לאלו מכם שלא קראו את המאמר הראשון בסדרת המאמרים "פורמטים מקובלים בפרסומות טלוויזיוניות - חלק 1", מומלץ לפחות לקרוא את הפתיח של המאמר כדי להבין על מה מדובר.
3) "המצגה": הצגת יתרון מרכזי של המוצר בפרסומת, ואו שילוב בין הצגת יכולת המוצר למצגת. "המצגה" נועדה לטלוויזיה וההפך, מפני שלראות זה להאמין. "המצגה" טובה של נקודת מכירה משמעותית יוצרת אמון. כשהצופה מאמין לפרסומת הוא מאמין למוצר, וכשזה קורה, הוא קרוב מ-אי פעם, לרכוש אותו. אם למוצר שמציגים בפרסומת יש נקודת בידול חשובה שמביאה תועלת לצרכן יש להציגה כך שהפרסומת תנצל את היכולת הזו בצורה ויזואלית מעניינת, הכוללת המחשת תוצאות. קלטות "Memorex" הציגו עצמן בפרסומת בשנת 1982 כבעלות יכולת הקלטה האמינה ביותר שיש, בדרך המעניינת הבאה שממחישה את מושג ה"המצגה" בפרסומות טלוויזיוניות:
לצפייה בפרסומת הממחישה "המצגה" לחצו כאן
4) "האנשה": טכניקות של אפיון אנושי בדמות, אובייקט או אבסטרקט לא אנושי היא האנשה. זו שיטה המקובלת בסלוגנים, פרסומות בעיתונות ויעילה מאוד גם כפרסומת טלוויזיונית. ברגע שהמפרסם יצק תכונה "אנושית" במוצר, הוטמעה בו משמעות שהצרכן יכול לחוש. זו דרך יצירתית בעלת סיכויים לא רעים להיחרט בזיכרונו של הצרכן הפוטנציאלי גם כשיתקל במוצר בסופרמרקט. אומנם רוב האנשים תופסים פרסומות כאלה כפנטזיה, אבל בה בעת מקבלים את ה"תוצרים התחושתיים" שמנסות ליצור הדמויות בפרסומת או החפצים שמופיעים בה. חמאת Parkay החליטו על נקודת מכירה שאמרה "הטעם אומר חמאה". הפלא ופלא - בפרסומת שלהם החמאה אומרת "parkay", וכך השתמשו בהאנשה פרסומית:
לצפייה בפרסומת הממחישה "האנשה" לחצו כאן
"מיוזיקל": המוזיקה היא חלק חשוב מאוד בכל סרט שאמור לעורר רגש, קל וחומר בפרסומת שרוצה להוציא את הצופה הרדום ומוכה הפרסומות מאדישותו. היא משתמשת בתוצרים מוזיקליים ויוצרת אותם במוצרים שונים כמו "פפסי" ו "קוקה קולה". מוזיקה יכולה להעלות את המינון הרגשי או את המרכיב הדרמטי בפרסומת, היא יכולה לפעול כערוץ תקשורת נוסף על ידי יצירת מתח, רומנטיקה ואפילו פחד. מוזיקה גם תורמת ליכולתה של הפרסומת להיחרט בזיכרונו של הצופה, מרכיב חשוב מאוד במציאות בה יש יותר פרסומות מתכנים בטלוויזיה. יצרני המשקה הקל IRN-BRU שפחות מוכר בארץ, אך נפוץ בחו"ל, יצרו "מחזמר" המבוצע על ידי "תיכוניסטים" לשם קידום המוצר שפונה לקהל צעיר ותוסס:
לצפייה בפרסומת הממחישה "מיוזיקל" לחצו כאן
המשך בשבוע הבא...
"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" - קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com