דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


6 טיפים חשובים להכנה מקצועית של מסמכים במסגרת ניהול פרויקט 

מאת    [ 31/05/2011 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 2654 פעמים ]

במסגרת החומר הנדרש בכל פרויקט ישנה רשימה ארוכה של מסמכים שיש להגיש ללקוח,

להלן מספר דוגמאות:

מסמכים לשלב התכנון וההתנעה :

Project Management Guidance

Project Plan

Request for Proposal

מסמכים בשלב הבקרה והמעקב:

Project Monitoring & Controls

Customer User Acceptance

מסמכים במסגרת תיאור ותיעוד המוצר:

Product Description

Quality Management Plan

Project Risk Categorization

הערה - מדובר לעיתים בכמה מאות מסמכים הנדרשים ע"י הלקוח במסגרת חייו של פרויקט,

הכנה של מסמך בצורה מקצועית וללא טעויות שעלולות לעלות ביוקר, דורשת רמה טכנית מקצועית גבוהה של הכותב, הכרה רחבה של מסמכים דומים מפרויקטים אחרים, שליטה טובה מאוד בשפה שבה נכתב המסמך (בד"כ המסמכים נדרשים בשפה האנגלית) וכמובן השקעה של לא מעט זמן יקר בכתיבה של המסמך וכן בתיקונים הנדרשים לאחר סבבי ההתייחסות.

טיפ מספר 1 .

מכיוון שאנו נמצאים בעולם טכנולוגי מתפתח ומסמכים שכאלה נכתבים בכל רגע נתון ע"י אלפי גופים שונים ברחבי העולם הטעות הכי קשה היא לנסות ולהמציא את הגלגל. כלומר, להתחיל לכתוב את המסמך ללא שום מסמכים דומים לייחוס ללא שום רקע קודם וכו...

סביר מאוד שהתוצאה שתתקבל תידחה מידית ע"י הלקוח, שלא לדבר על היקפי השעות שיתבזבזו לחינם.

טיפ מספר 2.

כיום ניתן לרכוש במחיר מצחיק תבניות  Templates של מסמכים מוכנים מראש, התבניות הנ"ל חוסכות לא מעט כאבי ראש וזמן ומאוד מומלץ להשתמש בהן.

דוגמא לחבילה של כ 200 תבניות של מסמכים בניהול פרויקט ומידע נוסף על תבניות בקישור:

 http://www.milpro.co.il/default.asp?pid=8&t=m&page=1

טיפ מספר 3 .

הכירו מראש היטב את מבנה המסמך הנדרש, כך שתוכלו לאסוף את החומר הראשוני הנדרש אם ממהנדסי המערכת, כותבי התוכנה אנשי המנהלה ואחרים.

הכינו רשימת סטאטוס המתארת את החומרים שהתקבלו, החומרים החסרים (אשר קיימים בחברה) והחומרים החסרים אשר אינם קיימים בחברה.

מול כל שורה יש לרשום מי האדם האמור להעביר את החומרים הנ"ל ומתי.

טיפ מספר 4 .

לאחר סיום רשימת הסטאטוס (המופיעה בטיפ 3) יש להכין תרשים של לוחות הזמנים (גנט) לסיום הכנת המסמך.

טיפ מספר 5 .

שלחו את תרשים לוחות הזמנים לכל אלה שמעורבים בתהליך הכנת המסמך, כמובן על מנת לידע אותם, אך חשוב יותר על מנת להדגיש את החשיבות של עמידה בלוחות הזמנים של כל אחד מהמשתתפים לצורך סיום המסמך בזמן.

טיפ מספר 6 .

מהנדסי ומנהלי הפרויקט מטבע הדברים רוצים להשקיע כמה שפחות זמן "בניירת" וכמה שיותר "בדבר האמיתי".

ומכן חשוב להדגיש לכולם את הנקודה שפרויקט מוצלח ככל שיהיה אשר מגיע ללא המסמכים הנדרשים ללקוח למעשה נהפך לפרויקט שנכשל.

בהצלחה.

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב