מה בגיל ההתבגרות מתאים לאימון?
גיל ההתבגרות הוא גיל מלא הזדמנויות. מצד אחד, זו התחנה הראשונה לעדכון האישיות, זמן שבו מוכן המתבגר לחשוב מי הוא ומי הוא רוצה להיות, ולכן הוא יכול לעבור שינוי אישיות משמעותי. למדתי מזיוית אברמסון שקיימות ארבע תחנות בחיינו, בהן אנו מוכנים לעשות עידכון משמעותי של האישיות: הראשונה היא גיל ההתבגרות, השנייה קשורה למשברים, השלישית למען זוגיות והרביעית המודעות למוות. האישיות מתעצבת בילדות המוקדמת, עד גיל 5. בגיל ההתבגרות מתפתחת החשיבה המופשטת, ומתחילות לעלות שאלות של זהות ואופי: מי אני? מה אני רוצה להיות? זו ההזדמנות ראשונה לצאת מדפוסים ילדותיים, לקבל החלטות ולעצב את הזהות. מצד שני, בגיל ההתבגרות יש הצפה של רגשי נחיתות, הנובעת משינויים גופניים והורמונאליים, ממודעות לעצמי ביחס לאחרים ועוד. בגיל זה מתחיל המתבגר לברר מי הוא ומה מקומו, מה מצב היכולות החברתיות שלו, האם הוא דחוי או מקובל, האם הוא מושך בעיניי המין השני, האם היכולות הלימודיות שהיו בבית הספר היסודי יביאו לאותן תוצאות גם בבית הספר התיכון. שאלות אלו של מסוגלות וערך מובילות לסיכון של הצפה ברגשי נחיתות.
באופן עקרוני מתבגרים לא ישתפו פעולה בשום מערכת יחסים שגורמת להם אובדן ערך ושלא מכבדת אותם. מבחינה זו אימון מתבגרים הוא התערבות מאוד מומלצת למתבגרים, מפני שהוא מושתת על כבוד וראיית היכולות והעוצמות של האדם. מעבר לכך בטחון עצמי נבנה על ידי התנסות והתגברות: היות שאימון מבוסס על פעולות שבועיות, הוא מחזיר להם את האמונה שהם יכולים! הם מתקדמים באופן הדרגתי. האימון מהווה דרך מצוינת לחיזוק הביטחון העצמי. מתוך האימון (עשייה) צומחת היכולת, והתהליך מייצר מעגל של הצלחה שמעדכן את הביטחון העצמי של המתבגר ומשדר לו שהוא מישהו שיכול להתמודד.
לקריאת המאמר המלא ומאמרים נוספים – ליחצו כאן
לימודי אימון אישי במכון אדלר - הדרך שלך להגשמת ייעוד משמעותי!
לימודי אימון אישי במכון אדלר הינם הדרך הטובה ביותר עבורך לרכוש מקצוע חדש, המאפשר לשלב אתגר מקצועי עם תרומה לאחר ברמת הלימודים הגבוהה והאיכותית ביותר הקיימת כיום בארץ.