מטרת הלימוד של תורת חיים שלמה
הדברים הראשונים שאנו עוסקים בהם הם דברים מן החיים היום יומיים
אשר אנו נתקלים בהם יום יום שעה שעה.
ראשית הלימוד מקנה את היכולת לצמצם ככל האפשר את התלות בעולם החיצון
אשר כולל כל דבר וכל ייצור חיי שהוא מחוצה לי.
ü ראשון ראשון זה לבטל את התלות שלנו בילדים שלנו שאותם כביכול אנחנו אוהבים
לא לחיות בשבילם כאילו שבאנו לעולם הזה רק כדי להתפאר בילדינו ובהישגיהם.
ü הדבר השני זה לבטל תלות במשפחה חברים מנהלים, עבודה, כסף, חומריות,
וכל דבר שאנו חשים שלא נוכל בלעדיו.
ü אח"כ עוברים לדפוסות של חיינו (דפוסי החיים אשר סיגלנו)
ü ישנם 18 דפוסי חיים ראשיים
ü הנה רשימה של 14 סכמות מתוכם.
ü חסך רגשי. אמונה לפיה האדם אינו ראוי לאהבה, או השקפה לפיה יש צורך בשמירת איפוק ומרחק רגשי גם ביחסים קרובים.
ü חוסר יציבות או נטישה. אמונה שאנשים הקרובים לאדם יעזבו אותו, ללא סיבה או למען מישהו טוב יותר, והוא לא יכול לעצור זאת, או שאי אפשר לנבא את תגובותיהם, ובכל רגע נתון המצב יכול להתהפך.
ü חוסר אמון וחשש מניצול. סכמה זו מתייחסת לאמונה ש"אדם לאדם זאב" ואנשים אחרים ינצלו אותם אם רק תהיה להם הזדמנות. אנשים אלו חושבים במונחים של "לתקוף קודם" או "להתנקם אחר כך".
ü בידוד חברתי וניכור. סכמה זו מתייחסת להרגשה, שהאדם מבודד מהעולם, שונה מאחרים או אינו חלק מהאוכלוסייה.
ü פגימות ובושה. אמונה שלאדם יש פגם פנימי בסיסי, שהוא חסר ערך, כך שאם אחרים יכירו אותו באמת, הם ירצו לסגת מהיחסים.
ü כישלון. אמונה שהאדם נופל מאחרים בתחום מסוים או בתחומים רבים. האדם יכול להרגיש טיפש, חסר יכולת להתארגן, כישלון בתחום המקצועי וכן הלאה.
ü תלות וחוסר יכולת. אנשים האוחזים בסכמה זו מרגישים חסרי יכולת להתמודד עם מטלות היומיום בכוחות עצמם.
ü פגיעות לאסונות וחולי. אדם האוחז בסכימה זו תופס את העולם כמאיים וחושש שהוא או הקרובים לו עלולים להיפגע. הוא מעלה במחשבתו באופן מתמיד תסריטים קטסטרופאליים, (בתחום הפיננסי, אסונות טבע, מחלות וכו') ומאמין שדאגה וחשיבה מתמדת על נושאים אלו תסייע לו להתגונן.
ü כניעה. אמונה שהאדם חייב לוותר על רצונותיו לטובת הרצונות של אחרים, אחרת יכעסו עליו או ידחו אותו.
ü הקרבה עצמית. אנשים אלו חורטים על דגלם עזרה לזולת, מאמינים שעליהם לוותר על צרכיהם לטובת אחרים ומרגישים אשמה כאשר הם דואגים לעצמם. הערכתם העצמית נבנית מתוך עזרה לאחרים ולעיתים הם מרגישים שאין להם דבר להציע מלבד זאת ואם לא יעזרו לזולת מעל ומעבר לא יזכו לאהבה והערכה.
ü שליטה רגשית. סכמה זו מתייחסת לאמונה שהאדם צריך לשלוט ברגשותיו באופן מוחלט, בפרט בכעס. לתפיסת האדם, כל רגש היוצא באופן שונה מכפי שהתכוון להביע יוביל לפגיעה בערך העצמי שלו, יגרום לו לחוש בושה, יפגע באחרים, יוביל לנקמה מצד האחר או יוביל לנטישה.
ü סטנדרטים לא ריאליים וביקורתיות יתר. בסכמה זו האדם מחזיק באמונה שלא משנה מה הוא עושה, זה לא מספיק טוב, ועליו להתאמץ יותר. אנשים שמחזיקים בסכמה זו שואפים למעמד, עושר, וכוח, גם אם השגתם באה על חשבון בריאות, אינטראקציה חברתית ושמחה.
ü גרנדיוזיות וזכויות יתר. אמונה שלאדם יש זכות לעשות, לומר, או לקבל את כל מה שהוא רוצה ומייד, גם אם זה עלול לפגוע באחרים. אנשים עם סכמות אלו לא מתחשבים בצורכי אנשים אחרים, ואינם שמים לב למחיר שהם עלולים לשלם על כך בעתיד. לעיתים התפיסה המנחה את האדם היא ש"מגיע לו", ופעמים אחרות התפיסה היא ש"אדם לאדם זאב" ולכן הוא חייב לעמוד על המשמר ולדרוש את שלו אחרת יפגע.
ü העדר שליטה עצמית מספקת והעדר משמעת עצמית. סכמה הקשורה לאי יכולת לסבול תסכול בדרך להשגת המטרות, וחוסר יכולת לרסן אימפולסיביות או רגשות. כאשר חוסר השליטה העצמית הוא קיצוני, האדם עשוי להתנהג בצורה פושעת או לסבול מהתמכרות כלשהי.
דפוסיי חיים אלו נרכשו על ידנו במהלך חיינו מבטן אימנו ועד לחיינו הבוגרים הלימוד מטרתו
להתנתק מדפוסים אלו ולסגל לעצמנו דפוסים חדשים אשר מושתתים על דרך התורה בשילום עם ה האני של כל אחד מאיתנו.
ü בנוסף אנו למדים לטהר כל סוג של מחשבה אשר עולה ולאחר מכן דוחפת אותנו לעולם העשיה,
התהליך נעשה בעבודה מאומצת וקשה שכן קשה השליטה על כל מחשבה שצצה בראשינו.
לימוד הזכר והנקבה בסוד :" ויברא אלהים את האדם בצלמו בצלם אלהים ברא אתו זכר ונקבה
ברא אתם"
חירות ממחלות, חירות ממלחמות , נטרול המלחמות הפנימיות בינינו לבין עצמינו.
כיבוד הזולת, כבוד האישה, כבוד הגוף.כבוד אב ואם.
לימוד עשיית דמיון ומציאות לאחד.
ואת הדברות של לא תרצח לא תנאף.... אנו הופכים למצב חיובי כן תרצח כן תנאף....
ורוצחים את המודעות השלילית שאנו חיים בה.
כן יהי רצון ונאמר אמן.
אבי גורי : לומד את תורתו של חיים שלמה שאינה דומה לאף תורה כתובה ,חוקר ומתלמד, לומד את עצמי מתוך עצמי. נותן את אור השמש , ומעביר את אור הלבנה.