במקרה של תאונה עם הרכב נגרמת לנו עוגמת נפש בגין האירוע הלא כל כך נעים ולו פעם אנו שואלים את עצמינו כמה שאלות למה זה קורה לי באמת ? מה אעשה עם הרכב ? ואם מחירון הרכב עד כה עמד על מחיר מסוים.. כמה ישלמו לי עכשיו לאחר התאונה?. - שאלות הללו הינם שאלות שקופצות לנו בראש ורובינו שואלים את אותם שאלות,.. לכן בחרתי לכתוב כמה שורות שיעזרו לכם לממש את זכויותיכם מול חברות הביטוח ו/או בתביעה צד ג' .(תביעה צד ג' הינה תביעה שרכב אחר פגע בכם).
ראשית נציין את העובדה כי בכל תאונה עם הרכב נגרמת ירידת ערך מסחרית אשר נקבעת ע"י שמאי רכב מורשה משרד התחבורה בלבד ולא על ידי אף גורם אחר... - בכל מקרה ורכבכם נפגע כתוצאה ממקרה ביטוח ו/או תאונה ישנה השפעה באופן שונה על כל סוג רכב בהתאם לביקוש והיצע לאותה תקופה, הדבר תלוי בסחירותה של המכונית המוצעת למכירה... לכל תקופה ישנם רכבים אשר נמכרים בקלות בשוק המכוניות המשומשות ולעיתים גם מעל המחירון, לכן ירידת הערך המסחרית בעקבות תאונה לרכבים הנ"ל תהיה פחות רלוונטית בסחירות המכונית.
כפי שציינו מעלה מי שקובע את ירידת ערך לאחר תאונה הינו שמאי רכב אך לצערי ישנם שני סוגים של שמאים קובעים את ירידת הערך שנגרמה לרכב. שמאי א' הינו שמאי מטעם חברת הביטוח ו/או מרשימת השמאים של חברת הביטוח, שמאי זה הינו שמאי רכב אשר מתבסס בעיקר על טבלאות וחישובים של וועדת ששון תוך יישום הנחיות ונהלי חברות הביטוח למינהם, שמאי רכב זה בעבר היה נקרא שמאי הבית של חברת הביטוח ובעקבות פסק דין בית משפט עליון הפך לעצמאי והמשיך לעבוד באופן רגיל עם חברת הביטוח כאשר בסופו של יום פרנסתו תלויה בחברת הביטוח, על כן ישנו ניגוד העניינים המובנה אשר נוצר כתוצאה מן המתח הבלתי נסבל בין האובייקטיביות לה מחויב שמאי החוץ, לבין המצב הנוכחי בו חברות הביטוח שולטות על שמאי הרכב ו/או רשימות השמאים כמצוין, - ברוב המקרים שמאי הרכב מטעם חברת הביטוח מתקמצן בקביעת אחוז ירידת ערך ואינו מתחשב בקביעת אחוז ירידת ערך מסחרית,.. - התוצאה: במידה ובעל הרכב מבקש למכור את הרכב לאחר תיקון התאונה, יופחתו עשרות אחוזים ממחיר הרכב לעומת רכב שלא עבר תאונה.
שמאי ב' הינו שמאי אובייקטיבי שאינו פועל ועובד עם חברות הביטוח ומן הסתם שמאי הרכב האובייקטיבי אינו מושפע מנהלים והנחיותיהם של חברות הביטוח, לרבות העובדה כי פרנסתו לא תלויה בחסדיהם של חברות הביטוח, לכן בכל מקרה מומלץ למנות שמאי אובייקטיבי לקביעת אחוז ירידת ערך מסחרית לאחר מקרה ביטוח. - ירידת ערך המסחרית לאחר תאונה מושפעת מכמה וכמה גורמים, והדבר הבולט הוא שינו גוון צביעה שאינה מקורית, שינוי בעיצוב המקורי של הרכב, תיקונים והחלפת חלפים שונים ברכב, חלפים שנפגעו מאירוע נשוא תביעה, פגיעה במבנה הרכב, פגיעה בקורות שלדה, שינויים והחלפת חלפים שאינם מקוריים החלפת אביזרים, מכלולים לרבות מנוע גיר וכיוצ"ב. - מתפקידו של שמאי הרכב לקבוע אחוז ירידת ערך לכל חלקי התאונה שנפגעו והיה צורך בתיקונם, החלפתם וצביעה שאינה מקורית, כאשר בסופו של יום נקבל את התוצאה האמיתית בחישוב ירידת ערך שנגרמה לרכב כתוצאה מתאונה, תביעת הפוליסה ו/או בתביעת צד ג'.
נסיעה טובה ובטוחה - חיים שריקי שמאות רכב ורכוש 054-6800905
נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת, בכבוד רב, חיים שריקי - שמאי רכב ורכוש 054-6800905 www.car-10.co.il כתוב לנו href="http://mce_host/car-10@012.net.il car-10@012.net.il">"> car-10@012.net.il -