אין ספק שלקורות החיים שלנו השפעה מכרעת במציאת עבודה.
כתיבת קו"ח זה לא מדע מדויק, אך יש מספר כללים ברורים כיצד לעשות זאת נכון.
במאמר זה אנו נתמקד בניואנסים הקטנים שבקורות החיים. האם כבר בשלב של קורות חיים נוכל להגדיל את הסיכויים לקבל משרה מסוימת? איך להפוך את קורות חיים שלנו ליותר אטרקטיביים בעיני המעסיק הפוטנציאלי מבין עשרות קו"ח העוברים דרכו? כיצד נוכל למשוך את תשומת ליבו כבר בשלב הכי ראשוני של מיון קורות חיים?
ובכן מאמר זה עוסק בדברים הקטנים בקורות חיים שלעיתים עושים את ההבדל ומגדילים את הסיכויים להתקדם לשלב של ריאון עבודה.
לכולנו יש קורות
חיים סטנדרטיים לפי פורמט כזה
או אחר. אבל לפני הגשת קו"ח למשרה
מסוימת כדאי מאוד "להתאים" אותם לאותה
המשרה.
• קודם כל עלינו לעשות מחקר מעמיק ולהרחיב כמה שיותר את הידע שלנו על החברה והמשרה אליה אנחנו מיועדים. ככלל רוב המידע ניתן למצוא באתר האינטרנט של החברה:
כך נוכל ללמוד על גודל והיסטוריה של החברה, על פעילותה בארץ ו/או בחו"ל , על התחומים והתת תחומים השונים בהם היא עוסקת, על הפיתוחים הכי אחרונים שלה ואפילו נציץ בחברי ההנהלה, ייתכן ואחד מהם יראיין אתכם בהמשך ובהחלט יתרשם אם תהיו בקיעים בפעילות החברה.
מידע זה מאפשר לנו למקד את קו"ח שלנו לפעילות החברה בהתאם לניסיוננו.
המעסיק בדרך כלל
יעדיף מועמדים שרגילים לאותה
סביבת עבודה ויוכלו להכנס לתפקיד
במהירות האפשרית. כך למשל ציון סוג
מקום עבודה קודם- לדוגמא חברה מולטידיציפלינרית
או חברה בינלאומית או חברת סטארט-אפ
בהחלט יכול להיות בעדכם.
• לאחר מכן נרד לרמת המשרה. ידוע שקו"ח שלנו יעברו מספר זוגות עיניים, אחד מהן יהיה המעסיק המקצועי שלנו, בד"כ מהנדסמנהל בעל ניסיון רב. צריך לזכור שבנוסף לקו"ח שלנו יהיו עוד כ-10, מהם יצטרך למיין ולבחור 3-5 מועמדים לראיון. המטרה שלנו להדגיש ולהבליט בשבילו מניסיון שלנו את כל מה שהכי רלוונטי למשרה המיוחלת.
לכן ככל שנדע יותר פרטים על המשרה כך נוכל למקד את קו"ח. חלק מהמאפיינים של המשרה נלמד מהתאור שלה כפי שהוא מופיע בלוח המשרות . אך אם נדע יותר על המשרה אין ספק שנהיה ביתרון ברור מול המועמדים האחרים. כך למשל אם מדובר במשרת פיתוח: אם נדע לאיזה פרויקט ואפילו איזה מכלול אנחנו הולכים לפתח ויש לנו ניסיון אפילו הכי קטן בנושא אז כמובן שכדאי מאוד לציין זאת. במידה ומדובר במשרת מכירות לתעשיה(מהנדס מכירות) לדוגמא, כדאי לברר מיהם לקוחות החברה, ללמוד על הציוד אותו החברה משווקת ולהדגיש ניסיון עם הציוד או קשרים כלשהם בשוק זה מניסיון קודם.
בעזרת הערך המוסף של להיות קונקרטי בקו"ח במקום לכתוב על ניסיון כללי נוכל לפגוע בדיוק במה שהמעסיק שלנו מחפש ולהגדיל משמעותית את הסיכוי להגיע לראיון.
ידע זה כוח- ובחיפוש העבודה זהו אכן כח גדול ביותר.
ואם לא הצלחנו לגייס מידע מעבר לכתוב בתאור המשרה, האם יש משהו שבכל זאת נוכל לעשות על מנת לשפר את סיכויינו?
אז כן, במקרה זה עלינו לסקרן את המעסיק בעזרת דוגמאות למה שעשינו במקומות העבודה הקודמים שלנו, גם אם זה לא בדיוק מה שהמעסיק מחפש במשרה הנוכחית הוא יוכל ללמוד על היכולות שלנו ולבחון כיצד יכולות אלה יוכלו לתרום לו ולחברה.
עלינו לזכור כי רוב
קו"ח נכתבים בקווים כלליים ולרוב
"משעממים" את המעסיקים שרואים עשרות
רבות של קו"ח. אם נדע להיות נקודתיים,
לתת דוגמאות רלוונטיות למה
שעשינו בעבר ולהתאים את הניסיון שלנו
באופן מיטבי למשרה המיוחלת
נצליח להתקדם לראיון העבודה ומשם לקבלת
המשרה.
שלחו את קורות החיים שלכם אלינו- חברת גרדיאנט השמה למהנדסים.