דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השוואת רכבים בין שברולט קרוז ליונדאי i30 

מאת    [ 09/05/2011 ]

מילים במאמר: 494   [ נצפה 5793 פעמים ]

שני הרכבים, הן השברולט קרוז והן היונדאי i30, מתחרות על קטגוריית הרכבים המשפחתיים. שניהם ממוצא קוריאני (גם אם השברולט מציגה כביכול בעלים אמריקאים, הייצור נעשה במזרח הרחוק). אז מי עדיפה, אם נבצע כאן השוואת רכבים?

השברולט קרוז מוכרת היטב בשוק המכוניות בזכות יחסי ציבור נרחבים אשר נעשו לה עם סיסמת הפרסומת "שהרכב הטוב יותר ינצח". היא נחשבת למכונית החשובה ביותר של שברולט מאז שג'נרל מוטורוס רכשה את דייהו. על פי דיווחי החברה, הקרוז נמצאת במקום הרביעי מבין שוק המכוניות המשפחתיות מבחינת היקף מכירותיה בישראל.

יונדאי i30 הגיעה לישראל בשנת 2007, ונמכרה בעיקר לחברות ההשכרה והליסינג. היא משווקת בדיוק לטעם האירופאי בגלל המבנה והעיצוב, אולם מצליחה להתברג בישראל ונחשבת כנמכרת היטב בשוק המכוניות המשומשות.

עיצוב

עיצובה של הקרוז עשיר ומעוצב יותר, בעל תא מטען גדול יחסית ותא נוסעים מרווח ומזמין. היא הארוכה ביותר מבין כל המשפחתיות ונראית ממש כאחותה של המאליבו. השברולט קרוז מציגה סביבת נהג מפנקת עם גלגל הגה מרופד ונעים. הנהג יושב בנינוחות על כיסא מפנק בעל משענת צדית. יתרונה הגדול של השברולט קרוז הוא במראה, בגודל ובאבזור.

לעומתה, היונדאי i30 מגיעה בתצורה של האצ'בק (בעלת חמש דלתות ללא תא מטען גדול) ולכן לא כל כך אהובה על הישראלים. אולם, אין ספק כי עיצובה עדיין נעים ורגוע גם אם לא מקורי. תא הנוסעים שלה סולידי אך צפוף יחסית ולא מרווח, בעוד שמבחינת הנהג, המרווח והנוחות סבירים. החלק הפנימי לא כולל פלסטיקים זולים ודקים אלא מושקע ורך למגע.

בטיחות

שתי המכוניות מגיעות עם מפרט בטיחות מלא הכולל 6 כריות אוויר,ABS, ASR, EBD ו-ESP, כיאה לרכבים חדשים ובטיחותיים. ההבדל בין השתיים ניכר במבחני הריסוק: בעוד שהשברולט קרוז זכתה בחמישה כוכבים במבחן NCAP, היונדאי i30 קיבלה רק ארבעה כוכבי ריסוק במבחנים. הנקודה החסרה ירדה במבחני הריסוק החזיתי.

צריכת דלק

השברולט קרוז מציגה - בתנאי מבחן - צריכת דלק של 7.2 ק"מ לליטר דלק, לעומת היונדאי אשר מציגה באותם תנאים צריכת דלק מועטה יותר באופן משמעותי: 9.6 ק"מ. לכן, היונדאי i30 מציגה חיסכון משמעותי בתחום זה.

ביצועים

שברולט קרוז מציעה נפח מנוע של 1.6 ליטר, 112 כוח סוס (בשנת 2010 ההספק עלה ל-124 כ"ס) עם תיבת הילוכים אוטומטית טיפטרוניק בעלת שישה יחסי העברה. תיבת ההילוכים, המרשימה לכאורה, מבלבלת במגוון האפשרויות שלה ולא עוזרת לביצועי האצה מרשימים, אולי בגלל המשקל הרב של הרכב.

יונדאי i30 דומה מבחינת נפח המנוע לזה של השברולט קרוז אולם עם 122 כ"ס ותיבת הילוכים פשוטה יחסית, ללא תפעול ידני. למרות זאת - ובגלל משקלה הקל - התאוצה שלה הרבה יותר טובה, הן ממצב של עמידה והן בהאצת ביניים.

המנוע של היונדאי לא ממש שקט אולם מרגיש חזק מאוד. היא מגיעה גם בנפח מנוע גדול יותר, של 2.0, אשר מגיע גם עם תיבת הילוכים ידנית. ביצועי היונדאי טובים גם אם נעזרים בתיבת ההילוכים שמכילה רק ארבעה הילוכים.

השוואת מחירים

רמות המחירים של שתי המכוניות זהות. מחירי המכוניות הם ממוצעים בקטגוריית רכבי משפחה: המחירון של שברולט קרוז הוא 120,000 ש"ח בעוד שמחירה של היונדאי i30 הוא 118,000 ש"ח. ליונדאיi30 קיים גם דגם מפואר יותר אשר נקרא 1.6P, ועולה 123,000 ש"ח (הוא כולל בקרת אקלים, מחשב דרך, חישוקים קלים ועוד).

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב