זירת המסחר ברשת האינטרנט הולכת ונהיית משתלמת ורווחית יותר ויותר לכל הצדדים המעורבים בה. בזירת המסחר המתקדמת כל אחד יכול להפוך תנועת גולשים למערכת שיווק אתרים באמצעותה גם הוא יוכל להרוויח כסף באינטרנט. זירות המסחר החדישות ידועות יותר בשם האינטרנטי : תוכניות שותפים.
תוכניות שותפים ברשת האינטרנט(Affiliates program),,מבוססות בראש ובראשונה,על טכניקת הפרסום הוותיקה והאפקטיבית ביותר מאז ומעולם: "מפה לאוזן". כאשר אתם ממליצים לחבר קרוב או בן משפחה,על סרט טוב,מסעדה טובה או כל מוצר או שירות אחר, אתם למעשה מעניקים לו המלצה אובייקטיבית שעוברת כל מחסום פסיכולוגי ומאפשרת למקבל ההמלצה להסתמך על הסגנון וההעדפות האיכותיות שלכם.
שיווק אתרים מ"פה לאוזן"...תוכניות שותפים הן למעשה מערכות רשתיות המחברות שלושה צדדים שונים למקשה אחת. בצד אחד נמצאים כל בעלי אתרים/בלוגים/רשימת תפוצה וכדומה היכולים לפרסם קישורים או הפניות למוצרים או שירותים שונים של מפרסמים הנעזרים במערכות הנ"ל. כל שותף (צד אחד) בתכניות השונות המקדם שירותים או מוצרים של חברות שונות (צד שני) מתוגמל באופן מיידי עבור על פעולה המבוצעת על ידי צד שלישי,שהם כלל גולשי האינטרנט.פעולות הצד השלישי כוללות:
• רכישת מוצר
• חשיפה פרסומית
• הקלה או יצירת ליד.
תוכניות שותפים מאפשרות לכל אחד לעשות כסף באינטרנט. מכיוון שהתוכניות השיתופיות מבוססות על תוצאות,הרווחיות של השותפים תגדל ככל שלאתר/בלוג/רשימת תפוצה וכדומה, יהיה ערך מסחרי משמעותי יותר לחברה המפרסמת. לדוגמא: אם אתם בעלים של בלוג או אתר פופולארי לטיפול בחיות מחמד,הרי מן הסתם שהמפרסמים הגדולים שלכם יהיו קשורים לתחום,לרבות,וטרינרים,חברות מזון,פנסיון לכלבים ועוד. תוכניות שותפים מבצעות התאמה אופטימאלית בין קהלי היעד של השותף לבין החברות המפרסמות.
לקדם, להתקדם ולהרוויחהשותפים בתכוניות השונות הם למעשה אנשי שיווקי דיגיטלי, המקבלים את שכרם על בסיס הצלחה כזו או אחרת. בשנים האחרונות,יותר ויותר חברות מסחריות רבות נעזרות בתחום השיתוף ברשת,מכיוון שכלי זה מאפשר להם להגיע לחשיפה עצומה ביתר קלות ומבלי להוציא משאבים עצומים עבור בניית קמפיינים מחוץ לאינטרנט. כמו כן, חברות אלו משלמות לשותפים השונים רק עבור תוצאות ובכך מבטיחות לעצמן פרסום אפקטיבי המבוסס בראש ובראשונה על שיקולי עלות מול תועלת.
כלל המודלים העסקיים בתוכניות השותפים הינם מבוססי מידע ועשירי טכנולוגיות, המאפשרים גם לשותף וגם לחברה המפרסמת להתעדכן בכל רגע נתון בפעולות השונות של הגולש. התשלום לשותף מתבצע במספר אפשרויות הכוללת בין היתר:
• תשלום עבור חשיפת הלקוחות לפרסום
• תשלום עבור הקלקת הגולש (לקוח) על גבי הבאנר הפרסומי או הקישורים השונים
• תשלום עבור יצירת הפנייה (ליד) המתבצע על ידי פרסום לידים
• תשלום עבור מכירה אונליין או מכירה עתידית בעקבות פרסום לידים שונים
• תשלום עבור שיחות טלפון נכנסות לחברה המפרסמת (בעקבות פרסום),או שיחה יוצאת מטעם החברה לגולש בעקבות "ליד" שהתקבל.
-
חזית המסחר הטכנולוגישיווק מוצרים ושירותים דרך האינטרנט מחייבת תוכניות שותפים שונות לחשיבה יצירתית וחדשנית. כל "שותף" חדש מבין תוך פרק זמן קצר שסבלנות והתמדה הן המפתחות הבסיסיים להצלחה בתחום השיווק באינטרנט. התאימו את המוצרים והשירותים שאתם שותפים בהם לקהל היעד שלכם, בצעו פעולות שונות לקידומו ותמיד הישארו אמינים ונאמנים לקהל הלקוחות שלכם, ההצלחה כבר בחלון עמוד האינטרנט שלכם-אל תסגרו אותה!
אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.