נתקעתם בלי סלוגן? רוצים לכתוב סלוגן ולא יודעים מה לכתוב? מנסים לברר מה זה בכלל המושג הזה "סלוגן"? התשובות לכל השאלות האלה נמצאות ממש כאן.
נתחיל מהבסיס, הגדרת המושג: סלוגן הוא מונח מעולם הפרסום האמריקאי שמשמעו "סיסמה פרסומית". סלוגן טוב הוא למעשה משפט קצר וזכיר (קל לזיכרון) שמשתמשים בו בקמפיינים פרסומיים. עולם הפרסום כבר יודע שסלוגנים הם האמצעי הטוב ביותר למשיכת תשומת לב לאספקט אחד או יותר של מוצר כלשהו. הבריטים קוראים לזה Strap-line, כשמו כן הוא, שורת (רצועת) "מחץ" המופיעה במקום השני לאחר שם המותג או שם החברה. מטרת הסלוגן היא להדגיש את המסר השיווקי אליו החברה או העסק רוצים להשתייך. סלוגן הוא למעשה "לוגו" במילים. כפי שבוודאי כבר ידוע לכם, לוגו הוא ביטוי גרפי המכיל את הצורה והצבעים הנכונים למסר השיווקי של העסק, אשר במקרים רבים אינו שלם בלי אותה שורת מילים המופיעה מתחתיו וקרויה סלוגן.
ישנם סלוגנים הנוצרים למטרת קמפיין זמני של חברה, אחרים נועדים ליצור את התדמית של החברה לאורך שנים (למרות שאין דבר ניצחי בפרסום) וחברות רבות בישראל ובעולם שינו את הסלוגנים, הלוגו והמראה שלהם בהתאם להתפתחות העסקית בתחומם (ראו מקרה "Hot" שמיתגו את עצמם מחדש בתחילת שנות ה - 2000 בכדי להתחרות בהצלחה ב"לוק" וב"Feel" של Yes).
סלוגנים הם אפקטיביים במיוחד כאשר הם הופכים לחלק מהשפה, כאשר אנשים משתמשים בהם בשיחת חולין, לעיתים על דרך ההלצה, ולעיתים על מנת להמחיש משהו. מלאכתו של הקופירייטר הכותב סלוגנים (כן, כמו "כותב טוב") הולכת ונעשית קשה יותר עם השנים, בזמן שיותר ויותר סלוגנים מציפים את השוק העסקי. עסקים הרוצים לבדל את עצמם מאחרים לא יסתפקו באמירה זו ויפנו לקופירייטרים על מנת שיציעו להם מספר סלוגנים שיכולים למתג את המסר השיווקי שלהם, למרות ובגלל כל הקשיים.
סלוגן טוב חייב להצהיר על תועלת (במקרים בודדים - תועלות), של המוצר או המותג עבור, וזה חשוב, הצרכן הפוטנציאלי. כדי לעשות זאת נכון הוא חייב להיות שונה ממתחריו. בכדי ליצור את הבידול המיוחל עבורו, עסקים משלמים הרבה כסף לקופירייטרים ולמשרדי פרסום. סלוגן שנון תמיד יעזור למסר "לחיות ברווחה", יגדיל את סיכוייו להיוותר בזכרונם של יותר אנשים וימתג את החברה באור חיובי יותר. אך יש להיזהר, לעיתים כל כך משתדלים להתחכם עד שמאבדים מגע עם המסר, ונשארים רק עם משפט שנון שאף אחד לא יודע ולא מבין מה הקשר בינו ובין החברה שעומדת מאחוריו. סלוגן מוצלח במיוחד הוא משפט שלא רק צולח את כל הנקודות האחרונות בהצלחה, הוא גם מעודד את הצרכנים לבצע פעולה, הוא הופך את החברה או את מוצריה ל"חמים" בשוק ועושה חשק להתעניין עוד קצת במה שיש לנו למכור כאן.
סלוגנים הם דרך נהדרת להישאר בתודעתם של הלקוחות הפוטנציאליים גם אם הם עדיין לא רוצים להשתמש בשירותיו של העסק. לכן אל תשקיעו בלוגו אם אין בכוונתכם להשקיע בסלוגן, בדיוק כמו שלא תשקיעו ברכב בלי להתכוון למלא את מיכל הדלק שלו.
"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" - קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com