כמו כל אדם שרוצה להיות היום חלק מעולם העסקים, גם לך יש כמובן אתר אינטרנט, שמפרט וממליץ על העסק שלך. יש בו את כל המידע הנחוץ, הוא נגיש ונוח והשקעת כמה שיכולת גם בעיצובו. אבל איך אנשים יגיעו אליו מבלי להכיר אותו קודם? אתה זקוק לקמפיין שיווקי מושקע. האם עליך להתכונן להוצאה כספית עצומה? לא עם תוכניות שותפים.
איך לפרסם באינטרנט בצורה היעילה ביותר?
בראשית דרכה של הרשת וכשהחלו המפרסמים להבין מהו הפוטנציאל העצום שיש בה, נעשו כל מיני ניסיונות לפרסום ושיווק מקוון. חלקן הצליחו ופועלות עד היום (הבאנרים, לדוגמא, הם ישות פרסומית מקוונת שפועלת בהצלחה כבר שנים רבות) וחלקן נעלמו באותה מהירות בה הגיעו.
לאורך כל הדרך היה נדמה שהפוטנציאל הפרסומי הגדול של האינטרנט לא ממוצה עד תומו. שחסר משהו, דבר מה שטרם נעשה. בתקופה האחרונה נדמה כי פוצחה השיטה ונמצאה דרך שנחשבת היום ליעילה ביותר בתחום. תוכניות שותפים, זהו שמה, והן מאפשרות לכל אחד לפרסם את העסק שלו בקלות, ביעילות וכמעט ללא מאמץ.
אין דרך קלה יותר לפרסום העסק שלך
אנחנו חוזרים לאתר המושקע שלך. בוודאי כבר חשבת על כמה וכמה צעדים שאמורים לסייע לך לשווק נכון את האתר, אך הם היו יקרים מידי או התבררו כלא אפקטיביים. כשתבין את הרעיון שמאחורי תוכניות שותפים, תגלה שזוהי הצורה הטובה לחשוף את האתר שלך, ואיתו את העסק – שיזכה ליותר ויותר פניות מלקוחות.
אז במה מדובר? תוכנית שותפים מחברת למעשה בין שני גורמים: בעל עסק המעוניין לפתוח בקמפיין פרסום ובעל אתר אינטרנט (או כל פלטפורמה מקונת אחרת) שמחפש גורמים שיפרסמו אצלו. במסגרת התכנית, המפרסם משלם עמלה, על פי סיכום מראש, על כל פעולה שהתבצעה בעקבות שיתוף הפעולה בין הצדדים.
נשמע פשוט מידי, אפילו טריוויאלי. הרי פרסום אתרים בצורה כזו הוא אכן רעיון יפה, אך מה מיוחד בעניין? מה הופך תוכניות שותפים לכל כך יעילות? הסוד הוא בהתאמה. התאמה בין שני הצדדים היא שמביאה לפרסום יעיל ואפקטיבי, יותר מכל דרך אחרת.
תוכניות שותפים מנצלות את יתרונות האינטרנט עד תום
במה שונה האינטרנט מכלי התקשורת האחרים? בעיקר ביכולת לבחור את קהל היעד. החלום של כל מפרסם הוא לקלוע בדיוק אל הלקוחות שזקוקים ומעוניינים במוצר. בטלוויזיה, ברדיו או בעיתון מדובר במהלך בלתי אפשרי, משום שהמוצרים הפרסומיים המועברים במדיה אלו קבועים מראש ולא ניתנים לשינוי.
תוכניות שותפים מאפשרות הרבה יותר מזה. בזכות הייחודיות של הרשת, יכול בעל העסק שמעוניין לפרסם את העסק שלו, לבחור באתרים בהם הוא רוצה לפרסם. כך, הפרסומות שלו יופיעו רק במקומות המתאימים מבחינתו – ויש בכך יתרון גדול.
וזו בדיוק ההתאמה אותה הזכרנו קודם, שפועלת, אגב, גם לצד השני: בעל הפלטפורמה המקוונת יכול לבחור מי יפרסם אצלו ומי לא, גם כדי לא להציף את האתר במפרסמים וגם לדאוג שאלו יהיו איכותיים ורלוונטיים לאתר שלו.
השלב האחרון הוא השגת ההתאמה הזו, והיא מגיעה בעזרת אתרי שיווק שותפים. אדם שרוצה להיות חלק מתוכנית שותפים כלשהי יכול לעשות זאת בעצמו, אך יהיה עליו למצוא לבד את השותפים, לברור ביניהם ולגבות את הכסף, כשיצטרך. אתרי תוכניות שותפים יעשו את כל זה בשבילו, מבלי שהוא ירגיש. תענוג.
אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.