עשרה דרכים מוצלחות לעיצוב לוגו מחודש
כאשר לוגו קיים בשימוש במשך מספר שנים, נצברת תודעת מותג שמוכיחה את עצמה ככלי בעל ערך גבוה במערך השיווק של חברות מסחריות גדולות.
תהליך עיצוב לוגו מחודש לחברה מציע שינויים עדינים בלוגו, שמטרתם לרענן את המראה מבלי לפגום בתודעת המותג בקרב הלקוח.
להלן עשר דוגמאות מהשוק האמריקאי, הממחישות עקרונות חשובים בעיצוב לוגו מחודש:
1. עיצוב לוגו לחברת Toys R Us - הכוכב הוכנס לאות R גדולה ומודגשת, במטרה ליצור Word Mark (לוגו מעוצב באמצעות מילים/אותיות) מהודק ופשוט יותר, פחות פטריוטי ויותר "כיפי". המילה US הוצמדה לאות R , על מנת לשמור על מרחקים שווים בין האותיות לאורך כל הלוגו.
2. עיצוב לוגו לערוץ MSNBC למרות שהלוגו החדש של ערוץ MSNBC אינו תקין מבחינה "דקדוקית" (אותיות ראשי התיבות כתובות באותיות קטנות, ולא גדולות, כנהוג), הרי שהוא "עובד" לגמרי: השימוש באותיות הקטנות הוא פחות "מחמיר" ו"רב-רושם". הלוגו קריא יותר, מובחן יותר וידידותי למראה. הלוגו הישן נראה מגושם, פחות מחמיא, "מונוליטי" מידי, ואינו נכון מבחינה טיפוגרפית.
הלוגו החדש נראה זמין יותר וריתמי, במקום שיהיה "קר" ומונוטוני, וזה נעשה פשוט על ידי שינוי הגופן לסוג "Gotham", שאף פעם אי אפשר לטעות איתו.
3. עיצוב לוגו לשבועון הכלכלה והעסקים BusinessWeek
4. עיצוב לוגו לערוץ המדע Science Channel: הלוגו עוצב כאלמנט בטבלה המחזורית של היסודות, וזוהי בחירה מאוד אפקטיבית ורלוונטית לערוץ המשדר תוכניות מדע. השימוש בצבע הכתום הוא מצוין בהקרנה על גבי מסכי RBG ומשדר חדשנות ורעננות.
5. עיצוב לוגו לחברת דולבי Dolby ההפרדה בין שתי אותיות ה-D משמאל בוטלה והאותיות מוזגו יחדיו, דבר שמפחית מה"רעש" של הלוגו, במיוחד כאשר הוא מופיע בגדלים קטנים. צורת אותיות ה-D נראית רחבה יותר וזה מתיישב היטב עם הטיפוגרפיה החדשה. בנוסף, בוטל המלבן סביב המילה "דולבי" ומראה הלוגו נעשה קליל וקריא יותר.
6. עיצוב לוגו לרשת החנויות QuickChek - עבודה טובה והולמת; הלוגו החדש מעניק שדרוג ויזואלי לרשת החנויות הצנועה, שבהחלט תרוויח מהשינוי.
7. עיצוב לוגו לחברת התעופה האוסטרלית Qantas עבודה מלוטשת היטב. תוספת ה"כוח" ברגלי הקנגורו וזנב גדול יותר הולמות מאוד את רוח החברה. זהו שיפור עצום עם שימוש בסמל הקנגורו המקורי על מנת לשמר את הגינות המותג.
8. עיצוב לוגו לחברת התעופה האמריקנית Delta הלוגו החדש פשוט והולם. הצבעים החדשים טובים יותר. הכחול דומיננטי יותר והגופן מודרני יותר. השימוש בשני גוונים של אדום בסמל המשולש, מעניק תחושה של עומק ואיפוק ללוגו.
9. עיצוב לוגו לליגת הפוטבול הלאומית NFL לוגו הזה צריך לעטר כל כך הרבה פריטים כמו תחתונים, סרטי-מצח ועד לשרוכי נעליים, כך שהפחתת כמות הכוכבים ופתיחת ה"ספייס" הייתה הדבר הטוב ביותר לעשות.
10. עיצוב לוגו לחברת Hunter הלוגו הישן מעוצב בצורה של תלת-מימד "בלוני" ונוצץ, מה שמעניק לו מראה זול וולגרי.
הלוגו החדש חף מכך לחלוטין, וזה נהדר. הוא סולידי ומאופק.
הילה שבתאי - fresh studio
http://www.pirsum4u.com
03-6315536 054-2363230