סיהרא באשלימותא [הלבנה במילואה] מוטיב השליטה בזוגיות בא לידי ביטוי בכח המשיכה השורר בין הפלנאטות, כוכבי הלכת. בתחילה תוקף הנקיבה בהתגברות כמובא נקבה תסובב גבר [ירמיהו ל"א] כאשר שמשו שני המארת הגדולים [בראשית א'] ואז עקב קטרוג הלבנה שאמרה אי אפשר לשני מלכים לשמש בכתר אחד התמעט אורה ובפרט על ידי הכוכבים המאירים שגרמו שהארתה לא תהיה נכרת. אברהם נמשל לחמה והכוכבים הם צאצאיו, זרע אברהם אוהבי [ישעיהו מ"א] כמובא בחלום יוסף הנה השמש והירח ואחד עשר כוכבים משתחווים לי [בראשית ל"ז] . מלכות בית דויד נמשלה ללבנה, הלבנה חסרה ופצועה ברוב ימות החודש כיצחק העקוד, מט"ו בחודש הלבנה הולכת ונחסרת וזה ענין הגלות, ואילו מראש חדש [מלשון חידוש] מתחדשת הלבנה כמובא תקעו בחדש שופר [קרן האיל] בכסה ליום חגינו [תהילים פ"א] , הלבנה הולכת ונמלאת וזה ענין הגאולה כמובא והיה אור הלבנה [כסף] כאור החמה [זהב] ואור החמה יהיה שבעתיים כאור שבעת הימים ביום חבש ה' את שבר עמו ומחץ מכתו ירפא [ ישעיהו ל' ]. אדם הראשון נצטווה בתחילה על עץ הדעת וזה שחטא ואכל מעץ הדעת לא נבע מיצר הרע שהוא תולדת החטא אלא מצד כח המשיכה לאשה שהוא תולדת השבירה והנסור.
האשה חלק שביעי באדם, עם חמשת חלקי הנשמה והצלע וזה שנאמר זכר ונקבה
ברא אותם [בראשית א'] , שנבראו שני פרצופים בריאה ראשונה ואחר כך חלקן.
ביעקב נאמר והוא צלע על יריכו [בראשית ל"ב] ותקון השבירה הוא ויבן... את הצלע אשר לקח
מן האדם ויביאה אל האדם [בראשית ב'].
צלע אותיות עלץ כלומר שמח ואמר זאת הפעם עצם מעצמי ובשר מבשרי לזאת
יקרא אשה כי מאיש לקחה זאת [שם]
צלע אותיות עצל שאלמלא נבראה לו אשה היה כן ככתוב נקבה תסבב גבר ועל כך
אמר שלמה מוצא אני מר ממות את האשה [קהלת ז'] , ועל הפסוק אעשה לו עזר כנגדו [בראשית ב'] דרשו
לקרוא לנגדו על מנת שירקיב ינבט ויצמח כזרע [אותיות עזר] באדמה.
ניתן לפתור קונפליקטים בזוגיות על ידי התרת הסבך והתחברות לרובד העליון שלהם
כלומר לא להתייחס רק לענף אלא לבוא אל השרש ולעשות בו טיפול שרש
כאשר מטפלים ברובד הפנימי העמוק, פועל יוצא הוא השלכה על הבעיה שנמצאת
על פני השטח בחינת השתקפות ובבואה של המהות.
יש לעמוד על טיבה של תכנית הבריאה כפי שבאה לידי ביטוי בפנימיות הכוונה
העליונה, לרדת לעומק הרשתי של המוטיבים הביוגרפיים של הסיפור המקראי
ולהסיק מכך על הבאות.
לפענח את הצופן התנכ"י הנשגב עקב בצד אגודל, צעד אחר צעד, שכן יש לצאת
מתוך הנחה שסדר המאורעות מתבסס על כך שסוף מעשה במחשבה תחילה
ומחשבת הבריאה כוללת וצופנת בחובה את הפתרון לחידת הזוגיות.
שמעון טל רז