החלטתם לצאת בקמפיין מיתוג, קידום מכירות, השקה או כל פרסום חוויתי? להלן הדברים שכדאי לזכור:
הכוח האנושי- בשונה מפרסום אינטרנטי או דפוס, בקמפיין קד"מ ישנם דיילי שטח. אלו הרואים בהם מחלקי פליירים ותו לא, מפספסים את הרעיון. עכשיו תוכלו לפרסם את המוצר, לתת מענה להתנגדויות ולאסוף לידים להמשך פניה מאוחרת. ניהול נכון של הכוח האנושי יביא לתוצאות מרשימות ובהכרח ירחיב את אפשרויות הקמפיין.
הכל אפשרי- לפני שתפלו לשבלונה המוצעת ברוב חברות הקד"מ, חשוב שתזכרו- גם בשמיים אין גבול! אל תפילו רעיון כי הוא נשמע 'שאפתני מדי', מאות דיילים? רכבים ממותגים? צניחה חופשית או סיור ימי, מעל או מתחת למים? ככל שהוא יותר שאפתני כך עולים הסיכויים כי הוא מושך תשומת לב, נותן ערך מוסף וממתג אתכם כנועזים.
אינטראקטיבי- בניגוד לדפוס או אפילו האינטרנט, קד"מ מאפשר לכם מגוון רחב יותר של פניות. הקהל יכול לשחק, להגיב לשאלון, להתחרות או להפוך לחבר ברשת חברתית. יצירת קהילה סביב המוצר שלכם מחייבת עידוד פעולה, חישבו מהי הפעולה הרצויה וצרו קמפיין אינטראקטיבי באמת.
תקציב- פעילויות קד"מ ומיתוג אינם תוספת שולית. בעת בניית תיק תקציב הפרסום, חישבו היטב. תקציב פרסומת בעיתונות ובמיוחד בטלוויזיה יכול בקלות להתחלף בקמפיין רחב, הממתג אתכם טוב יותר, מביא לתוצאות מידיות ומספק לקהל הרחב פנייה מדויקת.
מושך תשומת לב- אמנם הגישה האמריקאית 'יותר גדול- יותר טוב!' לא מדויקת, אבל כדאי להשקיע מחשבה על יצירת קמפיין שלא ניתן להתעלם ממנו. ללא קשר לגודל, בהחלט 'יותר מעניין/מהנה- יותר טוב!'. לאחר בניית הבריף המיתוגי, נסו לפענח את הנוסחא, מה ייצג אתכם וגם יהיה קמפיין בלתי נשכח. אפשרויות פתרונות הקד"מ, מבלונים ועד בובות ענק, שחקנים ועד קונסולות משחקים, ממתינות לכם.
מדויק- אזהרה! בדיוק כמו בפרסום במדיה, כך גם בפעילות קד"מ,יש להכין שעורי בית. מי קהל היעד שלכם?, היכן נמצא אותו?, ימים ושעות? אחרי ששאלות אלו נענות ניתן לשאול: איזה קמפיין יביא לתוצאות להן אני מצפה? נסו לבנות פעילות המדברת בשפה של המותג, אל הקהל המדויק שלכם. אין טעם לבזבז אנרגיות.
בלונים- כל ילד אוהב בלונים וכנראה שכולנו נשארים ילדי יום-הולדת. גז ההליום יוצר שטחי פרסום שקשה מאוד להתעלם מהם. בניגוד לחומרים פרסומיים אחרים, את הבלון לא יזרקו לפח, לא יפספסו והוא יכול לשמש כתפאורה מיתוגית בכל סניף או אירוע.
ערך מוסף- גם בעידן המודרני ברור לכולנו: לא ניתן להחליף את החוויות הקורות לנו מחוץ לבית, מפגש עם בני אדם אחרים. כאן נכנס פרמטר חשוב, זוהי חוויה. חוויה אמיתית של הלקוח. לא רק פעולה אינטראקטיבית מרהיבה. ברגע שנבין כי החוויה נחרטת במוחו של הקהל, נשקיע יותר ביצירתה. כמו פרי הרימון, קמפיין הקד"מ צריך להיות מרשים, חכם ומפתיע במגוון אפשרויות.
מיתוג- פעילות מיתוג באה לחזק את כוחו של המוצר. הצמדת בלון או פלייר למוצרים בסופרמרקט או רענון מראה הסניפים, מבדיל את המוצר והחברה משאר האופציות בסביבה. צבעי המותג והסלוגן, השירות/מוצר וחווית הקניה מקבלים זריקת מרץ. מנהלי מוקדי מכירה מעידים כי פעולות המיתוג הרחיבו את המכירות ובהכרח נתנו אנרגיה רעננה, למוכרים ולקונים יחד.
צאו לשטח- רדו ממגדל השן שלכם ותגיעו לשטח, תפגשו את הלקוחות הפוטנציאלים ולמדו אך הם מגיבים. מנהלים שאינם מבינים את חשיבות ההגעה לשטח, הן בפני העובדים והן בשלב הפקת לקחים, מפספסים תהליך חשוב.
דוגמא טובה להתנהלות מקצוענית היא חברת פרי הרימון, קד"מ והפקות: WWW.PRI-ARIMON.CO.IL
המתמחה בקידום מכירות יצירתי ובעלת מערך אנשי פרסום מנוסה.
המלצה: במידה ואתם מתכננים פעילות קד"מ, פנו לחברה אמינה ומקצועית. המענה הקראיטיבי והמיתוגי יכריע את הצלחת הקמפיין.
כל אחת מעשרת הדברות הנ"ל הינו ראש פרק הניתן להרחבה רבה, אם ישנם סעיפים חשובים נוספים, אשמח לשמוע מכם ולעדכן J
אלעד גאון
אלעד גאון - פתרונות תוכן - www.e-g.co.il
עריכה וכתיבת טקסטים לאתר, מאמרים שיווקיים, מצגות ועוד
עריכת ווידאו, סרטוני תדמית, שילובי אנימציה
ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים ובינוניים