הטלפון מצלצל פתאום ואתה עונה. אולי השעה מאוחרת בשבילך ואתה כועס שמישהו מטריד אותך בשעה הזו. אולי השעה מוקדמת ואתה כועס שמשיהו העיר אותך לפני הזמן. אולי אתה תופס מנוחה מענגת באמצע היום ואתה כועס שמישהו הטריד את מנוחתך. אולי אתה מחכה לשיחת טלפון ממישהי (או ממישהו) ואתה מאוכזב כשאתה שומע את הקול בצד השני. אולי אתה לא אוהב שמתקשרים אליך. אולי אתה סתם במצב רוח רע. יש המון סיבות לכך שאתה עצבני כאשר אתה שומע את קולו של איש טלמרקטינג בטלפון שלך. העובדה היא זאת: אתה עצבני ואתה מוציא את זה עליו. אתה כועס על הנציג, אתה כועס על איזו מרכזיה אנונימית שחיברה אותך איתו, אתה לא מנומס ואתה לא מתבייש בכך.
האם אתה אשם בכך שאתה כועס? האם האשם בכעס שלך הוא לא איזה בעל חברת טלמרקטינג שמבקש למכור לך משהו אפילו אם אתה לא רוצה? איזה איש עסקים שקונה לעצמו מרכזיה משוכללת אבל איננו מוטרד מכך שהוא טורד את מנוחתם של אנשים תמימים שרק רוצים לנוח או לדבר עם מישהו אחר? האם איש העסקים הזה אשם בכך שהוא צריך להתפרנס? גם הוא, בדיוק כמוך חי בעולם קפיטליסטי והוא צריך לשים אוכל על השולחן של המשפחה שלו, לשלם עבור החופשות שלו, עבור המכונית החדשה, הבית המשופץ וכן הלאה. הוא לא התקין מרכזיה משוכללת והושיב כמה עובדים בשכר מינימום ליד הטלפונים רק כי הוא נהנה מזה. הוא עושה את זה כי הוא צריך, לא כי הוא רוצה.
והעובדים האלה שמתקשרים אליך? אתה חושב שלהם באמת אכפת ממה שהם מוכרים? אתה חושב שהם מתלהבים מזה שמישהו קנה מרכזיה משוכללת והושיב אותם ליד הטלפונים כדי למכור משהו? בסופו של דבר הם אנשים בדיוק כמוך שצריכים להתפרנס והם שמחים על ההזדמנות שנפלה לידם. הם שמחים כי בתחילת החודש הכסף נכנס לחשבון הבנק שלו ולא כי הם נהנים להטריד אותך. טלמרקטינג זה לא תחביב של אנשים משועממים אלא עבודה של אנשים שצריכים לשים אוכל על השולחן שלהם; אני בספק עד כמה אפשר לקנות בית חדש עם הכסף שמרוויחים בעבודה הזו.
כדאי גם לזכור שגם אתה אולי עבדת פעם בעבודה הזו. אולי היו ימים שזה הייתה אתה שעבד בשביל מישהו עם מרכזיה וטלפונים וכולי. ואולי בכלל אתה תצטרך לעבוד יום אחד בעבודה הזו בגלל אלף ואחת סיבות. היחס שאתה נותן לעובדי טלמרקטינג, האם זה היחס שאתה היית רוצה לקבל? אולי מן הראוי שתהיה נחמד אליהם, או לפחות מנומס ולא מרושע, כמו שאתה היית רוצה שאנשים אחרים יתנהגו כלפיך אם אתה היית במקומו של המתקשר אליך.
זה לא אומר שאתה חייב לקנות את מה שמנסים למכור לך. נימוס כלפי עובדי טלמרקטינג לא מחייב אותך לקנות כל דבר שמוכרים לך רק כדי להרגיש בסדר איתם ועם עצמך. זה לא התפקיד שלך לממן את הרכישה של איזו מרכזיה משוכללת שעליה מתבסס טלמרקטינג טוב. התפקיד שלך הוא להיות נחמד לאנשים כדי שהעולם שבו אנחנו חיים יהיה מקום קצת יותר טוב.
אביב יועצים ייעוץ שיווקי קידום בגוגל