מתקני חניה נמצאים בשימוש באירופה מזה 4 עשורים. בישראל המודעות לנושא נמצאת בעלייה מתמדת מדי שנה, אולם עדיין כמות המתקנים מתוך כלל הפרוייקטים אינו גדול במיוחד.
יזמים שבנו פרוייקטים עם מתקני חניה חוזרים ומשתמשים בהם גם בפרוייקטים הבאים, מתוך הבנה כי החיסכון הינו גדול, והנוחות למשתמש הקצה הינה סבירה ומעלה.
שימוש במתקני חניה נעשה בשכונות צפוניות חדשות בתל-אביב, בפרוייקטים בהם הדיירים הינם בעלי דרישות גבוהות, כמו רמת אביב, תל ברוך צפון ונווה גן ברמת השרון.
התכנון של הבניין עם מתקני חניה חוסך כ-60% מעלות המרתף השני. עלות חפירה הינה כ-80 אלף שקלים למקום חניה ואילו במכפילים העלות הינה כ-35 אלף שקלים.
כמו כן ישנו חיסכון באגרות הבנייה שלוקחים בחשבון נפח בנייה, שקטן בעקבות התכנון עם מכפילים לעומת תכנון של חניון קונבנציונאלי.
ניתן להשתמש במתקני חניה גם בקומות ביניים, ללא בור, באמצעות מתקן חניה חצי אוטומטי, המאפשר יציאה וכניסת רכבים ללא כל תלות ברכבים אחרים. המתקן נקרא טרנדואריו 4200 מצ"ב סרטון http://www.klaus.co.il/index.php?pag=4200
ובקומת המרתף האחרונה ניתן להשתמש במכפילים עם בורות, או במתקן חצי אוטומטי המשלש את מקומות החניה, בגובה תקרה של 3.45 מטר ועומק בור של 1.75 מטר, מצ"ב סרטון http://www.klaus.co.il/index.php?pag=4300
החיסכון גדל שבעתיים כשהחפירה של החניון מגיעה למים.
ליאור עטר, מנכ"ל קלאוס מכפילי חניה וחניונים אוטומטיים http://www.klaus.co.il