מיצוב
כאשר מדברים על מיצוב חשוב קודם כול להבין מה זה? מיצוב הוא למעשה תהליך שמגיע אחרי המיתוג שבו ממקמים את המוצר בשוק ביחס למתחרים. מקובל בעולם השיווק למצב את המוצר לפי מספר מודלים, אחד מהם הוא ה BCG. במודל אנו בודקים האם המוצר או השירות אותו אנחנו מעוניינים לשווק איכותי יותר, זול יותר, יוקרתי יותר, מעניין יותר.... מה הוא הייחוד שלו לעומת השוק ומה המוצר היום חסר בשוק.
לדוגמא יכול להיות שמדובר על שוק רווי במוצרי איכות אבל כמעט ואין בו מוצרים בינוניים אבל במחיר שווה לנפש. אם נבחן את השוק של ביטוח סיעודי נראה שיש בה בעיקר מוצרים יקרים ואיכותיים מאוד בשוק הפרטי. נראה שאולי יש מקום למוצר בינוני במחיר נמוך יותר.
כאשר עובדים על מיצוב חשוב שהמטרה תהיה מוגדרת ושנוכל להעביר בקלות אל השוק את מה שהמוצר שלנו רוצה לשדר. אם לדוגמא השירות שלנו יותר איכותי משל אחרים ואנחנו לא יודעים להעביר את זה הלאה כנראה שיהיה לנו קשה לשרוד בשוק. אף אחד לא ירצה את השירות היקר שלנו.
אז איך מיצוב של מוצר עובד?
ברגע שהחלטנו על התועלות אותם אנחנו רוצים להעביר ללקוחות אז כול פעולה שלנו שיווקית או פעולה של שגרה צריכה להתאים לאסטרטגיה בה בחרנו. לדוגמא החלטה על בידול בעזרת שירות מצוין. החלטה שאין מצב שלקוח מחכה יותר מדקה בשירות הלקוחות והשקעה מתאימה במשאבים בתחום.
איל אלדר