ישנן הרבה סיבות טובות לרכוש מרכזיה ועל כך אין צורך להרחיב שוב ושוב. עם זאת כדאי דווקא להציג סיבות אחרות שגורמות לאנשים לקנות מרכז שלא למטרות עסקיות אלא למטרות אחרות.
אתם עשויים למצוא הרבה מאמרים שמסבירים עד כמה חשוב לרכוש מרכזיות מתוך מחשבה תחילה ולפי שיקולים עסקיים והגיוניים. אבל ישנם אנשים ששיקולים עסקיים לא באמת מעניינים אותם. מי שיש לו חיבה עמוקה לטכנולוגיה מודרנית עשוי לקנות לעצמו מרכזיה גם אם אין לו עסק טלמרקטינג או מחלקת שירות לקוחות. טכנופילים מזנים מסוימים קונים לעצמם מרכזיה כחלק מהתחביב שלהם. קנייה של מכשיר משוכלל שכזה לא חייבת לענות על צורך אמיתי ורצון להרוויח הרבה כסף ולהיות איש עסקים מצליח. יכול להיות שמודבר סתם ברצון ליהנות מהחיים, לבזבז כסף על משהו לא נחוץ כדי להיות מאושר, לפחות לזמן מה. החיבה לטכנולוגיה משוכללת היא סיבה שיכולה לגרום לאנשים רבים לשים את היד, תמורת סכום כסף גדול או קטן, על הדגם המשוכלל ביותר שניתן למצוא בשוק.
כיוון שאחד מהתפקידים העיקריים שעבורו צריכים לרכוש מרכזיה הוא טלמרקטינג מעניין לגלות שישנם אנשים שרוכשים מרכזיות מתוך רצון לנקום בחברות טלמרקטינג. אנשים אלה מפעילים עסק של אנטי-טלמרקטינג מהבית שלהם: הם מתקשרים לחברות השונות ואפילו מעסיקים עובדים משלהם כדי לחבל בעבודתן של החברות השונות שטרדו וטורדות את מנוחתם עם ההצעות וניסיונות המכירה הבלתי נלאים שלהן. כמו שאי-אפשר לתאר טלמרקטינג ראוי לשמו ללא מרכזיה טובה כך לא ניתן לנהל מאבק דון-קישוטי כנגד חברות טלמרקטינג ללא דגם משוכלל במיוחד שיישא בעול הטכני של המבצע.
לפעמים ישנו מעין פסבדו הגיון עסקי מאחורי הרכישה של מרכזיה. מדובר באנשי עסקים בעיני עצמם שמאוד רוצים לעשות עסקים אבל אין להם באמת מה למכור. כדי להיכנס אל עולם העסקים הם מצטיידים בכל הכלים שבהם אמור להיעזר איש עסקים כשהוא מקים עסק. לצד הבלאקברי, מקלט המס באיי הבתולה ועורך דין צמוד, אנשי עסקים אלה גם רוכשים מרכזיה: הרי לא ניתן לנהל עסק ללא מרכזיה! אמנם אין להם מוצר או שירות למכור אבל לפחות הם נראים כמו אנשי עסקים ומתנהגים כמו אנשי עסקים. אם הם נשמעים והולכים כמו איש עסקים אז הם בוודאי – לפחות לדעתם – אנשי עסקים אמיתיים! הם כמובן ייקנו את הדגם המשוכלל ביותר והיקר ביותר כדי להעלות את הרמה של הארגון שלהם רגע לפני שהם מכריזים על פשיטת רגל ובורחים למדינה רחוקה שבה ניתן להקים יותר בקלות עסקי אוויר.
ישנם גם אנשים שאין להם חיבה ספציפית דווקא לקניית מרכזיות או הקמת מרכזי טלמרקטינג. אלו הם אנשים שפשוט אוהבים לבזבז כסף ולא באמת אכפת להם על מה הם מבזבזים אותו. הם מסתובבים בעולם וקונים דברים וככל שהדבר יקר יותר הרי זה משובח. ייתכן וזה לא הבזבוז הכרוני שמעניין אותם אלא האספנות הכרונית. כך או כך הם מאושרים לגלות את המגוון שמציע להם העולם כשהם מחפשים לקנות עוד משהו.
ויש אנשים שקונים מרכזיה כי הם באמת צריכים אותה. אבל זה כבר סיפור אחר שלא כאן המקום לספר אותו.
אביב יועצים ייעוץ שיווקי קידום בגוגל