בניגוד לאחד המאמרים שקראתי כאן, מקום ראשון בגוגל בשום פנים ואופן אינו מטרה, אלא אמצעי בלבד. קידום אתרים הוא כלי שיווקי ממדרגה ראשונה. המיקום בצמרת תוצאות החיפוש חושף את האתר בפני כאלו המחפשים שירותים/מוצרים/מידע רלוונטים ומאחר וגוגל מהווה כיום את מנוע החיפוש היחיד בישראל, הרי שכמובן שמיקום האתר במקום הראשון או לפחות באחד המקומות הראשונים חשוב. ובכל זאת, קידום אתרים הוא אמצעי בלבד כאשר המטרה העיקרית היא לסייע ללקוח לקבל יותר לידים, לקבל יותר חשיפה, להביא תנועה אפקטיבית לאתר ובעיקר - לסייע לו לקבל לקוחות חדשים.
כאשר אין שום התנגשות בין המטרה - חשיפה מיטבית לבין האמצעי - קידום בגוגל, הרי שאין שום בעיה. הרי לנו כמקדמי אתרים, אסור לשכוח שנשכרנו כדי להביא את אתר הלקוח גבוה ככל הניתן לצמרת תוצאות החיפוש. אולם לעתים השיקולים מתנגשים. הנה מספר דוגמאות:
* ניסוחי Title ו-Description: כל מי שעוסק בקידום אתרים יודע כי ניסוח Title מדויק וקצר ובהתאמה, גם Description טוב (וקצר אף הוא) עדיפים על ארוך ומסורבל, אבל מנגד, מאחר וכותרת והתיאור הללו הם אלו שמופיעים בגוגל, הרי שצריך לנסח אותם קודם כל באופן שיווקי ורק אחר כך באופן שמסייע לקידום.
* העדפות פרסום: יתכן לדוגמה שפרסום מאמר טוב במקום מסוים יביא תועלת פחותה בקידום, אך יסייע מאוד בחשיפת הלקוח מול קהל היעד שלו ובתנועה לאתר על מקום אחר בו התועלת לקידום תהיה גבוהה יותר, אך כמות הקוראים תהיה נמוכה יותר וחשובה פחות.
* קישורים יוצאים - מקדמי אתרים לא אוהבים להוציא קישורים, בטח לא מהאתר המקודם, אתר הנחיתה, בוודאי לא לאתרים שמבחינה קונספטואלית הם טובים לגולשים אך לא טובים לקידום. גם קישורים צולבים מועילים פחות לקידום, אך לעיתים הם מוסיפים לגולשים וטובים מבחינה תדמיתית.
* שכפול תכנים - כל מי שמתמחה בפעילות קידום בגוגל מדקלם מתוך שינה "גוגל לא אוהב תכנים משוכפלים" אבל מה קורה אם יש מאמר טוב במיוחד, מאמר שיווקי איכותי שהלקוח יפיק תועלת רבה מכך שמאמר זה יפורסם בכמה שיותר מקומות? האם לא עדיף להתעלם רגע משיקולי הקידום ולסייע ללקוח.
כמובן שבסוף הדרך מקדם אתרים נשפט עד איפה הביא את אתר הלקוח בגוגל, אך בכל זאת, עדיין, אסור לשכוח כי קידום בגוגל הוא אמצעי לצורך השגת המטרה השיווקית וזה מה שצריך לעמוד בראש מעייניו של כל מקדם אתרים.
*
אתר תדמיתי מבוסס וורדפרס בעלות אפסית