דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך פותחים עסק חדש בישראל למותגים מחול 

מאת    [ 16/06/2011 ]

מילים במאמר: 713   [ נצפה 2141 פעמים ]

לא כל יום פותחים עסק, לא תמיד הפותחים הם מהמשפחה, הפעם הם, המייסדים, גם בחרו להתייעץ,  כבר אמרו חז"ל כל הנוטל עצה מן הזקנים רואה ברכה בעמלו, גיסנו/חברי היקר החליט לפתוח חנות קונספט למותגי אופנה עילית מחו"ל, למה - ככה, לא ניכנס לעולם השיקולים שלו, אבל וואנס החליטו, אני שם בשבילם, קבענו לשבת לישיבת הכנה, שבה יועלו כל הנושאים הקשורים להקמת העסק, אצלי או אצלו ניפגש, קבענו אצלו, כי תובע הולך אחר ניתבע, תבינו, קוראי היקרים, אין זו ישיבה מין המניין, ולא סעודת חג, לא כל יום מתכנסת כל הפמליה של מטה, לדון בעניינים ברומו של מדף, ליד קיפולו של דש.

הוא לא בא מעולם הטקסטיל, סבו לא היה חייט, אבל הוא בא מעולם העשייה והעסקים, חושיו מחודדים, חיכו ממתקים, ראייתו ברורה ומפוקחת, הוא יודע מה הוא רוצה, יש לו את האג'נדה העסקית שלו, ברור לו מעל הכל, הוא רוצה לפתוח חנות קונספט, לא עוד מחסן דמוי אאוטלט, בקצה אזור תעשיה, אלא פותחים חנות בלוקיישן הכי טוב  בעיר, על ציר מרכזי, בבניין משרדים מדוגם, זו התוכנית, , ובצבא אומרים כל תוכנית היא בסיס לשינויים, צריכים ללבן  את השוטף את ההתנהלות, את המה, ואת האיך.

ישבנו על המדוכה שבעה ימים ושבעה לילות, שתינו קפה ועוד קפה, רעיון עלה, רעיון ירד, תוכנית התגבשה ונפרמה כאחד, עולות תהיות, נמוגים החששות, השכל אומר כן לפתוח, הלב אומר אולי, אנחנו צריכים את הידע הנעלם להבחין בין השניים, הוא, חברי היקר, שלי שלו, ושלו שלו, אני מרגיש כאילו אני בעצמי הולך לפתוח את העסק, ממה להתחיל, הוא לוקח את השרביט, מוציא דף ועט, הפנקס פתוח והיד רושמת, מיקום, עלויות שכירות, אבטחה, אזעקה, שיפוץ, סורגים, שילוט, מיזוג, חשמל, תאורה, מחסן, מידוף, ארונות, תאי הלבשה, רכישת סחורה, יבוא, שחרור, עמילות מכס, מיסים, מימון, ביטוח, פירסום, איך לא,זה השטח שאני יכול לתרום לו, שלא לדבר על שיווק, [הצניעות חוגגת פה] , מועדון לקוחות, סוג הקהל, מיתוג, בידול, בנקים אמרתי ? ים של נקודות לטיפול וביצוע, לכל נקודה החן שלה, כי בתהליך ההקמה, היא יכולה להיות קריטית, הכנסת סחורה לחנות ללא סורגים מתאימים, יכולה להיות פירצה הקוראת לגנב, וגנב כשקוראים לו בא, אם היסודיות היא אבן דרך אצלך, והפרפקציוניזם אצלך בדי, אן, אי, שלך, אתה לא יכול לדלג על אף פרט, הכל עולה יקר, אין ארוחות חינם.

החלטנו על ביצוע, בקווים מקבילים, יבוא של הסחורה מחו"ל באחד, והתחלת שיפוץ החנות בשנית, הוזמן מעצב פנים, המתמחה בחנויות יוקרה, הביא הצעה לעיצוב חנות כמו בשדרה החמישית, נפסל, יוקרתי מידי, הלך מעצב העל, דמוי פיליפ סטארק ,  למשרדו, הכין הצעה פרקטית יותר, חנות שמשדרת נינוחות, רעננות, קו צעיר, אלגנטי ומאופק, חווית קניה, הרעיון התקבל פה אחד, הוזמן הריהוט, אתם יודעים את דעתי על בעלי המקצוע הישראלים, שעה זו לא שעה, יום זה לא יום, מחיר זה לא מחיר, רק את התשלום אתה יכול לשלם אצלם או במזומן, או בכסף, ברוררר, חמישים אחוז בהזמנה, חמישים אחוז בהגעה, ועוד עשרה אחוז טיפ למרכיב, שהוא עובד החברה, אומר לך הבעלים, תגיד לו שאתה נותן לו טיפ, כדי שיהיה לו מוטיבציה להרכיב לך מדוייק, הוא מלחיץ אותך בעדינות מעושה, כאילו הוא דואג רק לך, ולא ליתרת התשלום המגיעה לו, נשמות טובות כבר אמרנו ?. 

החנות התחילה לרקום אור ושלטים, תאורה וסטנד לחגורה, קופה רושמת מול חולצה מעוצבת, לכל פריט הוצמד זמזם, מדף מיוחד לתיקים עם אבזם, יש שם את הטופ של מותגי האופנה, שמות מובלים, שמכיר רק מי שהפרוטה מצויה בכרטיסו , אבל במחירים השווים לכל נפש, הצרכן הישראלי חכם, הוא לא פרייר, הוא אוהב איכות, לוק, אבל לא מוכן לשלם כפול, העולם נהיה גלובלי, אנשים נוסעים לחו"ל בזמינות יותר גבוהה, יש כאלה שהיו במנהטן כבר עשרה פעמים, אבל בערד לא היו אפילו פעם אחת, לצרכן המתוחכם והמעודכן, נועדה החנות הזאת, יש נישה כזאת, שעד היום היתה קונה במיקלטים, בהאנגרים לא ממוזגים, או בירכתיים של חנות המפעל, מהיום שנפתחה "סרוול מותגים" השתנו חוקי המסחר, לא עוד מחסן, לא עוד חנות עם מוזיקת מעליות, לא עוד חנות עם מזגן מחברה שמחללת שבת, אלא חנות קונספט, מדוגמת, כל פריט נבחר בקפידה, ביבוא אישי עבורך, הסתובבתי בחנות והרגשתי  שכשבחרו חשבו עלי, הכירו את טעמי האישי, תסכימו איתי שזו תחושה טובה, זה פועל יוצא של חשיבה מעמיקה, ראיה לטווח הרחוק, ירידה לפרטים, לא מישהו שבא למכור רק את הפריט, ולעשות עליך סיבוב של כמה לירות, אלא אחד שמבין שזה זכות לתת שרות, כאלה אנשים אני אוהב עם חזון , מכאן שלוחה להם הברכה וההצלחה, רוצו לפני שיגמר, אם לא נהנתם מחוויית הקניה, תקשרו אלי בערב, לא בשעות העבודה,  בדקתי, אצלהם הקופה רושמת פחות, עבורכם.

 

 

אבי בנטוב - סמנכ"ל רשת קו עיתונות דתית הכותב הינו סמנכ"ל ברשת העיתונים הגדולה בציבור החרדי המונה למעלה מעשרה עיתונים בתפוצה ארצית של למעלה מ-200 אלף עותקים! הכותב מתמחה בתחום השיווק כעשרים שנה, מרצה במכללות לפרסום ושיווק, בעל טור במוסף "ביזנס" ומגיש פינה ברדיו קול ברמה, בתוכנית פרסום ושיווק, ומופיע ברשימת כותבי המאמרים של אתר האינטרנט , "כיכר השבת" 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב