קידום אתרים ממומן במנועי חיפוש, מופיע כמודעות מילים אשר ממוקמות לצד תוצאות החיפוש האורגניות, או מעליהן.
מודעות ממומנות אלו ניתן לפרסם בגוגל, שם הן נקראות adwords, במנועי החיפוש של וואלה, נענע, YNET ו- NETEX. קידום אתרים ממומן ניתן לבצע גם באמצעות הרשתות החברתיות כדוגמת פייסבוק וטוויטר.
ביצוע קמפיינים ממומנים במנועי החיפוש תפקידם לצוד את עיניו של הגולש הפוטנציאלי, בכדי שיקליק עליהם וייכנס אל בית העסק המבקש לפרסם את עצמו. בדרך זו מועבר הגולש אל אתר הבית של המפרסם, והוא עשוי לבצע בו קניית מוצרים שונים כדוגמת מוצרי חשמל או פריטי ריהוט, ושכירת שירותים מסוגים שונים.
קידום אתרים ממומן, עשוי להתבסס על כמות הקלקות ולא על תשלום קבוע. כך פועל קידום אתרים ממומן בגוגל. המחירים לפרסום מודעות מילים במנוע החיפוש נקבעים בשיטת המכרז, כאשר כל בעל עסק המעוניין לקנות מודעה, מציע את סכום הכסף אותו הוא מוכן לשלם בעבור הקלקה בודדת. ככל שמכניסה המודעה יותר כסף לגוגל, כך הוא יבחר להציבה במקום גבוה יותר, בתוצאות החיפוש של המודעות הממומנות. יחד עם זאת, ישנה חשיבות לאטרקטיביות של המודעה, ומודעות אשר לא יזכו לכמות מספקת של קליקים, יועברו על ידי גוגל למיקומים פחות טובים, מאחר ומודעות אלה אינן משתלמות דיין עבורו.
קידום אתרים ממומן בגוגל נחשב לקידום המבוקש ביותר בין מנועי החיפוש. גם בחברת וואלה מתבססת השיטה על מכרז והצעת מחיר של המפרסם עבור פר הקלקה, אולם היא אינה משתווה לאפקטיביות ולהצלחה של גוגל בתחום זה. קידום אתרים ממומן עשוי להגביר את תנועת הגולשים הרלוונטית, וכאשר הוא נעשה בשילוב עם שיטת הקידום האורגנית, אשר מעניקה לקישורים מראה טבעי המעודד את הגולשים להיכנס אליהם, הרי שהוא עשוי להשיג תוצאות טובות במיוחד.
מאמר זה נכתב על ידי רונה-עורכת פורטל קידום אתרים . פרסום אתרים בגוגל .