פעולה פשוטה שמקפיצה את המכירות
הטיפ של היום פשוט עד כדי גיחוך, הפעולה שאדבר עליה היא כל-כך פשוטה ובסיסית, עד שרבים פשוט מזניחים אותה...
כשבאתי לעזור לעסק בתחום הקייטרינג הדבר הראשון והעיקרי שהבחנתי בו היה בלאגן גדול בתחום המכירות. לא היה שום מעקב אחר פניות להצעת מחיר. אשת המכירות ניסתה לשמור את כל הנתונים בראש - מה ששם אותה במצב תמידי של בלבול וכמובן שפוספסו עסקאות פוטנציאליות רבות. עיקר המאמץ והדאגה שלה היו "להשיג לקוחות חדשים" במקום אלה שעוד לא סגרו.
מה עשינו?
טיפול:
בנינו טבלה שכללה את כל הפניות של מתעניינים והוספנו מספר עמודות - האם יצאה הצעת מחיר, האם היתה תגובה, ועמודה למעקב מול הלקוח הפוטנציאלי. זו גירסה מצומצמת של מערכת לניהול קשרי לקוחות שחסרה בעסקים קטנים רבים ולעיתים גם לא בשימוש מלא בארגונים גדולים.
תוצאות:
נעשה סדר! נעלמה התחושה של "מאבדת דברים" שליותה את אשת המכירות כל עוד הסתובבה עם הכל בראש. הרישום גם עזר לעקוב אחר כל עסקה ולראות היכן נתקעה והיכן היא זקוקה לעזרה באימון מכירות מקצועי, עצה או אפילו רק סיוע בלמקד את תשומת הלב. מספר הצעות המחיר עלה בהתמדה ואיתן מספר הסגירות וסכום הסגירות. פתאום היה אפשר בקלות גם לחזור במועד מאוחר יותר לכל המתעניינים שלא סגרו עסקה ולהציע להם מבצע שיחדש להם את המטרה לרכוש מוצר או שירות. היה גם אפשר בקלות לחזור לאלה שכן סגרו עסקה ולראות כיצד להפוך אותם ללקוחות חוזרים.
אך זה כבר לטיפ אחר.
נכון שזה פשוט?
בהצלחה!
עפר פלאוט אקספדיטור מאיץ עסקים בע"מ.
הטיפ של היום פשוט עד כדי גיחוך, הפעולה שאדבר עליה היא כל-כך פשוטה ובסיסית, עד שרבים פשוט מזניחים אותה...
כשבאתי לעזור לעסק בתחום הקייטרינג הדבר הראשון והעיקרי שהבחנתי בו היה בלאגן גדול בתחום המכירות. לא היה שום מעקב אחר פניות להצעת מחיר. אשת המכירות ניסתה לשמור את כל הנתונים בראש - מה ששם אותה במצב תמידי של בלבול וכמובן שפוספסו עסקאות פוטנציאליות רבות. עיקר המאמץ והדאגה שלה היו "להשיג לקוחות חדשים" במקום אלה שעוד לא סגרו.
מה עשינו?
טיפול:
בנינו טבלה שכללה את כל הפניות של מתעניינים והוספנו מספר עמודות - האם יצאה הצעת מחיר, האם היתה תגובה, ועמודה למעקב מול הלקוח הפוטנציאלי. זו גירסה מצומצמת של מערכת לניהול קשרי לקוחות שחסרה בעסקים קטנים רבים ולעיתים גם לא בשימוש מלא בארגונים גדולים.
תוצאות:
נעשה סדר! נעלמה התחושה של "מאבדת דברים" שליותה את אשת המכירות כל עוד הסתובבה עם הכל בראש. הרישום גם עזר לעקוב אחר כל עסקה ולראות היכן נתקעה והיכן היא זקוקה לעזרה באימון מכירות מקצועי, עצה או אפילו רק סיוע בלמקד את תשומת הלב. מספר הצעות המחיר עלה בהתמדה ואיתן מספר הסגירות וסכום הסגירות. פתאום היה אפשר בקלות גם לחזור במועד מאוחר יותר לכל המתעניינים שלא סגרו עסקה ולהציע להם מבצע שיחדש להם את המטרה לרכוש מוצר או שירות. היה גם אפשר בקלות לחזור לאלה שכן סגרו עסקה ולראות כיצד להפוך אותם ללקוחות חוזרים.
אך זה כבר לטיפ אחר.
נכון שזה פשוט?
בהצלחה!
עפר פלאוט אקספדיטור מאיץ עסקים בע"מ.
עפר פלאוט הוא המנכ"ל והבעלים של אקספדיטור מאיץ עסקים בע"מ. החברה עוזרת למנהלים,צוותי עובדים ובעלי עסקים לממש את הפוטנציאל המלא שלהם. www.expeditor.co.il