דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאה השאלות של עולם המכירות - מבחן אישי לוחץ 

מאת    [ 25/05/2011 ]

מילים במאמר: 987   [ נצפה 2759 פעמים ]

שאולים אותי אנשי מכירות מתחילים איך אני ידע שאני איש מכירות טוב, שאני בכיוון ? מבין את העבודה ? ראיתי לנכון, לכתוב מאה שאלות בסיסיות של כן ולא, בחנו את עצמכם, אם על כל המאה עניתם כן אתם מאה אחוז, אם עניתם רק על שיבעים כן, אז יש לכם עוד שלושים אחוז להישתפר,  

מכירות 1. האם אני יוזם שיחות מכירה - כן/לא 2.האם אני עושה מעל 10 שיחות מכירה ביום - כן/לא 3.האם בשיחת המכירה אני מרוכז - כן/לא 4.האם קיבלתי תשובות שליליות  במהלך שיחת מכירה?כן/לא. 5.האם אני יודע לטפל בהתנגדויות מכירה? כן/לא. 6.האם אני מצליח לקבוע פגישות מכירה בטלפון.כן/לא. 7.האם אני חוזר ללקוח שאמר לי להתקשר בעוד שעה.כן/לא. 8.האם ביצעתי פעם מכירה טלפונית? כן/לא. 9.האם מכירות זה הדרייב שלי כל בוקר. כן/לא. 10.האם אני מייאש מהר במהלך שיחת המכירה?כן/לא. 

  פגישות   1.האם אני מגיע לפגישות בזמן?כן/לא 2.האם אני מגיע עם כל החומר לפגישה?כן/לא. 3.האם אני מציג פרזנטציה מסודרת?כן/לא. 4.האם החומר שגור היטב במוחי?כן/לא. 5.האם חלוקת הזמן בפגישה מדוייקת אצלי? כן/לא. 6.האם אני עושה פולואפ לפגישות שהייתי?כן/לא. 7.האם אני מוציא סיכום פגישהאחרי הפגישה? כן/לא. 8.האם אני מגיע לפגישה מסודר ולא מרושל ?כן/לא. 9.האם אני חושב שאני משתפר מפגישה לפגישה?כן/לא. 10.האם יש לי כל יום מספר פגישות?כן/לא. 

  שרות 1.האם הלקוח הוא בראש מעייני . כן/לא. 2.האם אני יודע מה היא תודעת שרות? כן/לא 3.האם אני מבין מה הלקוח רוצה ממני?כן/לא. 4.האם ברור לי שהלקוח תמיד צודק.כו/לא. 5.האם אני יודע שהלקוח מחכה לטלפון שלי?כן/לא. 6.האם אני מאכזב את הלקוחות שלי ?כן/לא. 7..האם לקוחות מתלוננים עלי בתדירות גבוהה?כן/לא. 8.האם לקוחות עזבו אותי לטובת מתחרים?כן/לא. 9.האם הגישה שלי ללקוח היא חיובית ?כן/לא. 10.האם אני מרגיז את הלקוחות שלי לפעמים?כן/לא.  

 יעדים 1.האם אני מבין ממה מורכב יעד החברה - כן/לא. 2.האם יעד החברה הוא חלק מהיום והלילה שלי ?כן/לא. 3.אם יעירו אותי באמצע הלילה אני יזכור את סכום היעד?כן/לא. 4.האם אני עומד ביעד האישי שהחברה העמידה לי - כן/לא. 5.האם בדקתי היום אם אני בסביבת היעד החודשי - כן/לא. 6.האם עברתי על דו"ח היעדים הכללי שלי בחברה - כן/לא. 7.האם פעם קיבלתי בונוס על עמידה ביעד - כן/לא. 8.האם היעד בשבילי הוא המלצה או דבר מחייב - כן/לא. 9.האם אני משיג את חברי למחלקה ביעדים ?כן/לא. 10.האם שליש/רבעון/שנה שלמה הצלחתי לעמוד ביעד - כן/לא.   

  לקוחות 1.האם הלקוחות מרוצים ממני? כן/לא. 2.האם אני חוזר ללקוחות שמחפשים אותי? כן/לא. 3. האם כשאני רואה"שיחה שלא נענתה" של לקוח אני חוזר אליו - כן/לא 4.האם כשלקוח עצבני עלי אני מתחמק או מתקשר איתו ?כן/לא. 5.האם אני יודע להרגיע לקוח כועס - כן/לא 6.האם לקוח מסויים שלח מכתב תודה להנהלה בעבורי - כן/לא. 7.האם כשאני נוסע ברכב אני בדרך לעוד לקוח מרוצה - כן/לא. 8.האם הבאתי לקוחות חדשים לחברה - כן/לא. 9.האם תיק הלקוחות שלי במגמת גידול - כן/לא. 10.האם לקוחות המליצו עלי ללקוחות אחרים - כן/לא.

עסקאות 1.האם אני סוגר עסקאות כל יום - כן/לא. 2.האם העסקאות שאני סוגר חתומות ע"י הלקוח . כן/לא. 3.האם העסקאות שלי בנויות כהלכה - כן/לא. 4.האם ההזמנות שלי מתוייקות אצלי בצורה מסודרת - כן/לא. 5.האם הנהלת חשבונות מבינות את כל פירטי העיסקה . כן/לא. 6. האם העיסקאות שלי רווחייות לחברה שלי - כן/לא. 7.האם בכל עסקה אני חושב אם ניתן לשפר את אחוזי הרווח . כן/לא. 8. האם צפי העסקאות שלי ידוע לי מראש לכמה חודשים - כן/לא. 9.האם לכל העסקאות שלי יש כיסוי כספי - כן/לא. 10. האם העסקאות שלי מטופלות לשביעות רצון ההנהלה - כן/לא.

 דוחות 1.האם אני מצוייד כל הזמן בדוחות גיול - כן/לא. 2.האם אני מופיע תמידבדוחות החיוביים או השליליים של החברה - כן/לא. 3.האם אני שולח ללקוחות שלי כל ראשון לחודש דוחות מלאי - כן/לא. 4.האם אני פועל לצמצום הפערים בדוחות שלי - כן/לא. 5. האם עברתי היום בבוקר על דוחות המכירה - כן/לא. 6.האם אני יודע לנתח דוחות בסיסיים - כן/לא. 7. האם אני יודע לבקר את הדוחות שאני מקבל - כן/לא. 8.האם מצאתי פעם טעות בדו"ח לטובת הלקוח/העסק - כן/לא. 9.האם הדוחות אצלי הם כלי עזר או מטלה מכבידה - כן/לא 10.האם יש לי דוחות במשטרה יותר מאשר במקום העבודה - כן/לא.

 גביה 1.האם אני מטפל בגביה באופן שוטף? . כן/לא. 2. האם טיפול בגביה נראה לי מתיש וטורדני - כן/לא 3.האם עברתי היום על דו"ח החייבים האישי שלי - כן/לא. 4.האם אני מבין שגביה היא כוח מול הלקוח שלא משלם - כן/לא. 5. האם ברור לי שגביה טובה משפרת את תזרים החברה - כן/לא. 6.האם אני מטפל בצ'ק חוזר של לקוח מול המחלקה המשפטית ? כן/לא. 7.האם ברור לי שלקוח שלא משלם הוא לקוח בעייתי - כן/לא. 8.האם אני לוחץ על הלקוחות לשלם בגין הסחורה שקבלו - כן/לא. 9.האם חשובה לי הגביה עבור החברה, כמו קבלת המשכורת שלי - כו/לא. 10.האם יש לי הרבה לקוחות שמגיעים לטיפול משפטי - כן/לא.  

    אשראי 1. האם כשאני סוגר עסקה אני גם סוגר את תנאי האשראי - כן/לא. 2.האם ידי קלה בנתינת מספר רב של תשלומים ללקוח - כן/לא. 3.האם הצלחתי לצמצם את ימי האשראי הכלליים של כל הלקוחות שלי - כן/לא. 4. האם ברור לי שאיכות עיסקה היא תלויה באיכות האשראי שאני נותן ללקוח - כן/לא. 5.האם יש לי גם לקוחות שמשלמים במזומן - כן/לא. 6. האם אני נותן הנחה מופרזת על תשלום במזומן - כן/לא.  7.האם ברור לי שתשלום המע"מ צריך להיות מקביל לתאריך המע"מ - כן/לא. 8.האם אני מבין שללקוח שמתחיל להחליף חשבונות בנק,יש בעיה תזרימית - כן/לא. 9.האם אני מבין את העלות של האשראי הבנקאי בזמן סגירת העסקה עם הלקוח - כן/לא. 10. האם אצלי חלק מהמשא ומתן הוא גם על תנאי התשלום, ולא רק על מחיר המוצר - כן/לא. 

  גיבוש חברתי 1. האם פעם עזרתי לעמית לעבודה לסגור עסקה - כן/לא . 2. האם הצעתי את שרותי לאיסוף צ'ק להנהלת חשבונות - כן/לא. 3. האם עזרתי בקליטת עובד חדש לחברה - כן/לא. 4. האם החלפתי חבר לעבודה בתקופת שהייתו בחו"ל/חופשה - כן/לא. 5. האם סביבת העבודה שלי נקיה ומסודרת - כן/לא. 6. האם אמרתי פעם מילה טובה לעובד במחלקה סמוכה - כן/לא . 7. האם אני יכול לנחש לעצמי מה חושבים עלי בעבודה - כן/לא. 8. האם אני מציע עזרה מתי שצריך, או שצריך ללחוץ עלי - כן/לא. 9.האם אני ראש וראשון לכל דבר שבחברה - כן/לא. 10. האם כשאני מכין לעצמי קפה, אני שואל אם עוד מישהו רוצה - כן/לא.  

אבי בנטוב - סמנכ"ל רשת קו עיתונות דתית הכותב הינו סמנכ"ל ברשת העיתונים הגדולה בציבור החרדי המונה למעלה מעשרה עיתונים בתפוצה ארצית של למעלה מ-200 אלף עותקים! הכותב מתמחה בתחום השיווק כעשרים שנה, מרצה במכללות לפרסום ושיווק, בעל טור במוסף "ביזנס" ומגיש פינה ברדיו קול ברמה, בתוכנית פרסום ושיווק, ומופיע ברשימת כותבי המאמרים של אתר האינטרנט , "כיכר השבת" 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב