לסניף ענק של רשת הכל לבית האמריקאית "וולמארט" בלאס וואגס , נכנס בחור צעיר, כשפניו מועדות למשרדו של מנהל הסניף, הקיש קלות על דלת המנהל, כשניתנה לו הרשות להיכנס, נכנס והציג את עצמו, כסם הורוביץ, הביע את רצונו להיות איש מכירות, באחת המחלקות, שאל אותו מנהל הסניף, מה הניסיון שלך במכירות, ענה הבחור, האמת, אין לי, אבל אני מרגיש בתוכי, ומודע לכישורי, כי הנני מתאים לתפקיד איש מכירות, הרהר קלות המנהל, ואמר, לך תבחר מחלקה מתאימה, בוא אלי בסוף היום, ותספר לי איך היה לך,
בסוף היום, התייצב לו מיסטר סם הורוביץ, בחדרו של המנהל, עדכן שביצע מכירה אחת, לאדם אחד, כל אותו היום, גיחך המנהל ושאל בכמה מכרת - ענה איש המכירות "בחצי מליון דולר" !!! פתח המנהל זוג עיניי עגל גדולות, ושאל איך עשית את זה, ענה סם, התמקמתי לי במחלקת קמפינג - מחנאות, הגיע אמריקאי טיפוסי סמוק לחיים, עם כובע בוקרים רחב, שליקעס משובצים בדוגמא סקוטית מתוחים לאורך פלג גופו העליון, מין וואדנאקס כזה, ביקש לקנות זוג קרסים לחכה שלו, כי הוא יוצא לדוג ביום ראשון דגי סלומון ורודים, באלסקה, ביחד עם זוג הקרסים מכרתי לו, גם חכה משוכללת שיכולה אפילו להטביע את הדגים, וכטוב ליבו בדייג, שאלתי את הדייג אם יש לו סירת דייגים, אמר לי שלא, אז מכרתי לו גם סירה, באותה נשימה שאלתיו, אם יש לו ג'יפ לגרור את הסירה לחוף, אמר שאין, אז מכרתי לו גם ג'יפ, ולאחר מכן התעניינתי, אם יש לו איפה לישון כשהוא על החוף, אמר שלא, מכרתי לו גם בונגלוס למגורים על החוף, לקינוח גם דחפתי לו מגרש של חצי דונם, עליו יוכל למקם את הבונגולוס ולהחנות את הג'יפ, כך הגיעה העסקה לחצי מליון דולר,
שאל המנהל את איש המכירות איך מצאת את הלקוח, הוא בא אליך למחלקה, או שחלף במקרה באזור, ענה מיודענו סם, ראיתי איש עצוב שמסתובב עם רשימת קניות, בוהה בה בחוסר וודאות, נסיתי לעזור ושאלתי מה הוא מחפש, ענה לי קערת נירוסטה למיקסר שנסדקה לאשתו תוך כדי ערבול הבצק, הכל נשפך על הריצפה, וכמו תמיד אנחנו הגברים אשמים, אמרתי לאיש אם בין כה רבתם, והסופשבוע שלך הולך להיות לא נחמד, אז למה שלא תצא לדוג. הנהן האיש בראשו לאות הסכמה, וכך התחיל מסע הרכישות המשותף שלנו.
היום אנשים לא קונים את מה שהם צריכים, תמצאו את עצמכם קונים הרבה פעמים גם את מה שלא תכננתם לקנות, כי אימפולס הקניה הפנימי הטבוע בנו דוחף אותנו לקנות, אם אני יחליט שאני לא קונה בגדים במשך חמש שנים, סביר להניח שאני לא ירעד מקור בחורף, יתכן שאני לא יהיה מעודכן בקולקציה האחרונה של ארמני, אבל לבוש חם ומסודר כן.
היום כל רשתות השיווק עושות כל מאמץ להביא אותנו לחנות, שם הם ידאגו לכם לחווית קניה שתגרום לך לקנות, מי לא זוכר את רמי לוי במלחמתו בגדולים, הוא מכר לנו עוף בשקל, כשהגעת לקופה, התשלום היה בסכום השווה לרכישת פרה, היות שהטור הנוכחי, לא עוסק בדחפי הקניה שלנו, אני רוצה לחזור לראשיתו, ולמר סם הורוביץ, הוא פעל כאיש מכירות משופשף, שהבין את חוכמת הבייגל'ה, האומרת, כשמתקיים מפגש בין מוכר לקונה, תגדיל את סל הקניה של הלקוח, אצלך, אם אישה נכנסה לחנות בגדים בשביל לקנות צעיף, מוכרת מנוסה תמכור לה גם סוודר ומעיל, אם הלקוח נכנס לחנות למוצרי חשמל בכדי לקנות קערה למיקסר, מוכרן "רחב אופקים" ינסה להציע ללקוח מכונת בשר, ואולי אפילו מטבח חדש.
המסקנה המתבקשת מספור כזה, שאיש מכירות צריך להפנים, שלא תמיד צריך לדעת לדוג, צריך לדעת איך לתפוס את הדגים, ובתור צרכן נבון, אתה צריך להבין, שבשביל כוס חלב לא צריך פרה שלמה,
אבי בנטוב - סמנכ"ל רשת קו עיתונות דתית