צילום אורבאני הוא לא אחר מאשר תיעוד צילומי מהיום-יום ברחוב, בעיר או במרכז קניות. שם, במקומות האלה המפגש המרתק בין דמויות לסביבה מיוחדת יוצרת פסיפס מושלם להשראה לכל צלם.
במובן הזה, המושג תיעוד לא נועד לצלם מה שמכוון פרונטאלית למצלמה, אלא להוציא התצלומים את אופי המקום עם השילוב האנושי, שלא חוזר על עצמו פעמיים.
אופי המקום הוא השילוב בין הדמויות לבין הסביבה כאמור, וחלק מהאנשים הם עוברים ושבים אקראיים שנקלעו למקום באותה שעה שצלם היה נוכח ותיעד. חלק אחר, נמצא במקום כל יום ובכל שעות היום.
המקום עצמו משתנה בקצב תמידי והפרט הזה הוא חשוב ביותר כי הוא לבד עשוי להיות הגורם של הצלחה או כשלון התמונה. בבוקר מוקדם מאוד, ספקי ירקות בשוק הומה מעביר סיפור אחר מזה שבאותה זווית צילום נראה בשעת הצהריים או ערב: הסיטואציה היא לא רק הגברים סוחבים שקים כבדים או זרי חסה בכמויות, הנוף הסביבתי הוא המעטפת שמעניקה אופי מכריע לצילום כגון השעה המוקדמת (צבע התמונה לדוגמא). שעה אחרי זה באותו שוק, המציאות היא אחרת לגמרי כי הקהל הופך להיות האייטם ואז משקל הסיטואציה השתנה.
אותו שוק בשעת ערב, כאשר כל התאורה הקיימת היא זאת של נורות ביתיות בהן חוט הלהב נראה ללא מאמץ, מעביר סיפור שלישי לא פחות יפה ופוטוגני משני הדוגמאות הקודמות. ולעיתים אפילו יפה יותר. חידוד העין, ולהיות מוכנים לשלוף את המצלמה בכל רגע נתון, מהווים בעצמם גורמים מכריעים ועידוד לחפש כיוונים שונים מאותו תחום צילום.
רחובות העיר, השדרה המרכזית, חלונות הראווה וסמטאות צדדיות בשכונה, כל אלה במה והמשחק המשתנה מרגע לרגע הוא דינאמי ומרתק.
אנחנו בעצמנו לא תמיד מודעים לזה כי בשגרה הקבועה אנו בתוך כל הנוף הזה וגם אנחנו שחקנים על אותה במה, אך כאשר באנו לאותו מקום ובידנו מצלמה... התמונה משתנה. ומעולם לא היה המשפט הזה נכון יותר.
לקריאת מאמרים נוספים של גוסטבו הוכמן, אתם מוזמנים לבקר באתר הבית של בית הספר לצילום המרכז לצילום אומנותי.
נכתב ע"י גוסטבו הוכמן, מנהל בית הספר לצילום מקצועי המרכז לצילום אומנותי.
URL בניית אתרים באינטרנט, המתמחה בהקמת אתרי אינטרנט, קידום אתרים בגוגל ומיתוג עסקים ברשת האינטרנט. צוות URL הינו צוות מיומן ומקצועי ומאחורי ניסיון עתיר בבנייה וקידום עסקים באינטרנט.