החלטתם לפתוח אתר אינטרנט? מעולה! אתם צעד אחד קדימה מחלק נכבד מהמתחרים שעוד לא החליטו לעשות את הצעד הזה.
אבל, איך תדעו שהאתר מספק את הצרכים שלכם ובאמת תקבלו מוצר באיכות שאותו אתם רוצים?
ההבדל בין אתר אינטרנט לאתר אינטרנט מצליח הוא קטן אך משמעותי מאוד, האתר יכול להראות אותו הדבר מבחינת העיצוב של האתר,
כל לקוח פוטנציאלי אשר מגיע לאתרכם נשאר בין 2-5 שניות באתר, ומקבל חוות דעת (באופן לא מודע), הרושם הראשוני אותו אתם עושים, זהו למעשה העיצוב של האתר, צבעים נכונים ונוחים לעין, וכמובן שמתאימים לתחום שבו אתם עוסקים.
בעיצוב האתר חשוב מאוד להבין את המטרה של האתר, על מנת לדעת מה צריך להוביל את האתר.
הלקוח החליט שהעיצוב לרוחו ונשאר באתר, מעולה, ברכותינו.
כעת נשאר לכם להוביל אותו אל המקום שאתם צריכים, שלל האפקטים אשר אנשים מעלים באתריהם עלולים לעשות את ההפך המוחלט מהרצוי, לא לגרום ללקוח להשאר, אלא לעזוב את האתר, מדובר על מוזיקת רקע, סרטון פלאש כבר וכו'.
ניווט באתר הוא הדבר החשוב ביותר שקיים, על הלקוח להצליח להתמצא באתר בקלות ובפשטות ללא כל צורך לחזור לעמוד הבית בכל פעם כדי להגיע אל המקום שאליו הוא רוצה.
כלומר, אם אני בעל עסק של תיווך , אני ארצה שהלקוח יוכל להגיע אל הנכסים שלי, בכל זמן באתר, ולכן כדאי לשים את הדגש על הנכסים ולא על משהו אחר.
דבר נוסף, ששוכחים לעיתים, מטרת אתר אינטרנט - המטרה העיקרית שלו, היא "לידים", בכל המקרים.
אנו נרצה שהלקוח הפוטנציאלי שנמצא אצלנו באתר, בכל עת שירצה, יוכל לשלוח אלינו את הפרטים שלו, ובכך קידמנו את הלקוח צעד אחד קדימה מהמעבר בין לקוח פוטנציאלי אל לקוח שלנו.
שימו לב, בניית אתרי אינטרנט הוא הכרטיס ביקור שלכם באינטרנט, אם תרצו לחפש מוצר או שירות, תגשו כמובן לאינטרנט ותתחילו לחפש שם, לפני שתצאו לקניון או תפתחו דפי זהב כדי להגיע אל המוצר או השירות.
בחלק ב' של המאמר נדבר על מבנה האתר למנועי החיפוש, למה טוב לנו קידום, ומתי צריך להשתמש בקידום ממומן (PPC ADWORDS) ומתי נשתמש באורגני.
יותם קורוב ריסייט בניית אתרי אינטרנט