תהליך חיפוש עבודה הוא מעין אקט שיווקי. מטרתכם בחיפוש עבודה היא לשווק את המוצר שלכם, כלומר את קורות החיים שלכם לקהל כמה שיותר רחב : לוחות דרושים, מאגרים קורות חיים ועוד, כדי לבצע 'מכירה' – כלומר כדי שיזמינו אתכם לראיון עבודה. על מנת להגדיל את סיכוייכם להתחרות על משרות פנויות, קורות החיים שלכם צריכים להגיע לכל הבמות והפלטפורמות האפשריות הקשורות בגיוס עובדים וחשוב לא פחות – הם צריכים להגיע בעיקר למקומות הנכונים.
עדכון, שידרוג ומיקוד קורות החיים
רגע לפני שאנחנו נוגעים בנושא ההפצה , דאגו לכך שה'מוצר' שלכם באמת אטרקטיבי ויכול להזמין לכם הצעות עבודה. מומלץ מאוד לבדוק את קורות החיים שלכם אחת לתקופה קצרה – אפילו כל חודש ולבחון מה מיותר, להוסיף את העיסוקים החדשים שלכם או לעדכן עיסוקים ישנים. חשוב למקד את קורות החיים, כלומר לנסח אותם כך שיבליטו את הפרטים הקשורים לסוג המשרות הפנויות שאתם מחפשים. אם שמתם עין על משרה ספציפית מתוך רשימה של משרות דרושים, השקעה במיקוד קורות חיים ספציפי עבור משרה זו יכולה בהחלט להשתלם. בסך הכל מדובר בעבודה של מספר דקות שמטרתה לשנות מעט את הניסוחים בקורות החיים כדי שיתאמו לקריטריונים של מודעות הדרושים.
שליחה לחברות השמה וכוח אדם
חברות השמה ולחברות כוח אדם הן במות לגיטימיות להפצת קורות חיים. לכל חברה כזו מאגר קורות חיים רחב ומגוון (תלוי בתחום העיסוק שבו היא מתמקדת). יש חברות שיקלטו את קורות החיים שלכם באמצעות המייל או האתר שלהם ויעלו אותם אוטומטית ללוחות הדרושים שלהם, אחרות יראיינו אתכן טלפונית ומעטות יזמינו אתכם לראיון. היום, בעידן האינטרנט, יש הרבה דרכים חלופיות להפצת קורות חיים אבל תמיד אפשר להגיע פיזית לחברת ההשמה, לעבור ראיון קצר אצל רכזת ההשמה למשרות דרושים ולהכנס אצלם למאגר אחרי שגם השארת חותם אישי על המראיינת ולא רק חתיכת נייר. מכיוון שמי שעורך חיפוש עבודה לא משלם עמלה לחברות הללו, בדרך כלל אין דרך לוודא או לדרוש שיקדמו את קורות החיים שלך שם ויש סכנה ש'יעלמו' במאגר קורות חיים.
חיפוש בלוחות דרושים
כדי לדעת לאן להפיץ את קורות החיים שלכם בעצמכם ולא להיות תלויים בחברה מתווכת, אתם זקוקים לחיפוש עבודה בלוח משרות. לוחות כאלה אפשר למצוא עדיין בעיתונים ובפרסומים שונים, כמו על לוחות מודעות, אבל עיקר תחום גיוס העובדים מתנהל כמובן ברשת. מספר אתרי מודעות הדרושים הוא רב ומגוון. ישנם אתרים קטנים המתמחים בנישות מקצועיות קטנות ואתרי ענק המתימרים לחלוש על נתחים גדולים בשוק גיוס העובדים. הפצת קורות חיים בדרך זו לוקחת זמן ודורשת חיפוש קפדני, כמעט יומיומי באתר או בכמה אתרים שיש להם מודעות דרושים.
יוזמה
לפעמים
משרות פנויות נחשקות במיוחד לא מגיעות ללוחות דרושים
– אלה הצעות עבודה שצריך ליזום ולגלות יצירתיות כדי למצוא אותן. אם יש מקום עבודה שתמיד רציתם לעבוד בו – חפשו את עמוד הדרושים הפנימי באתר שלו או הציעו את עצמכם ושלחו קורות חיים למחלקת משאבי אנוש גם אם לא הם לא פירסמו משרות פנויות. אם יש תחום חדש שאתם רוצים לעסוק בו, אל תחכו שאחרים יעשו את העבודה בשבילכם : ערכו תחקיר קצר ורשימה של כל החברות העוסקות בתחום הזה ושלחו את קורות החיים שלכם לכל אחת מהן. אם יש לכם קשרים, מכרים שעובדים בחברה נחשקת – נצלו את ההיכרות כדי להפיץ קורות חיים גם אליהם. כל הזדמנות ליוזמה בתחום חיפוש עבודה יכולה להגדיל את סיכוייכם בהתמודדות על משרות פנויות
אתר הפצת קורות חיים למגוון רחב של מעסיקים, חברות השמה וכח אדם