מהו דף נחיתה?
מדובר בדף אינטרנט חיצוני שנכלל באתר, שהוקם על-מנת שהגולשים "ינחתו" ישירות בו מקישורים שונים ולא בדף הבית של האתר. אל דף הנחיתה מגיעים באמצעות לחיצה על באנרים וקישורים באתרים ובמנועי חיפוש, וכך ממקדים את תשומת ליבו של הגולש למסר ספיציפי, לעומת אתר שלם שיכול להציע עשרות שירותים ומוצרים שונים של אותו עסק. מטרת דף הנחיתה הוא לגרום לגולש לפעול בהתאם למטרה לשמה הוקם - רישום לאתר, השארת פרטים, קניית המוצר, הרשמה לניוזלטר ועוד. באמצעות דף הנחיתה הלקוח מרגיש שהגיע באופן ישיר ומיידי למוצר אותו חיפש, ולא יבזבז זמן בלחיצות על קישורים רבים. בשל חוסר הסבלנות שמאפיין את גולשי האינטרנט, הלקוח עשוי להתייאש וימשיך בחיפוש אחר קישור שיוביל אותו ישירות למבוקשו. לסיכום - דף נחיתה מגדיל את היחס בין כמות המקליקים על הקישור לבין המבצעים את הפעולה הרצויה.
צעדים בבניית דף נחיתה
יש לזכור שתשומת לב של הגולש תוקדש לדף למספר שניות בלבד, כך שיש להשתמש באלמנטים גרפיים מזמינים שיגרמו לגולש לבצע את הפעולה הרצויה. יש לעצב את הדף באופן מושך לעין, חד וברור, עם מסרים מנוסחים בקצרה וללא ביטויים מבלבלים. כמו כן, יש לכלול מילות מפתח ספציפיות במילים שתציינו לדף זה, כדי שהגולש שיחפש מוצר ספציפי יגיע לדף הנחיתה ולא לדף הבית, לדוגמא באתר של מוצרים לבעלי חיים, בדף נחיתה של מזון מיוחד לחתולים תציינו זאת במילות המפתח של הדף.
דגשים בדף נחיתה
חשוב שלא יהיה צורך בגלילת העמוד - דף הנחיתה צריך להכיל את המידע החשוב והרלוונטי בלבד, וחובה להמעיט במלל ככל שניתן. יש לנסח את הכותרות לפי מילות החיפוש שמהן יגיעו לדף. מומלץ גם לצרף כותרת משנה בה תרשמו את הייחוד בהצעה - חידושים שונים, מבצעים, וכדומה. המטרה בדף הנחיתה היא ליצור סקרנות אצל הגולש ולהבהיר לו שמדובר בהצעה מיוחדת וחד פעמית, ותדגיש את העדיפות של מוצרכם על המתחרים. זכרו – הקמת אתר אינטרנט הוא לא עסק פשוט, ורק דף נחיתה שבנוי באופן נכון ואיכותי יכול לעזור להגדיל את המכירות באופן ניכר.