דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרשת הקוטג' - כל הטעויות של המחלבות ורשתות השיווק 

מאת    [ 22/06/2011 ]

מילים במאמר: 381   [ נצפה 3654 פעמים ]

שתיקת הכבשים של היצרנים והמשווקים בפרשת הקוטג'

 

לא יאמן איך פעם אחר פעם שוגים  הקונצרנים הגדולים והחברות המובילות במשק, בהבנה בסיסית של ציבור לקוחותיהם. אחרי שהרוחות סוערות כבר שבוע לפחות, מתעוררים מתרדמתם מנכ"לי שטראוס, טרה ותנובה. רשתות השיווק גם הן גוררות רגלים ולא עושות דבר עד שרמי לוי (כרגיל) , שובר שתיקה ומחיר ומוריד את המחירים באופן חד צדדי, בלי לחכות להוראות מהרגולטור, ומרוויח שוב בגדול.

פשוט חובבנות בהתנהלות בסיסית ביחסי ציבור, תדמית של חברה קורסת ברגע בגלל שגיאות בסיסיות, שכל תלמיד שנה א' בתקשורת יודע לדקלם מה אסור לעשות בזמן משבר :

1.     הכחשה

2.     חוסר תגובה

3.     הססנות

4.     תגובת "אין ברירה" באיחור רב , רק בגלל לחץ הציבור והתקשורת

לפעמים אני משתומם לאן נעלמים האחראים בחברות בזמן משבר? איפה האחראים למדיניות ההסברה?

האם אין תוכנית מגירה למשבר שכזה שהוא נחשב קל יחסית לתגובה לעומת משברים קריטיים יותר (כגון מוצרים שגורמים נזק לצרכנים וכיו"ב)?

אין ספק שבלחץ הציבורי הגובר, ובמיוחד לאור פועלו המבורך של שר אחד בישראל, שר התקשורת משה כחלון שגרם למהפיכה בעולם הצרכנות במלחמתו חסרת הפשרות במונופולי הסלולר, שעשקו את הצרכנים במשך שנים, משהו טוב קורה בעולם הצרכנות הישראלי. לאט אבל השינוי מחלחל. יצרני החלב ורשתות השיווק עוד לא הפנימו שבגלל הציניות והתנהגותם הקרטליסטית רבת השנים, ומינהגם להיטיב רק עם בעלי המניות והבעלים, לא תהיה ברירה והרגולטור יכפה עליהם מה שהיו חייבים לעשות לבד ומזמן- להתחרות באמת על השוק  ועל אהדת הצרכן , למכור ולהרוויח באופן שפוי ולא באופן קפיטליסטי חזירי ובוטה כל כך.

ככל שעוברים הימים מתברר היקף "תיבת הפנדורה" של המעורבים בפרשה. תאוות הבצע להגדיל עוד ועוד את הרווחים ע"ח הציבור, לכאורה גם ע"י יצירת קרטלים ומניעת תחרות הוגנת לטובת הציבור. אין ספק שרק עוצמת הכעס והרעש הציבורי ובעקובתיו הלחץ מצד הרגולטור וחברי הכנסת שניגררו לפרשייה מסיבות ברורות ואינטרסנטיות, גרמו לתגובה ולהיענות חלקית ומאולצת ולא אמינה מצד האחראים למשבר. הכתובת היתה על הקיר כמו במקרים רבים קודמים ומדהים איך אותם בעלי ממון וכוחות בשוק טועים כמו טירונים.

המחדל שוב של חוסר התגובה הוא בידי מנכלי החברות ולא רק יועצי התקשורת והיחצנים שייעצו להם עצות אחיתופל ,שגויות כל כך בזמן משבר. אם הציבור והרגולטור יתמיד הפעם באמת בריסון תאוות הבצע של המונופולים  היצרנים ורשתות השיווק הציבור ירוויח הרבה יותר מקוטג' מוזל..

 

מוטי קפלן יועץ ומרצה לשיווק, מכירות ותקשורת שיווקית מומחה בתחומי השיווק המכירות והתקשורת השיווקית כולל: אסטרטגיה וטקטיקה לשיווק נכון, לפרסום,יחסי ציבור, קידום מכירות ועוד, בהתאמה לכל עסק. http://www.mkimc.com נייד: 4646510 -054




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב