איך היו נראים חיינו ללא מעליות. כשהופיעה המעלית הראשונה, היא לא התקבלה באהדה יתרה. כך גם מכפיל החניה נתפס אצלנו כדבר מאיים ומסובך. ואולם, במערב אירופה, מכפילי חניה נמצאים בפרוייקטים רבים, לא רק בשטחי קרקע צפופים מאד אלא גם בפרברים, כששטח הקרקע נרחב, וזאת מתוך חישובי עלויות בסיסיים של חיסכון במרתפים.
מכפילי חניה נמצאים בישראל מזה כ-30 שנה, אולם רק בעשור האחרון הם תפסו תאוצה וקיבלו הכרה כמוצר נוח לשימוש וכמוצר חסכוני, אולם בינתיים רק במרכזי הערים במקום בו הצפיפות רבה ואין אפשרות סבירה לחפור מרתפים רבים.
הטענה היא כי מכפילי חניה חוסכים כסף ליזם וגם לרוכשי הדירות/משרדים הסופיים, גם במצב בו קיימת אפשרות לחפור מרתפים וזאת עקב עלות נמוכה יחסית של מכפילי החנייה לעומת העלות של חפירת מרתף, על כל המשתמע מכך, כולל גרעין הבניין, מעלית, ספרינקלרים, תאורה ועוד.
לצורך הפשטה, מחיר מטר חניון עולה כיום, שנת 2011, סדר גודל של 2,500 שקל למטר רבוע ולפיכך עלות מקום חניה, המחושב כ-35 מ"ר, מגיע לכ-87,500 שקל.
בהשוואה, מכפילי חניה סטנדרטיים מגיעים לעלות של כ-35,000 ש"ח למקום החנייה שמתווסף. דוגמא למתקן חניה סטנדרטי http://www.klaus.co.il/?pag=2062
החיסכון קופץ לעין, כ-60% מעלות החניה נחסכת.
חיסכון זה יכול לבוא כרווח ליזם, סך של כ-50,000 ש"ח למקום חנייה, כפול מספר החניות, יכול להוות סכום לא מבוטל. כמו כן, יכול לבוא סכום זה כהנחה לרוכשים, שלצורך העניין מהווה סכום זה בערך החזר תשלום המשכנתא במשך שנה שלמה!
במצב הנוכחי, בו אנשים מתקשים לרכוש דירה ראשונה, חיסכון של 50,000 הוא חיסכון גדול וכמובן, אם מדובר בשני מקומות חניה-החיסכון הוא כפול.