שני הרכבים, הן השברולט קרוז והן היונדאי i30, מתחרות על קטגוריית הרכבים המשפחתיים. שניהם ממוצא קוריאני (גם אם השברולט מציגה כביכול בעלים אמריקאים, הייצור נעשה במזרח הרחוק). אז מי עדיפה, אם נבצע כאן השוואת רכבים?
השברולט קרוז מוכרת היטב בשוק המכוניות בזכות יחסי ציבור נרחבים אשר נעשו לה עם סיסמת הפרסומת "שהרכב הטוב יותר ינצח". היא נחשבת למכונית החשובה ביותר של שברולט מאז שג'נרל מוטורוס רכשה את דייהו. על פי דיווחי החברה, הקרוז נמצאת במקום הרביעי מבין שוק המכוניות המשפחתיות מבחינת היקף מכירותיה בישראל.
יונדאי i30 הגיעה לישראל בשנת 2007, ונמכרה בעיקר לחברות ההשכרה והליסינג. היא משווקת בדיוק לטעם האירופאי בגלל המבנה והעיצוב, אולם מצליחה להתברג בישראל ונחשבת כנמכרת היטב בשוק המכוניות המשומשות.
עיצובעיצובה של הקרוז עשיר ומעוצב יותר, בעל תא מטען גדול יחסית ותא נוסעים מרווח ומזמין. היא הארוכה ביותר מבין כל המשפחתיות ונראית ממש כאחותה של המאליבו. השברולט קרוז מציגה סביבת נהג מפנקת עם גלגל הגה מרופד ונעים. הנהג יושב בנינוחות על כיסא מפנק בעל משענת צדית. יתרונה הגדול של השברולט קרוז הוא במראה, בגודל ובאבזור.
לעומתה, היונדאי i30 מגיעה בתצורה של האצ'בק (בעלת חמש דלתות ללא תא מטען גדול) ולכן לא כל כך אהובה על הישראלים. אולם, אין ספק כי עיצובה עדיין נעים ורגוע גם אם לא מקורי. תא הנוסעים שלה סולידי אך צפוף יחסית ולא מרווח, בעוד שמבחינת הנהג, המרווח והנוחות סבירים. החלק הפנימי לא כולל פלסטיקים זולים ודקים אלא מושקע ורך למגע.
בטיחותשתי המכוניות מגיעות עם מפרט בטיחות מלא הכולל 6 כריות אוויר,ABS, ASR, EBD ו-ESP, כיאה לרכבים חדשים ובטיחותיים. ההבדל בין השתיים ניכר במבחני הריסוק: בעוד שהשברולט קרוז זכתה בחמישה כוכבים במבחן NCAP, היונדאי i30 קיבלה רק ארבעה כוכבי ריסוק במבחנים. הנקודה החסרה ירדה במבחני הריסוק החזיתי.
צריכת דלקהשברולט קרוז מציגה - בתנאי מבחן - צריכת דלק של 7.2 ק"מ לליטר דלק, לעומת היונדאי אשר מציגה באותם תנאים צריכת דלק מועטה יותר באופן משמעותי: 9.6 ק"מ. לכן, היונדאי i30 מציגה חיסכון משמעותי בתחום זה.
ביצועיםשברולט קרוז מציעה נפח מנוע של 1.6 ליטר, 112 כוח סוס (בשנת 2010 ההספק עלה ל-124 כ"ס) עם תיבת הילוכים אוטומטית טיפטרוניק בעלת שישה יחסי העברה. תיבת ההילוכים, המרשימה לכאורה, מבלבלת במגוון האפשרויות שלה ולא עוזרת לביצועי האצה מרשימים, אולי בגלל המשקל הרב של הרכב.
יונדאי i30 דומה מבחינת נפח המנוע לזה של השברולט קרוז אולם עם 122 כ"ס ותיבת הילוכים פשוטה יחסית, ללא תפעול ידני. למרות זאת - ובגלל משקלה הקל - התאוצה שלה הרבה יותר טובה, הן ממצב של עמידה והן בהאצת ביניים.
המנוע של היונדאי לא ממש שקט אולם מרגיש חזק מאוד. היא מגיעה גם בנפח מנוע גדול יותר, של 2.0, אשר מגיע גם עם תיבת הילוכים ידנית. ביצועי היונדאי טובים גם אם נעזרים בתיבת ההילוכים שמכילה רק ארבעה הילוכים.
השוואת מחיריםרמות המחירים של שתי המכוניות זהות. מחירי המכוניות הם ממוצעים בקטגוריית רכבי משפחה: המחירון של שברולט קרוז הוא 120,000 ש"ח בעוד שמחירה של היונדאי i30 הוא 118,000 ש"ח. ליונדאיi30 קיים גם דגם מפואר יותר אשר נקרא 1.6P, ועולה 123,000 ש"ח (הוא כולל בקרת אקלים, מחשב דרך, חישוקים קלים ועוד).
אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.