ישנן דרכים רבות ופשוטות לפתח הזדמנויות לאימון במיומנויות חברתיות, הן בבית הספר והן בבית, אולם, ישנם כמה קווים מנחים בולטים במיוחד. סביר יותר שילדים יעבדו ויתבוננו בבעיותיהם כאשר הם עובדים עם מישהו שהוא איננו הורה. לא משנה עד כמה קרובה מערכת היחסים, ולרוב דווקא מפני שהיא כל כך קרובה, ילדים נוטים שלא להיות פתוחים לגמרי באשר לדאגותיהם עם ההורה. אימון במיומנויות חברתיות נעשה ומודרך בצורה הטובה ביותר באמצעות פסיכולוג, אם בבית הספר או בפגישות פרטיות, או בעבודה בקבוצות קטנות.
להלן כמה מן היסודות במיומנויות חברתיות:
1. התבוננות בעיניו של אדם אחר בזמן התקשרות.
2. שימוש בהבעות פנים המתאימות לתוכן המילים הנאמרות.
3.תשומת לב להבעות פנים, שפת גוף וקרבה גופנית של הילד לאחרים.
4.דיבור לא ברור או מלמול: ישנם ילדים שדיבור זה קשור בבעיות גופניות ויש לטפל בו באמצעות קלינאית תקשורת. בקרב ילדים אחרים זהו פשוט הרגל מגונה.
5. שימוש בנימת קול משתנה ובעוצמה מתאימה: ילד עם לקויי למידה לא מילוליים או תסמונת אספרגר, לעיתים קרובות אינו מבחין בעוצמת קולו ושוכח להפוך את דבריו למעניינים לקהל. הקלטה בוידיאו או באודיו נותנת לילד משוב עצום.
6. בחירת נושאי שיחה מתאימים למסגרת (בית, בית הספר או מסגרות קהילתיות אחרות) ומתאימים לקהל (בני גילו של הילד ,מבוגרים, משפחה, זרים).
7.שמירה על נושא בשיחה: הילד צריך ללמוד לשמור על זרימת השיחה ולספק את המידע המתאים כדי שאחרים יבינו על מה הוא מדבר.
8.גמישות בנוגע לשינויים בנושאי שיחה: לעתים קרובות ילדים אלו יחזרו לדבר על הנושא המועדף עליהם, ויהיה צורך להזכיר להם על מה אחרים רוצים לדבר.
9. בקשת עזרה בעת הצורך: קשה לדעת מתי הילד זקוק לעזרה, מכיוון שהוא עלול לא לספר על כך לאיש. במקרים כאלה, נתינת עזרה אותה הוא צריך ונתינת מחמאות על בקשת העזרה הינן ודאי הדרכים הטובות ביותר כדי להגביר התנהגות זו.
10. הדרך הטובה ביותר ללמוד הינה באמצעות איש מקצוע כגון פסיכולוג באמצעות אימון.
רעיה גינגיס, מאמנת מנטאלית, ספורטדוק - המרכז לפסיכולוגיית ספורט בשיטת ד"ר אלן כ"ץ
ספורטדוק - המרכז לפסיכולוגיית ספורט בשיטת ד''ר אלן כ''ץ http://www.sportdoc.co.il/ href="mailto:contact@sportdoc.co.ilcontact@sportdoc.co.il">">contact@sportdoc.co.il