כיום ישנן שיטות שונות להיות בעל רכב צמוד, השיטה העתיקה ביותר הינה לקנות את הרכב היישר מהיבואן, אך כיום בישראל די קשה להשיג את הסכום הגדול ממילא לרכישת רכב חדש לכן אחת השיטות הנפוצות בישראל בימינו היא ליסינג. ליסינג לרכב היא שיטה לחכירת רכב. בשיטה זו למעשה משלמים על הזכות להשתמש ברכב לזמן קצוב. בליסינג עצמו ישנן מספר סוגי ליסינג שונים עם הטבות ויתרונות שונים.
שיטת הליסינג, בין אם אתם עסק או בין אם אתם אדם פרטי, תעזור לכם לא להלחץ כלכלית ולהנות מרכב חדש ומטופל ולנהוג בראש שקט בתנאי מימון נוחים ללא צורך בלקחית הלוואה.
בדומה למשכנתא עבור דירה אך כאן כל מה שצריך זה לשים דלק ולנסוע.
חברות הליסינג למעשה עוזרות ללקוח לשלם חודשית עבור השימוש ברכב ללא צורך בכל הסכום שדרוש לרכוש אותו במלואו.
שלושת סוגי הליסינג הנפוצים ביותר בישראל הם, ליסינג תפעולי, ליסינג מימוני וליסינג פרטי.
ליסינג תפעולי הוא למעשה הליסינג הנפוץ ביותר בישראל. בכבישי ישראל ניתן לראות רכבים רבים בעיקר מחברות היי טק במסלול הליסינג התפעולי. במסלול זה חברות הליסינג מפעילות עבור הלקוח צי רכב עבור עובדיו שבין היתר, חברת הליסינג דואגת לטיפולים שוטפים לרכבים.
ליסינג מימוני הוא למעשה ליסינג בה ניתנת עזרה ראשונית ללקוח, בד"כ לקוח פרטי, לרכישת הרכב.
הלקוח מקבל בעסקת ליסינג מימוני פריסה נוחה לתשלומים בהחזר חודשי קבוע מראש או משתנה.
ניתן לומר כי זה סוג של הלוואה אבל לא ממש כי הרכב עומד לרשות הלקוח רק בתקופת התשלום. יש לציין כי הרכב אינו רשום על שם הלקוח בתקופת החכירה אלא על שם חברת ליסינג המספקת את השירות. בדרך כלל בסוף התקופה ניתנת אפשרות ללקוח לרכוש את הרכב ביתרת התשלום או להמשיך את עסקת הליסינג עם רכב חדש. כמובן שבתום התקופה הוא לא מחוייב להמשיך.
גם כאן יש אפשרות שחברת הליסינג תשא בטיפולי הרכב בתוספת תשלום. במידה והכאב ראש הזה נופל על הלקוח זה למעשה נקרא, ליסינג פרטי. בליסינג פרטי הלקוח למעשה רוכש רכב חדש ומשלם חודשית כמעיין הלוואה כאשר ניתנת לו אפשרות לשדרג לרכב חדש בתום התקופה או למכור את הרכב שקיבל בעסקת הליסינג המקורית. בסוג זה של ליסינג יאלץ הלקוח לשאת בתשלומים השוטפים של הרכב וכן לסבול מכאב הראש של ביקורים במוסך עבור טיפולים לרכב.
שי ברקוביץ, מומחה קידום אתרים במנועי חיפוש.