מאת: איתי אפרימי ורועי קטרי
לאתר אינטרנט יש השפעה עצומה על תדמית החברה שלכם, עליכם להתאים את ציפיות הלקוחות מהחברה שלכם ע”י התאמה של אתר אינטרנט. אתר טוב מוגדר ככזה שגם מושך את הלקוחות הפוטנציאלים, גם משאיר אותם זמן רב באתר, וגם, וזה החלק הכי חשוב לדעתנו: גורם להם לחזור אליו. אחרי הכל, מה שווה אתר האינטרנט שבניתם, אם הגולשים אינם רוצים לחזור אליו?
במאמר זה ארחיב על נקודה חשובה שעלינו להתרכז בה כאשר אנו בונים אתר אינטרנט – הגדרה של קהל היעד.
הגדרה של קהל היעד
הטיפ החשוב ביותר הוא :דייקו בהגדרת קהל היעד שלכם תוך חשיבה על מה הוא מצפה לראות כאשר הוא נכנס לאתר, כך תצליחו לייצר אתר שרלוונטי עבור קהל היעד שלכם.
רוב האתרים מעוצבים בדרך שאינה רלוונטית עבורם, אתם ודאי שואלים איך זה יכול להיות?
ובכן הסיבה המרכזית היא בגלל מעצבי ובוני האתרים. בוני האתרים החליטו להכניס את כל האתרים באינטרנט תחת מספר קטגוריות ידועות: אודות, צור קשר, עלינו, מה אנחנו עושים, הלינקים הנבחרים שלנו וכו’, הם בנו מעין תבניות של מערכות ניהול תוכן (ג’ומלה וורדפרס) כדי לספק את דרישת השוק לאתרי אינטרנט המוכרים תכולה השונה בתכלית זו מזו, בוני האתרים יצרו אתר ג’אנרי מלאכותי, שאינו מייצר ערך אמיתי עבור בעל האתר או הגולש. אתרים אלו מקבלים כניסות של גולשים שאינם מייצרים נאמנות כלפי האתר, רובם נכנסים פעם לאתר, שוהים בו זמן מועט וממעטים לחזור אליו.
כיצד נגדיר את קהל היעד שלנו?
הגדרת קהל היעד שלי תתרום רבות לכך שהמבקרים באתר יהיו נאמנים אליו וירצו לחזור אליו כדי לקבל פרטים נוספים. פילוח קהל היעד שלנו הינה המשימה הראשונה שעלינו לעשות: האם אלו מהנדסי חשמל המחפשים ידע טכני או סטודנטים המחפשים אחר ידע ספציפי עבור פרויקט מסוים שעליהם להגיש בסוף הסמסטר. כיצד קהל היעד שלי אוהב לאסוף את המידע שהוא אוסף באינטרנט?
מה קהל היעד שלי יעדיף, אתר ויזואלי מרהיב המעוצב בפלאש או אתר המכיל כמות רבה של מידע. הכרת קהל היעד שלנו מורכבת בהרבה מסתם ידע דמוגרפי, כמו מגזר, גיל השכלה, מצב סוציו אקונומי וכו’. עלינו להכיר את קהל היעד שלנו טוב יותר מהמתחרים, אחרי הכל, אחד היתרונות הגדולים שיכולים להיות לנו כבעלי אתר על המתחרים שלנו, הוא היכולת להבין את הלקוחות שלנו.
כותבי המאמר :איתי אפרימי ורועי קטרי, הינם בעלי חברת וידאו הד- חברה להפקת סרטי תדמית,צילום פרסומות לאינטרנט ובניית אתרים שיווקיים.
כותבי המאמר :איתי אפרימי ורועי קטרי, הינם בעלי חברת וידאו הד- חברה להפקת סרטי תדמית,צילום פרסומות לאינטרנט ובניית אתרים שיווקיים.