הפרט הראשון בו מתחשב מעצב גרפי הוא החברה בה הוא מועסק. בין אם מדובר בעסק גדול ובין אם מדובר בעסק בתחילת דרכו, חלקו של המעצב גרפי חשוב ויכול לתרום רבות. במידה ומדובר בחברה מפורסמת, שקהל לקוחותיה מאורה בסמליה ובתדמיתה, מעצב גרפי יכול להשתמש רבות בעיצובו בפרטים אלו, על מנת לבסס את מעמד החברה ופרסום.
במידה ומדובר בחברה צעירה, מעצב גרפי יכול להיות זה שיתווה לחברה את אופייה הפרסומי, את סגנונה האישי וסמליה ובכך ליצור תדמית חדשה שעשויה למנף את החברה מאוד.
הפרט השני בו יש להתחשב הוא תמונות. בחירת תמונה על ידי מעצב גרפי צריכה להיות כמה שיותר קרובה למסר שהחברה רוצה להעביר, כך הקהל הלקוחות לא יתבלבל ויבין תוך התבוננות בתמונה, מהר מאוד את הקונוטציה המתבקשת.
בנוסף יש להחליט על פונט נכון. ישנם מקרים בהם יהיה צורך לבחור בפונט מיוחד, אשר משתנה לאורך העמוד, ולפעמים, כדי לבחור בפונט אחיד יותר. גודל הפונט גם הוא חשוב, עליו להיות גדול, וברור במקומות בהם נדרשת משיכת תשומת לב, ומאידך קטן, כאשר מדובר בפרטים הנדרשים להיות על העמוד, אך פחות חשובים או רלוונטיים למסר כמו למשל תקנון החברה.
בחירת הצבעים גם היא חלק חשוב מאוד. למרות שמעצב גרפי לרוב יבחר בסכימת צבעים צבעונית ומגוונת, אשר מבטיחה את תשומת לב הקורא, לפעמים בחירת צבעים שחור-לבן, מקנה מראה מרשים מאוד, שמספיק ואף עולה על הציפיות הנדרשות. שילוב הצבעים בין אם שחור לבן ובין אם צבעוני הוא הכרחי, על מנת שתיווצר הרמוניה על עמוד. על כן מעצב גרפי צריך לקבל החלטות אלו בקפידה וזהירות, שילוב לא נכון של צבעים יכול להראות זול ובוודאי לא להעביר את המסר המתבקש.
הדרך בה האלמנטים מסודרים על הדף צריכה להיות מסודרת, ברורה ולאחר מחשבת תחילה וסיבה. יש לדעת למה הטקסט מופיע באמצע והתמונה מעל, ולא אחרת. המחשבה המוקדמת על הדרך בה הדברים מסודרים על הצד הטוב ביותר, תעלה את העמוד המעוצב לרמה גבוהה עוד יותר.
לסיכום, כל עבודה של מעצב גרפי דורשת עבודה מדויקת ונכונה על הפרמטרים שדוברו מעל. קבלת החלטות נכונות בעיצוב, הם שיביאו להצלחה ולהגעה של לקוחות חדשים שרוצים את הסגנון וראייתך כמעצב גרפי.
רפי שלום