תמיד יש לכל בעל עסק או פרסומאי את שאלת המיליון דולר האם המודעה תעבוד לי - האם התשדיר יביא לי לקוחות - או האם בעקבות הקמפיין יגדל נתח השוק של החברה - או איך מחדירים את המותג מחו"ל לליבו של הצרכן הישראלי או החרדי או לכל מגזר יחודי אחר, ומה היא הדרך הנכונה לחשיפה מוצלחת בעלת תוצאות אפקטיביות
לא פעם שואלים גם אותי את השאלת הזאת, כולם רוצים להיות בטוחים שהדרך שבחרו בה, היא הנכונה ביותר עבורם, הלקוח רוצה קמפיין גדול, עם מינימום הוצאות ומקסימום הכנסות, והמפרסם, שמאד דואג לטובתו של הלקוח, רוצה בדיוק הפוך, את מירב הרווח ממסגרת התקציב, שהוגדר ע"י הלקוח, ואת התוצאה הכי טובה במכירות, ניגוד אינטרסים משהו. ישנם חברות מקצועיות שבודקות ניתחי שוק, כמו סטורנקס, או חברות שעורכות סקרי אומניבוס, לפי הנתונים שלהם ניתן לדעת אם ביצעת קמפיין לקורנפלקס באזור חולון בת ים ופרסמת בצורה מבוקרת, האם האוכלוסיה שצורכת בד"ץ נחשפה לפרסום והמסר הניע לפעולה את אם המשפחה, לרכוש עבור עולליה קורנפלקס מזין עם חמישה מרכיבים בריאותיים חיוניים לעולל.
אצלנו, במגזר החרדי, יש מגוון ערוצי מדיה סקטוריילים, מגזריים, יחודיים, לחסידי חב"ד יש את העיתון שלהם, לתושבי איו"ש יש את עיתון בשבע, למצביעי ש"ס את עיתון יום ליום, והיריעה עוד ארוכה, אחד מבכירי הענף, הוא גם בעליו של משרד פרסום גדול עם המון פוטנציאל, נוהג להשמיע באוזני הגדרה חדה וקולעת, שאני מאד אוהב אותה, כך הוא אומר, "השמיכה קצרה ופריסת העיתונים גדולה", אי אפשר לכסות בה את כולם, תמיד יישאר אחד מחוץ למשחק, שלא יקבל את ליטרת הבשר המגיעה לו, סביר להניח שהוא לא יאהב את הבוצאתו מהפריסה, כשנכנסתי לתחום העיתונות, ניסתי להבין בדרכי שלי, כל דבר, איך הולכת כאן הלוגיקה, לפי מה פועלים הקודים, מה היא מערכת השיקולים, מהר מאד אמר לי אחד מזקני הענף, אל תנסה להבין, לא שאתה לא יכול, פשוט לא שייך בעליל, זה לא תמיד בא עם השכל הישר, אתם בטח מבינים למה אני מתכוון, מדי פעם אני מתייעץ עם אחד מגדולי הדור בצפון, לאחר שאני מקבל את התשובה לשאלה, אני מוסיף ושואל מכיוון אחר, מביט בי האדמ"ור בעיניו מפיקות הטוב ואומר לי, אביחיל ! מה הלב שלך אומר לך לעשות, אז לך אחרי הלב, כי לב טהור ברא לך.
אי לכך ולאור האמור לעיל, צריך לחלק את סוגי המודעות לשניים, מודעות ארטסייל - מכירה בפועל, ומודעות תדמית, ככל שהתקציב מוגבל, ואופי העסק שלך קטן, סביר להניח, שבעל העסק ירצה תגובה מהירה כאן ועכשיו, ושהקופה תרשום לו יותר וללקוחות פחות, המודעות שיניעו לפעולה המתאימות לו, אלו הן מודעות מבצע, כאלו שמוכרות, במידה ואופי העסק גדול יותר, עם חמצן ארוך טווח, אופי המודעות יהיו תדמית, יוקרה, מתוחכמות, לכן צריך להתאים במדויק את המודעה לעסק, ולא את העסק למודעה, במשכנתאות יש סלוגן כזה, לא מתאימים את החיים למשכנתא, אלא את המשכנתא לחיים.
אבי בנטוב - סמנכ"ל רשת קו עיתונות דתית