דרך העולם כשיש לך בעיה היום אתה מעדיף לפתור אותה מחר, כי עם בעיות אין חשק להתמודד, לפעמים זה נפשי, או אם כואב לך הרגל בצד ימין נראה לך שהרופא יאמר שזה מקרין מהלב, אז לא הולכים לקופת חולים, בחלק מהמקרים הכאב חולף כמו שבא, ולפעמים זה גם מחריף ומצריך טיפול כירוגי, ממש עליה לרגל, רוצה לומר מבעיות לא בורחים, עם בעיות מתמודדים, פותרים, וכמובן משתדלים שיהיה על הצד הטוב ביותר.
השבוע נסעתי ברכבי באחד מהימים היותר חמים שהיו השבוע, ראיתי ידיד המתפלל איתי כל שבת, הולך רגלי, שאלתי לאן - אמר לקצה העיר, אמרתי אני בכיוון, עלה, נכנס, הודה, ונסתפג באגלי זיעתו, אנחנו נוסעים יחדיו, משוחחים על החזן שהתיש אותנו בשבת האחרונה, בסלסוליו הצורמים, כקול של מסור חלוד בנגריה חדשה, לפתע הטלפון צלצל, על הקו לקוח חביב, אני עונה, ממולי במסלול הנגדי חולפת משטרה, השוטר בעינו החדה קלט אותי, העבריין, המשוחח בטלפון בידו, ולא אוחז בהגה בשתי ידיים, אוי שומו שמים, עצר במקביל אלי, הורה לי להמתין לו בפינת הרחוב, בכדי לקבל דו"ח על דיבור בסלולרי בשעת נהיגה. ידידי הטרמפיסט נכנס ללחץ, התחיל ליילל ולצעוק, תברח, תברח, עד שהוא יעשה סיבוב, אתה תספיק, אני, בנון שאלנטיות מעושה, עניתי ברוגע, אני מבעיות לא בורח, אני פותר אותם, עכשיו אני אחכה לשוטר לקבלת הדו"ח, עד שיגיע אומר פרק תהילים,
אתם לא תאמינו להפי אנד שאספר לכם, כן רק לכם, השוטר הגיע אחרי כמה דקות, החנה מולי בדאבל פארקינג, פותח את החלון, מורה באצבע מאשימה ואומר, בסרקזם, ייצאת גבר שלא ברחת, אני מוותר לך, סע לשלום, ידידי הלחוץ, תפס את ראשו בן ידיו, כרייש לקיש בשעתו, וצווח, אני לא מאמין, הכחולים לפעמים מוותרים, זה לא קרה לו בחיים, גם לא לי,
יתכן וזכות חסד הטרמפ שהסעתי את ידידי שהוא אחד מהצדיקים הנסתרים בדור, ופרק התהילים שאמרתי עמדו לי, אני לא מבין בחשבונות שמים, גדול עלי, אולי השוטר היה, שוטר בן רחמן, ולא שוטר בן שוטר, תכל'ס, במבחן התוצאה לא קיבלתי את הדו"ח, לא נגרם לי הוצאה של האלף ש"ח , סביר להניח שגם הייתי שוכח את מועד התשלום, מרוב שהייתי שקוע במסכת עדויות, בסוגיית "השוטר המוותר" האם מותר לצרפו למניין, כי הוא עונה להגדרה של חש"ו - חרש, שוטר, וקטן. מסקנה מתבקשת לחיים, מבעיות לא בורחים, בעיות פותרים, כך גם בעולמנו הצר, בעולם השיווק והמכירות,
כשיש לאיש מכירות בעיה עם לקוח, לא משנה מה, האם זה מחיר, אספקה, זיכוי, צ'ק שחזר, הפסקת עבודה, תטפל בבעיה, תתמודד מולה, כשהלקוח כועס, הוא רוצה תשובה, הוא מצפה לפתרון, זה שיש אנשי מכירות שלא עונים ללקוח, מתחמקים בטלפון, כי הם פוחדים, מתכווצים, זה שהם לא יודעים להתמודד מול המערכת, לא מקלה על הטיפול, ידידי איש המכירות, קשה לך, גדול עליך, תשתף מישהו מעליך, בסופו של דבר הבעיה תצוף, הלקוח יגיע למנהל שלך, ואז מה, תצא הדיוט, גם מול הלקוח, גם מול ההנהלה, כי הנה הוא הצליח להוכיח לך, שהוא יכול להסתדר, לפתור את הבעיות שלו, בלעדיך,
יש לקוחות שיראו במקרה כזה אפיזודה חולפת, ויש כאלה שיותר לא ייספרו אותך, יתכן גם שיתנו לך דו"ח על ההתחמקות, יפסיקו את עבודתם מול בית העסק, איתך אישית, יחליפו ספק, אבל אם תתמודד בגאון, תקשיב לו, תמצא לו פתרון יצירתי, תקבע פגישה לליבון הנושא, איתו באופן ישיר, באחד על אחד, או שתביא איתך מנהל, הוא יעריך זאת מאד, לפעמים אין שמחה כהתרת הספקות,
אצל הערבים, אחרי מריבה גדולה, עושים טקס "סולחה" שוחטים כבש, וכל הכועסים אוכלים יחדיו, במסכת סנהדרין מופיעה האימרה "גדולה לגימה שמקרבת רחוקים", בזכות זה זכה יתרו להיות חותן משה. מתוך ניסיון אישי, אני יכול לכתוב כאן ובאחריות מלאה, נושאים שטיפלתי בהם במהירות, וביעילות, עלו לי, לעסק, חצי מאלו שדחיתי למועד בלתי נודע, נכון שאיש מכירות בתחילת דרכו יפחד יותר להתמודד כשנוצרת בעיה עם הלקוח, במשך השנים הניסיון והביטחון העצמי, תופסים להם מקום של כבוד, באישיותו של איש המכירות, אבל עד שכך, קבלו חינם את העצות שלי, למרות שלי הניסיון הזה עלה ביוקר, והנותן מתנה לחברו צריך ליידעו...
אבי בנטוב - סמנכ"ל רשת קו עיתונות דתית הכותב הינו סמנכ"ל ברשת העיתונים הגדולה בציבור החרדי המונה למעלה מעשרה עיתונים בתפוצה ארצית של למעלה מ-200 אלף עותקים! הכותב מתמחה בתחום השיווק כעשרים שנה, מרצה במכללות לפרסום ושיווק, בעל טור במוסף "ביזנס" ומגיש פינה ברדיו קול ברמה, בתוכנית פרסום ושיווק, ומופיע ברשימת כותבי המאמרים של אתר האינטרנט , "כיכר השבת"