כיצד להיערך מבחינה עסקית לחודשי החופש הגדול
רוב בעלי העסקים הקטנים שבויים בתפיסה שחודשי החופש הגדול הם חודשים חלשים מבחינה עסקית.
הכול עניין של הגדרה ושל תוכנית העבודה שהכנו מבעוד מועד לעשייה העסקית בחודשים אלו.
אנו צריכים להחליט מהו המיקוד שלנו ומה אנו רוצים להשיג בחודשיים אלו - הכנסות, תכנון קדימה, חשיפה בשטח, חשיפה אינטרנטית ועוד.
אילו פעולות ניתן לבצע ע"מ שהחודשים יולי אוגוסט יהיו אפקטיביים עבורנו ועבור העסק שלנו:
- התמקדות בתכנים אינטרנטיים – כיוון שחודשי החופש הגדול הם החמים בשנה, הרצון הטבעי שלנו הוא להיות במזגן. נצלו תקופה זו ע"מ להיות נוכחים יותר במדיה האינטרנטית (רשתות חברתיות ועסקיות, פורומים, בלוגים ועוד). נצלו את הבמה האינטרנטית ע"מ לשמור על קשר עם לקוחות חדשים, להרחיב את החשיפה ללקוחות פוטנציאליים וחדשים וליצור שיתופי פעולה.
- נטוורקינג 1:1 (אחד על אחד) עם הילדים – למרות שחלק מהחופש הגדול אנו בוחרים שלא לעבוד ולהיות עם הילדים (בעיקר הקטנים שבהם), אפשר לנצל את זמן האיכות יחד גם כדי להיפגש עם בעלי עסקים להם ילדים באותם גילאים גם כן. בדרך זו הילדים יכירו חברים חדשים ויעסיקו אחד את השני ואתם תוכלו לקיים מפגש 1:1 באמצעותו תרחיבו את מעגל הקשרים העסקיים, תקבלו הפניות הדדיות ותיצרו שיתופי פעולה.
- קיום סדנאות/מפגשים לילדים – גם אם ילדים אינם קהל היעד העסקי שלנו, במהלך חופשת הקיץ ניתן לקיים סדנאות/מפגשים בהם נעביר לילדים מהידע שלנו באופן המתאים להם והיכול לעניין ולשרת אותם. בדרך זו אנו מייצרים חשיפה מסוג אחר – חשיפה שאיננה ישירה לקהל הלקוחות הסופי שלנו, אלא, חשיפה עקיפה. באמצעות הילדים אנו נחשפים להוריהם (הם הגורם המשלם ו/או שירשום את הילד לסדנא), למעגלי הקשרים של ההורים (ההורים יספרו על כך למשפחה והחברים שלהם) וגם הילדים עצמם בעצם כך שיספרו על החוויה לאנשים סביבם, ייצרו לנו חשיפה עקיפה.
כולם מרוויחים -
הילדים - מרוויחים ידע תיאורטי ומעשי שסביר מאוד שלא יקבלו במקום אחר
ההורים – יודעים שלילדים יש תעסוקה איכותית ומעשירה
אתם, בעלי העסק – נהנים מעבודה ומחשיפה עקיפה
לדוגמא: ילדים בגילאי חטיבה ומעלה - ללמדם על התנהלות כספית נכונה, דרכים לשווק עצמם ולהרוויח כסף ובדרך זו לחשוף את מומחיותי. - תכנון שנת הפעילות קדימה – יולי אוגוסט הם החודשים המתאימים ביותר להתחיל לתכנן את פעילות השנה הבאה. אנחנו לא בלחץ של סוף שנה, אלא, 4-5 חודשים לפני שהשנה מסתיימת ויכולים להקדיש את הזמן בצורה נינוחה ושקולה ע"מ לתכנן את הפעילות לשנה הבאה. בצורה זו נייעל את עבודתנו ונהיה אפקטיביים מאוד גם אם חודשים אלו חלשים יותר מבחינת הכנסות.
- פיתוח חומרים שיווקיים – להשקיע את הזמן בפיתוח חומרים שיווקיים בהם אשתמש לאורך החודשים קדימה. בדרך זו אנו ממוקדים וחוסכים זמן בעתיד להתעסקות עם הנושא. לדוגמא: כתיבת כמה מאמרים שיפורסמו אחד אחרי השני בתדירות שאחליט, הכנת תכנים לתקופה של כמה חודשים קדימה עבור הפייסבוק ועוד
- מבצעי קיץ – פרסום מבצעים והטבות לקיץ אשר יעודדו לקוחות לרכוש ו/או לשמור איתנו קשר.
- שיחות הדדיות בענייני עבודה/מקצוע - במפגשים חברתיים או במפגשים עם הורים של ילדים – לקחת את היוזמה ולעודד שיחות התעניינות בצד המצקועי של האדם מולנו. בדרך זו, אנו מייצרים קרקע נוחה עבור עצמנו לספר גם כן על העסק, העשייה וליצור קשרים וחשיפה.
מירב שטרן - יועצת עסקית. מתמחה בייעוץ לעסקים קטנים ובינוניים. יועצת מטעם משרד התמ"ת ומט"י. בעלת תואר שני במנהל עסקים. ניסיון עשיר בתחום העסקי כמנכ"ל חברה בסדר גודל בינוני, סמנכ"ל בחברת תקשורת ועוד. ליצירת קשר: merav@stern-biz.co.il