קידום אתרים מטרתו למקסם את הרווחיות של אתר אינטרנט ולהצעידו אל המקומות הראשונים במנועי החיפוש, כך שכמה שיותר גולשים ייחשפו אליהם, ויגיעו אל בית העסק לצורך ביצוע רכישה או שכירת שירותי בית העסק. עסקים רבים מבצעים שיווק ומכירות דרך האינטרנט כך שהגולשים הפוטנציאליים עשויים גם לרכוש את מבוקשם באמצעות האתר עצמו, מבלי להגיע פיזית אל החנות.
קידום אתרים כולל הכנסת קישורים למקומות שונים באינטרנט, אשר יקשרו את הגולש אשר יקליק עליהם, ישירות אל האתר המקודם, ויביאו בדרך זו לחשיפתו. מספר רב של קישורים במקורות רלוונטיים וחזקי, יקדמו את האתר אל ראש תוצאות החיפושים, אולם לא בכך מסתכמת מלאכת הקידום.
תחילתו של תהליך קידום אתרים כולל את בחינת האתר של בעל העסק, בין אם מדובר בתכניו של האתר, ובין אם מדובר בפרטים הטכניים, ואת התאמתו באופן האופטימלי להשגת התוצאות המבוקשות. תהליך זה נקרא אופטימיזציה והוא חיוני מאין כמותו. במהלך השלב הזה גם נבחרים ביטויי החיפוש הרלוונטיים, אשר תבקשו לקדם באתרכם.
קידום אתרים במנועי חיפוש דורש מחקר של כלל ביטויי החיפוש הרלוונטים ביותר לאתר, אשר בהם יושקע התקציב. קידום אתרים במנועי חיפוש כולל קידום אתרים אורגני, אשר נחשב לקידום איכותי אשר תוצאותיו אמנם אורכות זמן אולם הן מבטיחות הצבעת אמון של הגולשים באתר וברלוונטיות שלו. קידום באינטרנט מסוג זה משפר את דירוגו של אתר באמצעות השגת תוצאות טבעיות של מנוע החיפוש, הנתפשות בעיני הגולש כאוביקטיביות, ומהוות כלי פרסומי יעיל מאין כמותו. באם שכרתם חברת קידום אתרים איכותית, הרי שתוכלו לטפס אל ראש תוצאות החיפוש באמצעות קידום אורגני מוצלח.
ניתן לבצע גם קידום אתרים ממומן במנועי החיפוש, באמצעות מודעות. בגוגל נקראות מודעות אלו adwords והוא ידוע כמנוע החיפוש האולטימבטיבי של הגולשים, אולם ניתן לבצע קידום אתרים ממומן גם במנועי החיפוש של וואלה, נענע, ynet uו- netex. קידום אתרים ניתן לבצע גם באמצעות רשתות חברתיות באינטרנט, כאשר בין היתר ניתן לפרסם בהן גם מודעות מילים ממומנות.
קידום אתרים ממומן במנוע החיפוש של גוגל, מביא לתוצאות המשתלמות ביותר, והוא מבוסס על תשלום לפי הקלקה בודדת, אשר מתומחרת על פי מחיר מקסימלי לקליק.
קידום אתרים מוצלח מחייב כי האתר ותכניו יעניקו רלווונטיים לגולש המבצע חיפוש אחר ביטויי המפתח, שכן גולשים אשר יגיעו לאתר אשר תכניו אינם רלוונטיים ואינם תואמים את תוצאות החיפוש אשר הוקשו, יישהו בו שניות ספורות בלבד, וגם פרמטר חשוב זה נבחן על ידי מנוע החיפוש של גוגל, אשר ממקם את האתר בהתאם.
מאמר זה נכתב על ידי רונה-עורכת פורטל קידום אתרים .