לוגו למיתוג עצמי
פרסומאים ואנשי שיווק רבים מודעים לעובדה כי כל הלקוחות הפוטנציאלים שלהם מקבלים את הרושם הראשוני כתוצאה מצפייה בתמונה, או סממן הכר ויזואלי. כן, סלוגן או משפט מחץ יכולים להיות קליטים ולגרום לנו לזמזם את מספר הטלפון של חברת הביטוח בעל פה, אבל כדי לזהות מותג ככזה, רק לוגו מנצח יכול להביא לתוצאות גבוהות ולאורך זמן.
בואו ניקח למשל את הלוגו של גבינת הקוטג' של תנובה, דהיינו: "הגבינה עם הבית". הרי לכל אחד מאיתנו, אם זה ילד או בוגר, האסוציאציה הראשונה שעולה לנו לראש היא הגבינה של חברת "תנובה", היות ואותו לוגו מזוהה עם המוצר והיצרן מזה שנים ארוכות ואף חברה מתחרה לא תוכל לאמץ את הלוגו הזה לחיקה.
באותו אופן גם מכוניות ודגמי יוקרה מזוהים עם מיתוג תואם, יגואר עם לוגו של החיה, הופכת את הסימבוליקה המילולית לממשית, כל מה שהחיה הזו מעבירה בתמונה חזותית מעלה לו את התסמיך שהרכב בו אנו מביטים הוא מהיר, חד, ומלא תשוקה, ולכן אנו חושקים בו כל כך, אך, כמו הלוגו שלה, החיה הזו אינה ברת השגה על ידי כל אחד, ולפיכך היא גם יוקרתית.
העניין בבחירת לוגו נכון היא להתאים את התדמית שהמוצר צריך ליצור בעיני הקונה, לבין המוצר המיועד לרכישה.
מכוון שהתפיסה הוויזואלית היא זו שצדה את עיני המתבונן, תרתי משמע, חשוב להשקיע בעיצוב לוגו הן מבחינת הצבע, הגודל והצורה, והן מבחינת אותו מסר שהלוגו מבקש להעביר. אם הלוגו שבחרנו יהיה ארוך ומשעמם, הסיכוי לחדור אל השוק ולהשאיר חותם הוא מינורי ביותר, וההשקעה בפרסום מסביב לעיצוב תהא מפרכת ויקרה.
לשם בניית לוגו שיקדם את המוצר ויעודד מיתוג ראוי מומלץ לפנות למומחה עיצוב גרפי בעל המלצות בתחום.