דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גם אם אתה שם,זה לא אומר שאתה קיים 

מאת    [ 29/05/2011 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 2161 פעמים ]

גם אם אתה שם, זה לא אומר שאתה קיים

אתה מנהל עסק, יש לך חנות, עובדים, בעל בית שגובה את השכירות, אתה משלם משכורות ומיסים. אבל האם אתה באמת קיים כעסק?

זו שאלה שלקוח שלנו מתחום המזון אפילו לא העלה על דעתו לשאול.

במשך כחמש שנים היו לו אמנם לקוחות וזרימה עסקית אבל חוג הלקוחות היה די קבוע. אחד הדברים שהביאו אותו לייעוץ מלכתחילה היו ארבעה בתי עסק מתחרים שנפתחו בסביבתו, מה שאומר שהייה ביקוש לא מנוצל. הציק לו שהוא דורך במקום ומסביב צצים מתחרים.

אחת הפעולות הראשונות שאנו עושים כשאנו ניגשים לעזור לעסק, היא חקירה מקיפה. במסגרת החקירה אנו בודקים לעומק את כל מרכיבי העסק כדי למצוא את נקודות החריגה הדורשות טיפול, וכך אפשר לתפור לעסק תוכנית שתעזור לו לצמוח ולגדול עוד יותר.

בחקירה שעשינו לעסק, מצאנו שפשוט אין פעילות להשגת לקוחות חדשים, וחסרה גם פעילות של שימור הלקוחות שכבר היו.

אז מה עשינו?

טיפול:

בתור התחלה דאגנו ליידע את הציבור על קיום העסק בעזרת חלוקה של כ 50,000 פליירים שהבטיחו הטבה למי שמשאיר פרטים. בזכות הפעולה הזו נאספו במהלך מספר ימים פרטים של
כ 150 איש והמספר ממשיך לעלות.

השלב הבא היה לתקשר וליידע את אותם אנשים כמועדון לקוחות על מבצע והטבה נוספים. זה כבר הפך אותם ללקוחות חוזרים.

ישנן דרכים רבות לתקשר החוצה, החל מפלאיירים והודעות טקסט טלפוניות, דרך פרסומים בביטאונים מקצועיים ומקומונים ועד לשלטי חוצות עיתונים רדיו וטלויזיה. בכל תקציב ניתן לעשות איזה שהוא קידום וכמובן שכל פעולה שהיא תהיה עדיפה על שום פעולה.

כאשר הוא למד לאחר מכן על 12 מצבי הפעולה השונים בהם העסק יכול להיות מבחינת התפעול שלו, ובפרט כשקרא על מצב הנקרא "אי-קיום", הוא הבין שעד פעולת הפרסום הזו, למעשה לא ידעו על קיומו. הוא הופתע כשהתברר לו שהלקוחות הפוטנציאלים שהיו עוברים על יד בית העסק שלו אפילו לא הבחינו בו ולא הכירו בקיומו.

תוצאות:

לאחר שבעל העסק רכש את ההשכלה בנושא, הוא גם הבחין שהעסקים השכנים אמנם נמצאים שם, אך הם בפועל במצב של "אי-קיום" כי הלקוחות הפוטנציאלים לא מבחינים בהם ולכן מספר הלקוחות החוזרים שלהם לא גדל אלא דורך במקום.

כמובן שהמכירות בעסק נמצאות במגמת עליה כבר כמה שבועות מאז תחילת הפעולה.

אשמח לשמוע תוצאות מיישום.

בהצלחה!

עפר פלאוט

אקספדיטור מאיץ עסקים בע"מ.

 

עפר פלאוט הוא הבעלים והמנכ"ל של אקספדיטור מאיץ עסקים בע"מ.
חברה להכשרת מנהלים ויעוץ עסקי.
החברה עוזרת למנהלים ולצוותי עובדים לממש את הפוטנציאל שלהם.
www.expeditor.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב