מטרת התכנית
מתן בסיס תיאורטי רחב של תחומי החינוך בשילוב מגמות בחירה שכל אחת מהן מייצגת תחום נדרש ומתפתח במערכת החינוך .
בכך מקנה התכנית ערך מוסף חשוב והוא הגעה למערכת החינוך עם הכנה וידע בתחומים נדרשים בהם ניתן להשתלב, להתפתח ולהוביל תהליכים במערכת החינוך מתוך מבט לעתיד.
ייחודיות התכנית
הינה בשילוב המרתק בין חוג חינוך חדשני בתכניו לבין חוג הוראה במטרה להכשיר מורים-מחנכים בעלי אופקים רחבים יותר בתחום עיסוקם ובעלי תשתית טובה להמשך התפתחותם המקצועית.
קהל יעד
התכנית מיועדת למי שפועמת בהם השאיפה לפעול ולהשפיע כמחנכים, כמובילי חינוך ומעורבים בעומק העשייה בבתי הספר (יסודיים ועל יסודיים) ובמערכות החינוך הבלתי פורמאליות.
תכנית הלימודים
תכנית הלימודים מציעה ארבע מגמות הנובעות מצרכי מערכת החינוך ומתוך מבט קדימה הן להתפתחויות הצפויות במערכת החינוך והן להתפתחות המקצועית של אנשי החינוך וההוראה.
· שילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים - מגמה העוסקת בחשיפה לאוכלוסיות שונות בעלות צרכים מיוחדים ובדרכי שילובם במערכת החינוך.
· תכנון לימודים וסביבות למידה – מגמה המתמקדת בפיתוח תכניות לימודים, תכנון מערכי למידה ושימוש בסביבות למידה שונות ובניהן גם עתירות טכנולוגיה מתקדמת לשיפור חווית הלמידה ואיכותה.
· הערכה בחינוך - מגמה העוסקת בשאלות הערכה וכלי הערכה: כתיבת מבחנים, תכנון עבודות חקר, ניתוח תוצרי למידה, משובי הוראה ולמידה ופיתוח גישות ודרכים להערכת התוצרים בדרך מקצועית ומהימנה.
· טיפוח החשיבה - מגמה המתמקדת בשיפור החשיבה, יצירת אתגרים לימודיים דרך התנסות חוויתית, למידה על חשיבה, מוטיבציה ללמידה בקרב מחוננים ועוד.
· מגמת בחירה כללית - המאפשרת טעימה מכל אחת מהמגמות למי שחפץ בחשיפה רוחבית לכל התכנים ולא במיקוד בתחום אחד.
"מול אתגרי ההווה והעתיד אנו מחוייבים לצייד את מחנכי העתיד בכלים וידע לפעול בעולם המשתנה במהירות, כל זאת בשילוב עם ניסיון רב שנים של עבודה עם ילדים ולמען עתידם - עתידנו "
מכללת אורנים היא מכללה אקדמית לחינוך מהגדולות,הוותיקות והמובילות בישראל.המכללה הוקמה בשנת 1951 ומהווה מוסד אקדמי, חינוכי ותרבותי, המשלב מגוון תכניות לימוד בניהול סגל מרצים מוביל, המחויב לשמירה על סביבה אקדמית גבוהה, תוך הקפדה על איכות ההוראה לצד אווירת לימודים תומכת ויחס אישי. מיקומה האסטרטגי של המכללה, מעל גבעה ירוקה סביב חורש טבעי יפהפה, מעיד על אופי הלימודים בה, איכות ההוראה ועל הערך המוסף המוענק לבוגריה.