למכור , ובייחוד למכור נכון - זהו דבר לא קל כלל וכלל. לשם מיטוב ההבנה נחוצה זווית ראייה רחבה למדי. ככל שזו מתפתחת , כך, לצידה ננשאת יכולת המכירה אל עבר אופקים רחבים ומוצלחים הרבה יותר.
כל מכירה של משהו : חפץ , רעיון מוצר או שרות או אפילו של עצמך למישהו - היא דבר לא פשוט. ככל שתדע יותר איך לבצעה, כך תצליח יותר במהלכה. שליטת הידע שלך בתהליך ובייחוד מיקום נקודת התצפית שלך עליו , הן תוך כדי שהוא מתרחש והן בתיכנונו מראש (בהסתמך על ידע מתאים) ישפרו עבורך את השגת הדברים.
דרכי המבט הטובות ביותר להכוונת מבט לוגי אומציונאלי נכון בתהליך מכירות הינן:
1. כאשר אתה מוכר משהו תוכל להתייחס ישירות לדבר הנמכר
2. כאשר אתה מוכר משהו תוכל להתייחס להמשכי הדבר : מה הוא עושי לספק למקבל אותו (בתחומים שונים ובזמנים שונים)
3. כאשר אתה מוכר משהו תוכל רק ליצור תחושת מכירה ואווירה אשר אוטומטית תגרום לו לקנות ממך דברים
4. כאשר אתה מוכר משהו תוכל לנסות לדבר אל חלקי אופי ה"קונה" - למצוא את המקום המתאים ביותר להפעלה בתוכו , או את "שרשת" מיקומי האופי הטובה ביותר.
5. כאשר אתה מוכר משהו תוכל ליצור תנועת התייחסות של "סובבי הקונה" בדמות מצבים נפשיים אשר סביבו , גורמים נוספים אשר סביבו (במרחב הזמן, במרחב קיום הסביבה הפיזית : חבריו, משפחתו).
6. כאשר אתה מוכר משהו תוכל ליצור תנועת התייחסות מקדמת בתוך פריט כלשהו של חלק כלשהו של
מצבים נפשיים אשר סביבו , גורמים נוספים אשר סביבו (במרחב הזמן, במרחב קיום הסביבה הפיזית : חבריו, משפחתו).
7. כאשר אתה מוכר משהו תוכל לנסות להציג את המוצר , הדבר הרעיון ולמתוח ממנו אל הקונה קווים של התייחסות אשר עליהם תיתלה עם אטבי כביסה את "בגדי" תוכן השכנוע.
8. כאשר אתה מוכר משהו תוכל לנסות לבצע את התהליך הפוך : דווקא מן הקונה העתידי לנסות למתוח את הקווים אל המוצר (ההתאמה ההפוכה).
9. כאשר אתה מוכר משהו תוכל לנסות ליצור "חיבורי קשרים אוטומטיים" משני צידי העניין : כלומר לנסות למשוך בו זמנית חצי קו התהוות מן המוצר, ובו זמנית למשוך חצי קו התהוות מן ה"קונה" על מנת שיתחברו ביניהם אוטומטית.
כל אלו, הן כנקודות מבט והן כ"יחס" מתכוונן כלפי משהו , עשויים להימתח לרשת קווים כקואורדינטות של "ידע עולם המכירה".
את הקווים הללו תוכל לנסות לחבר ע"י :
1. דיבורך ושיווקך את הדברים
2. ע"י גרימת תאוצה לחיבורם על יצירת מצבים פסיכולוגיים פנימיים בקונה או ע"י סביבתו המשפיעה עליו
3. ע"י תיווך גורמי הבנה או גורמי אובייקטים הסובבים אותו חיצונית (ואשר הוא נמשך אליהם או שהם משפיעים עליו ונטמנים לתוכו)
כאשר אתה מוכר משהו תוכל לגרום למוצר ל"הכנס" אל תודעת הקונה או הפוך מכך : לגרום לקונה ל"היעטף במוצר" (אלו הן שיטות שונות).
ישנן דרכים שונות ומגוונות למכירת דבר כלשהו וככל שהמודעות לאופני התצורה השונה של בניית המכירה או לידע המכירה וקוויותו ומהלכיו האפשריים מתגברת ומשתפרת , כך גם תנועת המכירה האוטומטית בכל מהלך המכירה משתפרת ומתחדדת. כדי למכור טוב צריך לראות כיוונים שונים של תצוגת הדברים וסיבובם לא אחת על קווי רבים ובאפשרויות שונות תצוגתיות ומתחלפות. אם תנסה להשתמש בכיוונים הרבים הנזכרים פה לחילופין, תוכל להתקדם מעט יותר בתהליך המכירה.
נולדג'וויזר - מנתח ידע ומפתח ידע (מלומד עצמי 13 שנה)
כותב מקצועי (חבר ארגון הכותבים הישראלי)
http://www.arikshani.fav.co.il
התמצאות עומק משולבת בתחומי ידע רבים
ראו אודותיי בלחיצה על שמי (המסומן בכחול בראש המאמרים).
http://www.LiveCity.co.il/a/ark