מאת: איתי אפרימי ורועי קטרי
האינטרנט מפוצץ היום באתרים, דפי נחיתה, באנרים בפלאש וסרטוני וידאו, נראה כי בכל מקום מישהו מנסה למכור לנו משהו, במאמר זה ברצוני להסביר על כלי חדשני לשיווק באינטרנט :סרט תדמית ויראלי, סרט שמשמעותו האחת והיחידה היא “בידול”, בידול מהמתחרים,שיווק בדרך אחרת שיכולה לעזור לנו מאוד לקבל חשיפה שהיינו צריכים לשלם עליה הרבה מאוד כסף ע”י קניית מדיה.
תחילה אסביר מהו סרט תדמית ויראלי, סרט תדמית ויראלי הוא למעשה סרט שנוצר במטרה לעודד את הגולשים להעביר את הסרטון מגולש אחד לשני, הסרטון מיועד להפצה באינטרנט ע”י הגולשים, הכוונה היא שהסרטון לא ישווק ע”י קניית מדיה (המודעות שבצדדים) אלא ע”י הגולשים עצמם. סרטון כזה יכול לעורר באזז ברשת, לחשוף אנשים רבים למותג, לעורר עניין אצל הגולשים ברשת ולהביא לחשיפה אדירה לבעל העסק וכל זאת בעלויות נמוכות יחסית.
מהם המאפיינים של סרטון ויראלי?
ראשית יצירת סרטון מעניין: עלינו לאתגר את הגולש, כדי להעביר סרטונים סרט תדמית בצורה ויראלית ברשת עלינו לייצר סרטון פורץ דרך,מרתק, חדשני, לא עוד סרטונים יבשושיים המספרים על העסק שלנו בצורה הישנה והרגילה, סרטים אלא איש לא יעביר מרצונו, התסריט משולב העריכה חייב להיות קצבי מדהים ומרתק, עם פואנטה חזקה ותסריט מצוין. עלינו לשבור בסרט כזה מוסכמות, לספר סיפור חדש שעדיין לא סופר, לשלב שחקנים חדשים ומרעננים, ישנה עדיפות לסרטונים קומיים, סרטונים שיצחיקו את הגולשים, סרטוני סאטירה נשכניים יכולים לעבוד מצוין, סרטונים המשלבים חבר’ה צעירים, מסיבות, ים, כיף, כתבות מצחיקות ועוד.
דןגמא לסרטון ויראלי מצוין: היכנסו ללינק הזה:
http://www.youtube.com/watch?v=Kav0FEhtLug&feature=player_embedded
במהלך חגיגות טקס הנישואין של הנסיך ויליאם, יצא סרט ויראלי המראה את החתונה האלטרנטיבית בבריטניה ,הסרט יצא בסמוך לחתונת הזוג המלכותי וזכה ל21 מיליון צפיות! הוא שודר בכל מהדורת חדשות בעולם וזכה לחשיפה אדירה, אני חושב שאחרי צפייה בסרטון זה, כל מילה מיותרת!
כותבי המאמר :איתי אפרימי ורועי קטרי, הינם בעלי חברת וידאו הד- חברה להפקת סרטי תדמית ,צילום פרסומות לאינטרנט ובניית אתרים שיווקיים.
כותבי המאמר :איתי אפרימי ורועי קטרי, הינם בעלי חברת וידאו הד- חברה להפקת סרטי תדמית ,צילום פרסומות לאינטרנט ובניית אתרים שיווקיים.