דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק מפה לאוזן - אסטרטגיה של יחסי ציבור 

מאת    [ 11/09/2007 ]

מילים במאמר: 281   [ נצפה 2550 פעמים ]

בסדנאות יחסי ציבור  שקייימתי  במספר מפגשי נשות עסקים שאלתי את הנשים כיצד היו רוצות שהלקוחות יגיעו אליהם: התשובה הראשונה שקיבלתי היתה "מפה לאוזן". בעלות עסקים שואפות לכך שאנשים ידברו על המוצר שהן מוכרות, שיווצר "בז" בקהילה שיביא לקוחות.

התפיסה אשר אקרא לה כאן "מפה לאוזן" הנה משאלת לב יותר מאשר תוכנית שיווק. שיטה זו אומרת למעשה: "עזבו אותי משיווק, אם העסק שלי הוא טוב מספיק הוא ימכור". או במילים אחרות אפשר לקרוא לה הפחד מהתמודדות עם עבודת שיווק, ותמימות עסקית שאין לה מקום במציאות הכלכלית כיום.

 

במציאות העסקית הגלובאלית כמו גם המקומית, "מפה לאוזן" הוא תוצר של עבודה רבה אשר יוצרת את המודעות של הלקוחות למוצר/לעסק שלנו. אנשים מדברים על המוצר כשהוא הופך למוכר וידוע, ומוטבע עמוק בתודעתנו.

את כוונתי אסביר בשאלון הבא:

·         מהו שמו של המשקה הקל הנקנה ביותר בעולם? (קוקה קולה)

·         מה מוכרים ב"דיאדה"? (מוצרים ושיעורים לאמהות וילדים צעירים)

·         מיהי הבלונדינית הישראלית המוכרת ביותר בטלוויזיה? (יעל בר-זוהר)

·         מיהו יהודה סעדו?

ובכן, כיצד מוצרים/אנשים אלו נצרבו בתודעתנו המשותפת ללא כל עוררין, ואפילו יהודה סעדו שלא מכר ולו דיסק אחד הנו זמר ידוע ומפורסם? האם מוצרים אלה, ומפורסמים אלו הגיעו לתודעתנו בזכות פעולות "מפה לאוזן"???????

 

מסקנות בנוגע ל "מפה לאוזן"

 

1.       "מפה לאוזן" לא נוצר מעצמו.

2.       אדם שקיבל שירות טוב/קנה מוצר מצוין יספר על כך לחבריו הקרובים אבל לא יביא לנו לקוחות במספרים משמעותיים.

3.       ישנן שיטות רבות ומגוונות ליצירת "מפה לאוזן" – כולן מתחילות אצלנו - בעלת העסק.

4.       "מפה לאוזן" היא תוצאה של השקעה רבה ובנית אסטרטגיה שיווקית

5.       "מפה לאוזן" היא תוצר של עבודת יחסי ציבור סיזיפית ומתמשכת. מי שרוצה שידעו על העסק שלה, שיכירו אותה ו/או את המוצר שלה צריכה לדעת ש"אם אתה לא שם – אתה לא קיים". שם במקרה הזה הוא תודעת הציבור.

מעונינים ללמוד עוד על יחסי ציבור? הכנסו לאתר שלי http://www.saritarbell.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב