ערש"ק מה טובו אהליך יעקב משכנותיך ישראל, פר' בלק תשע"א
מבקש בלק מבלעם ועתה לכה-נא ארה-לי את-העם הזה כי-עצום הוא ממני אולי אוכל נכה-בו ואגרשנו מן-הארץ כי ידעתי את אשר-תברך מברך ואשר תאר יואר.
בדבריו של בלק, ניכרת הבנתו.אומר בלק לבלעם, אוכל נכה-בו,נכה בו לא אותו, היינו את עם ישראל כעם לא ניתן להכות, רק חלקים ורק לפרקים.בהכרותו את עם ישראל.יודע בלק עם ישראל, עצום הוא ממני.יודע בלק את עם ישראל כעם לא ניתן לקלל, יודע בלק את עם ישראל, כעם לא ניתן להכות, ניתן להכות בו, בחלקים מהעם, לא בעיקרו של העם.יודע בלק עם ישראל, כיחידים, נע בציר של ברכה ומארה.עם ישראל כעם הינו רק בציר של ברכה.
יכולתו של בלעם לקלל אין בה ממש.אין ביכולתו "לאור" אלא אם ישנו "מואר".בלעם אין בידו לברך אלא אם יש מתברך.
ברכות וקללות לעם ישראל, אינם תלויות במברך או במקלל.ברכות וקללות בעם ישראל חלות, בהיות עם ישראל, מוכנים להתברך, לקבל הברכה או ח"ו לקללה.
כוחו של בלעם הייתה בפיו, הפה לבדו אין בכוחו להשפיע לעם ישראל, בלק לוקח את בלעם ע"מ שיראה "קצה העם", לא את כולו.בראות בלעם אשר יראה, יהיה מקום להחיל את קללתו/ברכתו.
כי לא-נחש ביעקב, ולא-קסם בישראל; כעת, יאמר ליעקב ולישראל, מה-פעל, אל. כד הן-עם כלביא יקום, וכארי יתנשא.או' בלעם, אכן הנני בבחינת את אשר-תברך מברך, ואשר תאר, יואר, נכון שיש ביכולתי לברך ולקלל והדברים מתקימים.עם ישראל שונה הוא, עם ישראל אין הדברים תלויים בי כי לא-נחש ביעקב, ולא-קסם בישראל.מתי לא נחש ביעקב ולא קסם בישראל בזמן שעם כלביא יקום, וכארי יתנשא.או' הזהר "בשעתא דאתנהיר צפרא קם ומתגבר כאריא לפולחנא ומשתדלי באוריתא (בשעה שהאיר הבוקר קם ומתגבר כאריה לעבודת בוראו).בעם ישראל לא שולט לא הנחש ולא הקסם כל עוד מתגבר כארי לעבודת הבורא.
כוחו של עם ישראל, נובע מכוחו של כל יהודי ויהודי, כל יהודי כפי כוחו וכפי מהותו.(ראה דברינו לפרשת קרח, "אנשי שם").כוחו של היהודי באופן אישי, נובע ממידת "הקימה כאריה" לעבודת הבורא.איש איש כפי כוחו וכפי מהותו.
בהצטרף כולם יחד, עם ישראל הינו עם אשר לא נחש ביעקב ולא קסם בישראל, עם ישראל הינו מה אקב, לא קבה אל; ומה אזעם, לא זעם יהוה.איך יכול אני לקלל בשעה שהבורא אינו מסכים לקללה.בשעה שכזו עם ישראל הן בפרט והן בכלל הינם ובגוים לא יתחשב.
נתגבר כארי, ובגויים לא נתחשב!
שבת שלום
דויד לקס אמת
דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. בוגר ומורה במכללת "רידמן". מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.ירושלים | 052-6409251