על עולם ההפקות
עולם ההפקות מצטייר כעולם מופלא, נכסף ומלא בזוהר, אך לרוב האנשים לא ידוע שתהליכי הפקות, הפקת סרטים, צילום קליפ או פרסומת קצרה, כרוכים בשעות רבות של עבודה, תקציבים גדולים, וכן גם לא מעט הקרבה. תהליך הפקה מבפנים תהליכי הפקה של מופעי במה או של סרטים מצריכים, כאמור, הרבה משאבים ועבודה. תחילתו של תהליך כזה תכלול כמו בכל תחום אחר רעיון, ורצון להגשמה. לאחר גיבוש הרעיון, בחירת צוות הנפשות הפועלות וכמובן בחירת המפיקים להפקה מגיע שלב ההוצאה לפועל. בשלב זה מעורבים אין סוף אנשים בתפקידים שונים כעוזרי הפקה, שתפקידם לעזור למפיק בניהול לו"ז ההפקה, מעצבי תפאורה, תאורה, סאונד, אומנים, במאים וכמובן צוות שלם של צלמים. בסופו של התהליך, לכאורה, יגיעו שלבי העריכה (במידה ומדובר בהפקה על מסך), השיווק, וכמובן שלבסוף יחסי הציבור והמכירה. תהליך הפקה הינו תהליך מורכב אשר לו נדרשים אנשים שהגיעו למקומם בעבודה קשה. האשליה שעוברת אל הצופה לא חושפת את תהליך זה, ובעצם מאחורי שעה אחת של הנאה מצד הצופה עומדים חודשים רבים, ואפילו שנים של השקעה. צילום קליפ תהליך הפקה של וידאו קליפ הינו תהליך קצר יותר, וכמות התקציבים והמשאבים אשר יושקעו בו יהיו נמוכים יותר (בהתאם לגודל העבודה). עם זאת, גם כאן העניין כרוך בעבודה רבה ותוצר מוצלח יהווה תוצאה של רעיון מוצלח והפקה שעבדה ליישומו בצורה הנכונה והטובה ביותר. צילום קליפ הינו צילום מורכב אשר ישתמש בדרך כלל במגוון של זוויות ו"שוטים". מטרת הקליפ אמנם תכוון את זוויות הצילום ותתרום ליצירת הקונספט, אך גם בצילום של קליפ ביתי ניתן די מהר לגלות את גודל כמות הצילומים הנדרשת. עבודת עריכה של קליפ הינה מורכבת (בשל הזוויות והחיתוכים הרבים), ובמידה ותהיה מוצלחת תצליח לייצר אשליית זמן ומרחב תואמות. קליפ קצר בזמן אשר מכיל מקומות רבים או סיפורים משולבים, בסופו מצליח להעביר לצופה הרגשה או רעיון אחד. הפקות מבחוץ נראות קסומות, אך חשוב לזכור שהאשליה הנוצרת מבחוץ אינה שיקוף של מציאות. הפקות סרטים, והפקות בכלל עוסקות באשליה זו, ונותנות לנו רגעים של חלום ואמונה.