הסודות מאחורי המדפים – כאן לא מוכרים לזקנים ולעניים !
האם נראה לכם שזה יכול להיות בישראל של 2011 ?
בטוח ששלט כזה על גבי מדף המרכול לא היה עובר בשקט וסביר מאוד להניח שבמידה ותראו שלט כזה ולא במקום אחד, תקוממו, תדברו עם מנהל הסופר, תרימו קול וזעקה, סביר להניח שחלקכם אף יתלוש את השילוט ואפילו יעזוב בזעם ובמחאה את המקום, תוך הבטחה קולנית שאתם לא תשובו לפקוד ולקנות במקום משפיל ומפלה שכזה !
האם תופתעו כאשר אומר לכם, שאתם בפועל קונים כבר היום במקומות שכאלו ?
האם תופתעו שאתם במו ידכם תורמים למהלך כזה ?
אז זהו – שבפועל זה קורה היום בישראל ובלי בושה !
בשקט בשקט חדרה לתרבות הקניות "ולתרבות הצרכנית" בישראל מבצעים ופעילויות שיווקיות, אשר בהגדרה שלהן,לא פונות לכול שכבות האוכלוסייה – האם זו לא נקרא אפליה ?
האם מבצע של קניית מארז משקאות פונה לכולם - או רק לבעלי רכבים - האם מבצע זה פונה גם לקשיש ?
האם מבצע של קנה מעל 400 שקל וקבל מוצר נוסף, פונה גם לשכבות החלשות ?
האם קניית מארז ענק של נייר טואלט של 96 יחידות, מתאים לצרכן אשר נוסע בתחבורה ציבורית ?
האם מבצעי חיתולים חד פעמיים הקוראים לציבור לקנות 9 מארזים ולקבל את המארז העשירי, מתאים גם לזוגות צעירים, אשר עדיין לא התארגנו על רכב סביר ?
מדוע יוצרים לנו כול הזמן משוכות ומגבלות ?
מדוע יוצרים אפליה בין קהלים שונים ?
האם הקשישים לא תורמים מספיק לרשתות, שהרי רובם קונים בחנויות העירוניות, אשר גם ככה יקרות בכ- 15-20% מאשר החנויות אשר ממוקמות מחוץ לעיר ?
האם החלשים לא תורמים מספיק לרשתות השיווק, שהרי באזורי הפריפריה, בדרך כלל המחירים יקרים יותר, בגלל בעדר התחרות
במילים אחרות – האם לא הגיעה השעה להסיר בישראל את חומות ברלין, את המגבלות ואת האפליה ?
נראה שכעת, אחרי מהפכת הקוטג, יהיה נכון להסדיר ולהכין אמנה בהירה ומדויקת, אשר תסדיר את מערכת היחסים בין הצרכנים לבין רשתות השיווק.
יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר