כשאנו ניגשים אל בעל מקצוע, בין אם הוא מוכר שירות ובין אם הוא מציע מוצר, אחת השאלות שאנו מציגים בפניו היא: "מהו המחיר אותו הוא דורש, בעבור העבודה או המוצר.
בשוק החופשי לא נקבל תשובה אחידה, אלא התשובות כולן יתפרסו על פני קשת רחבה של מחירים.
בתחום בו אני עוסקת שהוא:כתיבת תכנים, בעיה זו נפוצה, ופעמים רבות אנשים "נופלים בפח" משום הרצון לחסוך בכסף.
"החיים והמוות ביד הלשון"
אם החיים והמוות ביד הלשון, גם העסק אותו אתם מייחצנים חייב להתפרסם בעזרת המילים הנכונות שיבחרו בקפידה.
פעמים רבות אנו בוחרים להשקיע בעיצוב ולשדר את המסר דרכו מבלי לקחת בחשבון כי לכל מילה יש משמעות עבור הגולש הפוטנציאלי וכי בחירתו הסופית תתבצע בעקבות המידע אותו העברתם לו בעזרת חוש הראייה (עיצוב), חוש השמיעה (סרטונים), וחוש הראייה (טקסטים).
אם שכחתם להשקיע בטקסט הרי שביצעתם חצי עבודה וסביר שהגולש העתיד להוות עבורכם לקוח בעתיד, לא יתייחס ברצינות לעסקכם בדיוק כמו שהינכם לא מתייחסים ברצינות לאתרכם ולטקסטים שלכם.
מחירים הם האינדיקציה
את חלקו הראשון של המאמר פתחנו בשוני הגדול שמצוי במחירים שנקבעים ע"י בעלי המקצוע השונים.
דווקא בטקסטים אשר אתם רוכשים דרך כותבי תכנים, יש פערי מחירים בלתי נתפסים.
שוק פרוץ זה, מציע מגוון עבודות, במחירים שונים דרסטית האחד מהשני, ועל מנת להיות בטוחים כי אתם משלמים עבור מוצר איכותי בדקו היטב ממי אתם רוכשים את התוכן, צפו בדוגמאות קודמות ובחנו האם סגנון הכתיבה תואם את הציפיות שלכם.
"עברית שפה קשה", ומשום שרבים נוטים לחשוב שכתיבת טקסטים היא עבודה קלה מהבית, הם מעבירים לכם תוכן בעל טעויות כתיב, לרבות זכר נקבה, ואף שגיאות שעלולות לבייש את העסק שלכם.
ואם לאחר סקר שוק מצאתם את האדם שעברית היא שפת האם שלו וכתיבה היא מנת חלקו אל לכם לשכוח כי עליו להיות מקצועי ומעודכן בכללי האופטימיזציה שחשובים לקידום האורגני במנועי החיפוש השונים.
"מילה מחפשת תוכן"