רכישת SKYPE ע"י מיקרוסופט מסמנת יותר מהכל את המגמה של איחוד מערכות טכנולוגיות, שנתפסו עד היום כעולמות נפרדים הדורשים כל אחד מאהם התמחות נפרדת. ככל שבתי תוכנה יכנסו לתחום ה VOIP , יותר ויותר מפיצים בתחום המרכזיות יהפכו עם הזמן להיותOne-stop shop עבור עסקים קטנים ובינוניים, ויספקו לא רק מערכות טלפון, אלא גם אינטרנט, תכנון רשת, תשתיתinetwork ומערכות תוכנה שונות לניהול המתממשקות למערכות הVOIP והכוללות תכונות מיוחדות שמבדלות אותם מאחרים. התמחות זו מספקת פונקציונליות אחידה, מפחיתה עלויות ומציעה חבילה עסקית אטרקטיבית ללקוח בעוד המפיצים מתפרשים לפרודוקטיביות מלאה.
זו התפיסה המובילה את מערכת הענן בפרוייקט יוריקה(המדען הארופאי( של ITCTECH.
ITC שיתפה בית תוכנה אוסטרי בפרוייקט המכונה גם בשם הזמני Matacomm
הרעיון הוא כי הלקוח יעבוד על רשת וירטואלית פרטית בממשק לרשת גלובאלית, כדי לקבל מערכת אמינה יותר ובעלת איכות גבוהה. המערכת מבוססת על טכנולוגיות מתקדמות והיתרון שלה הוא הדינמיות שבה מתאפשר לכל בית עסק להוסיף מרכיבים שונים ממנה ולהחליף כל מרכיב בנפרד.
כך למשל:
עסקים יוכלו לקבל שרותי מרכזיית IP , תוכנת CRM, מערכת CTI מתקדמת, מערכת BI או לחילופין, אם כבר יש לו מרכזיה, אזי יוכל הוריד פלאג CTI למרכזיה שלו בהתאמה. אם יש לו כבר תוכנת ניהול קשרי לקוחות – יוכל להוריד פלאג מוכן לממשק מול המרכזיה, אם יש לו סמארטפון – יוכל לקבל ישומים מתקדמים המשלבים את הסמארטפון עם המרכזיה , ה BI וה- CRM .
Matacomm היא מערכת דינאמית, שמתוכננת להשתנות עם צרכי הלקוח ובזאת יתרונה על אחרים. היא חוצה גבולות מהבחינה הזו שלקוח צרפתי, לקוח ישראלי ולקוח אוסטרי יוכלו לקבל את השרותים מאותה מערכת, כל אחד בשפה שלו, במחירים אטרקטיבים.
Daria Aharoni