מהלך החיים העסקי מורכב מעליות ומורדות. בכל מספר שנים המשק מסתחרר למטה, ואז צומח שוב למעלה.
עסקים קטנים ובינוניים רגישים במיוחד לתנודות במצב המשק. עלייה מרוממת אותם, משבר עשוי לשבור אותם. אולם עיתות משבר, על כל הרע שבהן, עשויות להציע גם הזדמנויות גדולות לעסק קיים או עסק חדש.עיתות משבר מציפות ליקויים ובעיות, שהיו נסתרות בזמן שגשוג.
כאשר העסק בצמיחה, הבעיות והאתגרים מטואטאים מתחת לשטיח של רווחים. בתקופות כאלה, של משבר, בעלי עסקים ויזמים פונים יותר לעזרתם של מומחים.יעוץ ארגוני, יעוץ עסקי ותהליכים של איבחון עסקי, מסייעים לעסקים לצלוח תקופות משבר ולהלחם על הגדלת רווחים.
עסק חדש שעושה את צעדיו הראשונים בעיתות שפל משקי, חייב ליצור תוכנית עסקית מדוקדקת, לערוך בדיקת כדאיות מהימנה, ולהבין שהשנים הראשונות יהיו קשות, אולם לאחר מכן תגיע הצמיחה הגדולה.
תקופות של משבר כלכלי מצליחות להביא יותר תועלות בתהליכים חיצוניים של אבחון עסקי או ייעוץ ארגוני. דווקא בתקופות של משבר ועצירת הצמיחה דרושים שינויים מהירים וחדים, הערכה נכונה של מצב השוק בתקופת המשבר ואסטרטגיה המביאה בחשבון הערכות של הטווח הרחוק יותר.
בתהליכים של אבחון עסקי, בדיקת כדאיות ושל יעוץ עסקי, אנו מביאים בחשבון שהתקופה הקשה תחלוף, ושהמדדים כולם, כולל אלה של העסק, ישתפרו ויצמחו.
לקצץ? לפטר? לעצור שיווק? ממש לא!
מה נכון לעשות בזמן משבר בעסק? לפטר עובדים כדי לעצור תשלום משכורות? להקפיא מיד את תקציב השיווק? התשובה היא לא.
זה הזמן לקחת נשימה עמוקה ולבנות אסטרטגיה נכונה לתקופת המשבר, ולתקופה שלאחריו. אולי כדאי להפנות משאבים לאפיקי שיווק באינטרנט, ואולי כדאי לעבור מהעסקת עובדים להעסקה של פרילנסרים, ואולי כדאי פשוט להוריד את הראש, לסבול את ההפסדים ולהתכונן לצמיחה, שתבוא.
מהלך החיים העסקי מורכב מעליות ומורדות. בכל מספר שנים המשק מסתחרר למטה, ואז צומח שוב למעלה. עסקים קטנים ובינוניים רגישים במיוחד לתנודות במצב המשק. עלייה מרוממת אותם, משבר עשוי לשבור אותם.
כל עסק חדש חייב לבצע אבחון עסקי ולעבוד על פי הנחיות ברורות וחד משמעיות ולעבוד בצורת אסטרטגית בכדי להתקדם, להוביל ולהישאר עמוד בתודעת הלקוחות.
עסקים קטנים ובינוניים ועסקים גדולים יכולים ליישם אסטרטגיה עסקית בכל רגע נתון על עסק חדש/מוצר חדש/שירות חדש וכו' ורצוי להיעזר באיש מקצוע בתחום העסקים.
קיצוצים עשויים לחסוך כסף בטווח הקצר, אבל עשויים לגרום לבעיות ואתגרים קשים יותר בטווח הבינוני ובטווח הארוך.בניית אסטרטגיה מנצחת תשמור על העסק שלכם מעל המים במשבר, ותסייע לו לצמוח לגבהים חדשים ברגע שהמשבר יסתיים לו.
אמיר ברמלי, מנכ"ל קבוצת רוביקון, מומחה להערכת סיכוני אשראי והשקעות. בקבוצה זו עסקים שונים בחלקם אחזקות מלאות ובחלקן אחזקות חלקיות. הקבוצה מתמחה בהשבחת חברות, ניהול עסקי מתקדם וחדירה לשווקים המאפשרים הזדמנות עסקית מבטיחה וריאלית.