הורים רבים מעוניינים לרכוש עבור ילדיהם בגדי ילדים או בגדי תינוקות ממותגים. החשיבות למותגים בעיניהם היא רבה, אך במקביל גם הרצון לשלם מחירים סבירים. אין בהכרח מחירי סוף עונה או מבצעים המעניקים הנחות גבוהות על המותגים המובילים. עבור אותם הורים, ישנה אפשרות שעשויה להיות יעילה עבורם - רכישה של בגדי ילדים או בגדי תינוקות בחנויות ייבוא מקביל. ברחבי הארץ מתקיימת תופעה של ייבוא מקביל לייבוא שנחשב כרשמי או בלעדי לאותו מותג. אין מדובר בפריטים של בגדי ילדים מזויפים, אלו פריטים מקוריים לחלוטין. חנויות ייבוא מקביל, למעשה, מייבאות את המוצרים באופן פרטי, ללא קשר ישיר ליבואן הרשמי בארץ. פער המחירים בין בגדי ילדים הנמכרים בחנויות הרשמיות של המותג, לבין אלו המוצעים למכירה בחנויות הייבוא המקביל, עשוי להגיע אף ל - 50% מהמחיר המקורי. הדבר נובע מההוצאות הנמוכות יותר של היבואנים המקבילים: לרוב הם אינם יושבים במתחמי קניות גדולים אשר דורשים דמי שכירות גבוהים יחסית, רמת הפרסום והשיווק שלהם מצומצמת יותר וכן ההשקעה בעיצוב הכולל פחותה יותר. למעשה, ההפרש בהוצאות נלוות אלה, בא לידי ביטוי אצל חנויות הייבוא המקביל, בכיסו של הצרכן.
אם כן, מדוע הורים רבים קונים בגדי תינוקות או בגדי ילדים בחנויות המותגים, במחירים גבוהים יותר?
ההסבר לתופעה נובע מכמה סיבות:
הסיבה הראשונה שמסבירה את התופעה בה הורים רוכשים בגדי ילדים או בגדי תינוקות ממותגים במחירים גבוהים, כאשר קיימים בשוק מחירים פחותים יותר לאותו מותג, היא היעדר מודעות. אנשים רבים בכלל לא יודעים על קיומן של חנויות ייבוא מקביל ולכן ממשיכים לקנות בגדי ילדים ובגדי תינוקות ממותגים בחנויות הייבוא הרשמיות של המותג.
הסבר נוסף לקנייה של בגדי תינוקות או בגדי ילדים בחנויות היבוא הרשמיות הוא הרצון "להראות ולהיראות". רבים מקנייני המותגים מותגים, עושים זאת בעיקר בשביל ליצור רושם ולתת "שואו". רכישה של מותגי בגדי ילדים וכן בגדי תינוקות בחנויות ייבוא מקביל, אמנם תאפשר להתלבש יותר "יוקרתי", אבל היא מונעת את ההתרועעות באזורים "נחשבים" כמו כיכר המדינה, חנויות מעצבים בקניונים ועוד. מעניין לראות כי רבים מלקוחותיהם של חנויות ייבוא מקביל, רוכשים אצלם את הבגדים, אך ממשיכים "להראות ולהיראות" באזורי היוקרה כמו כיכר המדינה.
ההסבר האחרון להעדפתם של רבים לרכוש בגדי ילדים או בגדי תינוקות במחירים גבוהים יותר, אצל חנויות הייבוא הרשמיות של המותג, היא חווית הקנייה והנוחות. הורים, אשר לבוש מותגים הוא עניין עקרוני להם, מעדיפים לרכוש את בגדי הילדים או בגדי התינוקות הממותגים בקניונים גדולים או במתחמי חנויות גדולים. אלו מספקים עבורם בו בזמן עיצוב מושקע, מיזוג אוויר, פעילויות לילדים, אזורי מכירה של מזון ועוד. ההורים רואים בתוספות נוחות אלו, כיתרון בעל ערך ביחס לחנויות הייבוא המקביל, ומעדיפים לשלם על כך את ההפרש במחיר. כמו כן, אי אפשר להתעלם מהאפקט הפסיכולוגי הבלתי מודע של הפרסומים גדולי המימדים, הן בשלטי החוצות והן בטלוויזיה, של היבואנים הרשמיים הגדולים, אשר משפיעים ומושכים את לקוחותיהם לרכוש אצלם.
לסיכום, ניתן לומר כי קיים פתרון זול יותר לצרכנים שרוצים לרכוש עבור ילדיהם בגדי ילדים או בגדי תינוקות ממותגים. למרות מה שנהוג לחשוב, פריטים הנמכרים בחנויות הייבוא המקביל, נבדקים גם הם על ידי מכון התקנים ומחויבים להציג אישור במעברי המכס. מלבד בגדי ילדים או בגדי תינוקות, ניתן למצוא ייבוא מקביל בטווח רחב של מוצרים כמו מוצרי אלקטרוניקה, רהיטים, מוצרי טיפוח ועוד.
AVG אביגדור - רשת חנויות לבגדי ילדים, בגדי נוער ובגדי תינוקות.